Koneesta naputusta??

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Koneesta naputusta??

Kirjoittaja max69 » 27 Heinä 2007, 20:26

Do dii.
Öljyset vaihdettu. Soitin RM-Heinolle ja sovin että laitettais puoli synt. Castrollit. No Bel-Rayt sinne oli sitten laitettu. Ei mitään tuo vitosen rusahtelu on vähentyny tiedä sitten onko se öljyn ansiota.:O
Eipä auta kun ajella taas hetkenmatkaa ja katsoa mitä tuleman pitää. Toivottavasti ainakin kortin saa pitää :laugh:

Kirjoittaja Jaakko » 24 Heinä 2007, 18:32

Mulla turbo moottorin pyörityksessä mobil 1 racing 4t 15w50. Luulis riittävän vaparillekkin.
Eli tämä ja näyttäs vielä että tampereella on hyllyssä 3purkkia.

Kirjoittaja max69 » 24 Heinä 2007, 10:40

Täytyy tosiaan vaihtaa nuo öljyt vielä ja koittaa sitten. :smoking:
Kumpi nyt on sitten parempi, Shellin vai tuo Castrollin??
Kumpastakin on kehuttu ja sanottu parantavan tuon välivapaan mikä nyt ei mulla kuitenkaan tuntuis olevan se vika. :angry:
Kerrotaampa tulos tuossa loppuviikosta :)

Kirjoittaja Quadron » 23 Heinä 2007, 23:46

Ennenkuin nyt alatte repimään lohkoja auki, niin katsokaa nyt ensin sieltä lievemmästä päästä.

Pyörä tunkille, perse betonille ja tiukkaa tarkastelua ketjulle (nim.pilannut yhden ketjun liialla kireydellä ja vähällä öljyllä 2k matkalla..)

Sitten öljynvaihto koneeseen ja uusi yritys. (vaikka ...tun kallista onkin niin omassa tuo Castrol R4 toiminut tähän mennessä parhaiten)

Ja käyttäkää sitä vaihdevarvasta riittävällä tarmolla, ei sitä satu... :D

Jos ei tähän mennessä auttanut niin käsissä on se kateellisten kawakuskien mainostama busan heikko laatikko, eli väärällä käytöllä rikottu...

Kirjoittaja Jaakko » 23 Heinä 2007, 20:59

mulla jäi remontista ylimääräiseksi ainankin 2&6 vaihteen rattaat, saattas löytyy muitakin ehjiä. jos tarvetta..

Kirjoittaja Jorgos » 23 Heinä 2007, 07:53

max69 kirjoitti:Mitenkäs kun siellä puhuttiin 2/6 ja mulla kyseessä 5 ja pari kertaa 4 on sen tehny.
Oisko tuo nyt sitten pelkästään 5 piparina?
Eli pitäiskö vaan heitellä 4.ta suoraan 6.lle :p

No täytyys vielä koittaa tuota öljy juttua kun vaihtoväli rupee olemaan kohdalla. :shocked:
Kujo tai joku muu viisaampi varmaan tietäisi ja osaisi asiaan kommentoida... Itse en uskalla sanoa kun en asiasta niin paljoa tiedä, muuta kuin että itsellä sama juttu 2/6 kanssa.

Kirjoittaja max69 » 22 Heinä 2007, 23:49

Mitenkäs kun siellä puhuttiin 2/6 ja mulla kyseessä 5 ja pari kertaa 4 on sen tehny.
Oisko tuo nyt sitten pelkästään 5 piparina?
Eli pitäiskö vaan heitellä 4.ta suoraan 6.lle :p

No täytyys vielä koittaa tuota öljy juttua kun vaihtoväli rupee olemaan kohdalla. :shocked:




Edited By max69 on 1185137524

Kirjoittaja Jorgos » 22 Heinä 2007, 20:37

Tuossa keskustelua kliks

Ei heti keskustelun alussa mutta lue eteenpäin...




