Jaru/kytkinneste

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Jaru/kytkinneste

Kirjoittaja Timba » 04 Elo 2009, 17:13

Oon huomannut samaa oiretta ja olettanut että jarruttaessa paloista irtoaa "likaa" joka hetken ajon jälkeen poistuu palojen ja levyn välistä. Olen ajon jälkeen kokeillut noita jarrulevyjä, eikä ne ainakaan normaalia lämpöisempiä ole, joten olen uskotellut itselleni että kaikki kunnossa. Tuskin on ilmaa, uskoisin että ilmoittaa itsestään eri tavalla esim. jarrukahva painuu jopa pohjaan ja pumppaamalla "nousee" taas pitokohta ylemmäs.

Kirjoittaja 95-1247503041 » 04 Elo 2009, 16:58

Semisti OT, mutta onko normaalia että etujarru jää laahaamaan jarrutuksen jälkeen hyvin kuuluvasti ja häviää sadan metrin jälkeen vai onko mahdollista että jarruneisteissä olisi ilmaa?

- Pasi

Kirjoittaja MGa » 15 Maalis 2009, 23:04

Itse olen käyttänyt Motulin RBF600:sta sen korkean kiehumispisteen ansiosta.
Motul RBF600
Ja tuota saa ihan Motonetista ainakin...

Kirjoittaja steme » 27 Loka 2007, 15:16

Panee vaan tommosta DOT 5.1:stä eli surroundia. Ei oo valittamista ollu...

DOT 5.1, like DOT 3 and DOT 4, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Fluids such as DOT 5.1 are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere. This degrades the fluid's performance by drastically reducing its boiling point. In a passenger car this is not much of an issue, but can be of serious concerns in racecars or motorcycles.

Kirjoittaja mike » 27 Loka 2007, 14:11

-Artsi- kirjoitti:
mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.

DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:
Kyllä se "väärä" jarruneste sattaa sitä hallaa tehdä myös jarrusylinterissä tai satulassakin...

Kirjoittaja -Artsi- » 27 Loka 2007, 13:59

mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.
DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:

Kirjoittaja mike » 27 Loka 2007, 13:52

waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.




Edited By mike on 1193482485

Kirjoittaja waiski10 » 27 Loka 2007, 13:31

DOT5 ja käy molempiin.

Kirjoittaja 106-1185007451 » 27 Loka 2007, 11:25

morjens vaan kaikille busanisteille...nyt täytyis saada fakta tietoo että mitä jarrunestettä täytyis käyttää busassa? ja käykö se sama neste myös kytkimeen? ps... älkää antako tuon otsikossa ilmenevän kirjoitus virheen mitenkään häiritä :tapu:



Edited By joke76 on 1193473746

Ylös