kiitos ja varoitus - eturattaan kopasta...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: kiitos ja varoitus - eturattaan kopasta...

Kirjoittaja Timppa » 01 Marras 2004, 15:55

Poskessa on todellakin kytkyn sylinteri, mutta mitään tiivisteitä ei tartte uusia. Koppa tais olla 4:llä ruuvilla kiinni, ja sylinteri kokonaisuudessaan tulee siististi mukana, kun kopan irroittaa.

Kirjoittaja 66-1085658682 » 01 Marras 2004, 13:37

Onko toi helppo katsoa se ratas juttu et kiinnitys on hyvin kiinni eli kun menee ottamaan katteen pois ja jokunen ruuvi ilmeisesti millä on poski kiinni.

Sit kun posken ottaa irti ei kai joudu mitään tiivisteitä uusimaan eli onko se poski ihan pelkkä suoja siinä rattaan päällä vai onko poskessa kiinni jotain kytkimen työsylinteriä jne....?

Ajattelin et vois omasta -04 mallista mil on nyt ajettu vajaat 14tkm katsoa sen ettei ole kiinnitys löystynyt.

Kirjoittaja Sepe » 26 Loka 2004, 08:50

Himppa kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Kyllä se koppa oli ihan tehtaan jäljiltä. Ei ollut itse ropailtu mitenkään. Ja kuulemma noita oli suomessakin ollut muitakin.

Ei kait sitten siellä teidän korjaamolla tai sit eivät vaan kerro. :D

Viittikkö vielä Sepe sanoa, missä liikkeessä tiesivät noita olleen muitakin tapauksia? Ei sillä, että jankuttaisin niille, mutta osaanpahan vielä omaa bussikultaani pois hakiessa asiasta sanoa... :cool:
Se oli Moottorihuolto Rastas. Se taas oli ilmeisesti kuullut sen Suzukilta. Näin muistaakseni....

Kirjoittaja 115-1097577761 » 25 Loka 2004, 19:12

kyllä se mullakin oli iha vakio pyörä vielä sillo,kun koppa halkes. tais olla ajettu jotain 2000.km vm.2003

Kirjoittaja 72-1087041485 » 17 Loka 2004, 19:17

Sepe kirjoitti:Kyllä se koppa oli ihan tehtaan jäljiltä. Ei ollut itse ropailtu mitenkään. Ja kuulemma noita oli suomessakin ollut muitakin.

Ei kait sitten siellä teidän korjaamolla tai sit eivät vaan kerro. :D
Viittikkö vielä Sepe sanoa, missä liikkeessä tiesivät noita olleen muitakin tapauksia? Ei sillä, että jankuttaisin niille, mutta osaanpahan vielä omaa bussikultaani pois hakiessa asiasta sanoa... :cool:

Kirjoittaja Kujo » 15 Loka 2004, 19:52

Osittain off-topic, mutta täältä löytyy sitten joutilas koppa, jos joku tarvii. (bisnestä nähkääs :p )

Kirjoittaja 72-1087041485 » 15 Loka 2004, 19:49

Sepe kirjoitti:Kyllä se koppa oli ihan tehtaan jäljiltä. Ei ollut itse ropailtu mitenkään. Ja kuulemma noita oli suomessakin ollut muitakin.

Ei kait sitten siellä teidän korjaamolla tai sit eivät vaan kerro. :D

Joo-op, edelleen olivat sitä mieltä, ettei teitä kannata uskoa... Sepen tapauksen takuuvaihdosta heittämääni kommenttiin ei enää mitään osannut sanoakaan. No, luulenpa, että jos käypi meikällä silviisii, niin ko. firma saapi reklaamaatiota. ??? Sinänsä hyvä tietää tuo shb:n kertoma tieto mittarin oikkuilusta; osaapi ehkä ajoissa pysäyttää. Toivottavasti...

Kirjoittaja Sepe » 15 Loka 2004, 16:22

Himppa kirjoitti:Mites muuten, oliko shb ja Sepe teillä jotain itte ropattua siellä eturattaan päässä? Kun esitin asian Busaa justiinsa huoltavalle firmalle, he epäilivät, että ois semmoisesta kysymys kun "ei ole heille virallista kautta tietoa tullut"? Meen tänään käymään siellä ja printtasin mukaan nämä tekstit... :cool:

Ja PING! Näin tuli 100 täyteen :pomppu:
Kyllä se koppa oli ihan tehtaan jäljiltä. Ei ollut itse ropailtu mitenkään. Ja kuulemma noita oli suomessakin ollut muitakin.

Ei kait sitten siellä teidän korjaamolla tai sit eivät vaan kerro. :D

Kirjoittaja 72-1087041485 » 15 Loka 2004, 14:54

Timppa kirjoitti:
Himppa kirjoitti:Ja PING! Näin tuli 100 täyteen :pomppu:

Ja PLING, oot sitte iso-B :thumbup:
Kiittää ja kumartaa :bowdown:

Kirjoittaja Timppa » 15 Loka 2004, 14:16

Himppa kirjoitti:Ja PING! Näin tuli 100 täyteen :pomppu:
Ja PLING, oot sitte iso-B :thumbup:

Kirjoittaja 72-1087041485 » 15 Loka 2004, 12:34

Mites muuten, oliko shb ja Sepe teillä jotain itte ropattua siellä eturattaan päässä? Kun esitin asian Busaa justiinsa huoltavalle firmalle, he epäilivät, että ois semmoisesta kysymys kun "ei ole heille virallista kautta tietoa tullut"? Meen tänään käymään siellä ja printtasin mukaan nämä tekstit... :cool:

Ja PING! Näin tuli 100 täyteen :pomppu:

Kirjoittaja Sepe » 15 Loka 2004, 08:21

Mulla toi lähti irti ja halkaisi sen kopan. Koppa meni takuuseen mutta sen tilaus aika oli aikasta pitkä joten ensin se hitsattiin nipuun. Sit aikanaan kun uus osa saapui niin vaihdettiin ehjä palikka paikalleen.

Kirjoittaja Kujo » 15 Loka 2004, 00:03

Aivan äskettäin luin samasta ongelmasta joltain jenkkifoorumilta. Ruuvilukite varmaan jäänyt vähille asennuksessa...
Minkä ikäinen pyörä kysymyksessä? Jenkeillä vika oli tehtaan, eli ts uudehkoja (03-04) pyöriä kyseessä.

Kirjoittaja 115-1097577761 » 14 Loka 2004, 23:07

kiitos tiedosta etten oo yksin tän nak-nak. äänen kanssa. sitte kaikille busan omistajille tiedoksi et tarkastakaa eturattaan päällä olevan tähden mallisen "prikan" kiinnitys. löystyessään se aukeaa vauhdissa ja ruuvi alkaa painamaan koppaa jossa kytkimen työsylinterikin on kiinni.mulla kävi näin ja poski pamahti halki.nopeusmittari oireili ennen tätä muutaman kerran koska prikka pyöri tyhjää ja anturi ei saanut mitattua vetorattaan kierroksia. :mopo:

Ylös