Edited By Jorgos on 1185125922

Kirjoittaja 114-1182751586 » 22 Heinä 2007, 20:24

max69 kirjoitti:Joo reissun jälkeen onkin pakko hakea uus kyrpärä :angry:
"Hotellin" hylly petti ja potta kivilaatalle.
Mutta tuo alakerran ongelma taitaa olla laatikossa :( 5 vaihtaessa jos ajaa hetken ilman isompaa vetoa ja sitten kuormittaa niin kone ronksahtaa ja tuntuu kuin vaihde menisi päälle/kohdilleen. :oho:
Muilla vaihteilla ei tee eikä reilusti kiihdyttäessä. Paljonkohan laatikko remppa mahtaa kustantaa? :pääseinään:
Kyllä täytyy olla paska säkä ku vasta ostit pyöränki ja kaikkee :( Viisaammat saa analysoida tota vikaa mutta mulla ja kuulemani mukaan monella muullakin 5 ja 6 välissä on sitä "väljää" ja välivapaat löytyy tuolta helposti. Oliskohan nyt joku aikasempi omistaja liian monta kertaa runtannu tuon välivapaan päälle vaihdetta silmään ??? Jaa-a kokeneemmat varmastikkin kertoopi.

Kirjoittaja max69 » 22 Heinä 2007, 20:17

Joo reissun jälkeen onkin pakko hakea uus kyrpärä :angry:
"Hotellin" hylly petti ja potta kivilaatalle.
Mutta tuo alakerran ongelma taitaa olla laatikossa :( 5 vaihtaessa jos ajaa hetken ilman isompaa vetoa ja sitten kuormittaa niin kone ronksahtaa ja tuntuu kuin vaihde menisi päälle/kohdilleen. :oho:
Muilla vaihteilla ei tee eikä reilusti kiihdyttäessä. Paljonkohan laatikko remppa mahtaa kustantaa? :pääseinään:

Kirjoittaja 110-1162320281 » 15 Heinä 2007, 00:29

jepjep... narua tiukemmalle niin ei kuulu kaikki pikku roplatukset. Omakin kuulostaa ihan zetorilta pakkasella kun viileenä rykäsee käyntiin. Kai näissä on kawamainen käynti kylmänä vakiovarusteena?

Kirjoittaja 83-1175441819 » 14 Heinä 2007, 23:54

Kypärän vaihtokin saattaa auttaa,epäilen minä,,,ja harkitsen samaa. :smoking:

Kirjoittaja toimeve » 14 Heinä 2007, 23:49

...liian tarkasti kun kuuntelee ja tunnostelee, niin jokanen rohina ja tuulen aiheuttama vartalon liikkuminen tuntuu että konneessa jottain vikkaa :;):

Kirjoittaja max69 » 14 Heinä 2007, 22:36

No niin taas on lenkki heitetty ja todettu että tuo naputus ei ole kytkimen asennosta riippuvainen ja on kierrosten kanssa tasassa. Eli taitaa olla vaan ihan koneen ominaisääntä.
Mutta sittenpä ilmeni uusi ihan oikea vika :( ajoin koneen lämpöiseksi ja käväsin sitten kahveella. Hetken päästä jatkoin matkaa ja ajelin 4/5 vaihteella hissukseen 2500-3000 kiekoilla (siis pappa tyyliin) ja kun tuli pieni ylämäki kone nykäsi/löi tyhjää ihan kun ei olisi vaihde ollut kunnolla päällä :oho: Kokeilin sitten muutamna kerran samaa ja aina sillon tällön tuo ilmeni :apua:
Mikä mättää ja aiemmin olen ajanut ihan reilusti :turbobusa: eikä ongelmaa ole ollut.

Kirjoittaja max69 » 13 Heinä 2007, 08:47

Ei se ketjuista tule, sen erotan kyllä ja ne on alle 2000 ajetut.
Voihan se olla että on tosiaan koneen oma vakio ääni. Aikaisempaa kokemusta kun ei tästä myllystä ole.
Pääsen varmaan huomenna vasta ajaa joten sillon osaan tarkemmin selventää tuota ääntä.

Ylös