Turbotan mutta miten??

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbotan mutta miten??

Kirjoittaja gsxr » 29 Joulu 2007, 00:48

Hienostihan se vetää suljetuilla alueilla...ikävä kyllä siihenkin tottuu valitettavan nopeasti. Aina tehoista puhuttaessa on kysymys niiden lisäämisestä, milloinkahan sais sellaisen pyörän että joutuis miettimään tehojen tiputtamista. :angry:

Kirjoittaja tetsa » 28 Joulu 2007, 19:09

Ja veti mukavasti :D

Kirjoittaja gsxr » 28 Joulu 2007, 16:24

tetsa kirjoitti:kummallako mitsun vai kkk-ahtimella sarja ja paljonko ahtoja?
mitsu 16T ja 1,1-1,2bar.

Kirjoittaja tetsa » 28 Joulu 2007, 11:27

Mcxpressin perus-satsilla ajettu pari kesää. Ainoat ongelmat on ollut venttiilien vuotaminen ja rikkoontunut kansipahvi. Kansipahvin vuotamisen syynä se että kone kasattu vakioilla kannenpulteille, nyt Apen M10 ja ei ongelmia ainakaan vielä joten aivan ehdottomasti kannenpultit kannattaa päivittää tanakampiin. Venttilien vuotamisen syynä suattaapi olla liian suuri ahtopaine joka on ehkä nostanut pakopaineen ja lämmöt liian korkeaksi

kummallako mitsun vai kkk-ahtimella sarja ja paljonko ahtoja?

Kirjoittaja jummijammi » 28 Joulu 2007, 09:10

No juu, näin vakiobusanistinä ku sillontällön turboa testailee, niin eipä se oma aina sen jälkeen hirveesti liiku.. Ja kytkinkin onpi ihan "rimpula".. :p :offtopic:

Kirjoittaja 103-1116517908 » 28 Joulu 2007, 01:25

gsxr kirjoitti:Turboon tottuneena ei paljon huvita vapareilla ajaa, on siinä niin iso ero. :smoking:
Juuri näin. Ja jos tuntuu että mopoa tehonpuute vaivaa loppukesää kohti, niin kannattaa käydä ajelemassa muutama kymmenen kilsaa vaparilla..
Vai mitä sanoo Jummi? :oho: :D

Kirjoittaja gsxr » 28 Joulu 2007, 00:40

Mcxpressin perus-satsilla ajettu pari kesää. Ainoat ongelmat on ollut venttiilien vuotaminen ja rikkoontunut kansipahvi. Kansipahvin vuotamisen syynä se että kone kasattu vakioilla kannenpulteille, nyt Apen M10 ja ei ongelmia ainakaan vielä joten aivan ehdottomasti kannenpultit kannattaa päivittää tanakampiin. Venttilien vuotamisen syynä suattaapi olla liian suuri ahtopaine joka on ehkä nostanut pakopaineen ja lämmöt liian korkeaksi. Koneessa ei muita muutoksia kuin nostolevy, säädettävä nokkapyörä, kannenpultit ja jäykemmät kytkinjouset. Läppiä saattaa myös joutua tiuhempaan synkata. Sähköpuoli vakio Mcx-lisäboksia lukuunottamatta ja ajettavuus ihan hyvä.

Turboon tottuneena ei paljon huvita vapareilla ajaa, on siinä niin iso ero. :smoking:

Kirjoittaja Martta » 27 Joulu 2007, 10:48

Toinen mitä voi lämpimästi suositella MC-xpress:ä.

Viaberin Harri on asennellut joitakin settejä Busaan.

Kirjoittaja 106-1185007451 » 27 Joulu 2007, 10:00

kiinnostusta kyllä on...mutta mukava kuulla aluksi näin suurin piirtein, kommentteja kaikilta turbomiehiltä...



Edited By joke76 on 1198907429

Kirjoittaja 103-1116517908 » 27 Joulu 2007, 09:48

joke76 kirjoitti:eli et ole vahvistellut mitään veivejä etkä vetoakseleita ym ym...
Vaikka kysymys ei mulle ollutkaan esitetty niin vastaan silti..

Noita veivejä, vetoakseleita tai vaihteiston osia ei kai yleensä ainakaan pb-seteissä vaihdeta heavy duty-kamaan, ellei tarkotuksena ole yrittää ottaa lähes 350hp takistehoja.
Tuntuu että suurin osa tämänkin porukan turbo-pyöristä on ryhmän nostolevyä ja mäntien muokkausta lukuunottamatta "sisältä" vakioita.
Mutta eihän vara venettä kaada, jos vaan budjetti antaa myöten niin kyllähän sinne kannattaa lujempaa kamaa lyödä sisään. Vaikka vaan sen takia että jos joskus innostuu vaikka ahdinta vaihtamaan ja sitä myötä myös paineita nostamaan.. :glare: :oho:

Kaikista parhaat vastaukset ja tiedot kuitenkin löytyy varmasti Kujolta ja Turbomanilta. Ota heihin yhteyttä jos asia oikeasti kiinnostaa. :thumbup:

Kirjoittaja mibusa » 27 Joulu 2007, 09:39

vakio veivelläja akselilla on.. ainoastaan nostolevy ja jäykemmät jouset kytkimessä,muutoin aikalailla koskematon.

Kirjoittaja 106-1185007451 » 27 Joulu 2007, 09:31

eli et ole vahvistellut mitään veivejä etkä vetoakseleita ym ym...

Kirjoittaja mibusa » 27 Joulu 2007, 01:40

Mulla takana reilut 10tkm.-05 turbolla viime kesänä,eikä mitään ongelmaa! ihan perus pro-bost setti käytössä, lisättynä aquamist vesiruutalla :p ei kylläkään yhtään huippunopeus kisaa tms.ajettu,vaan ihan normi "katu" käytössä ollut... ja hyvin rokkaa
:turbobusa:

Kirjoittaja Martta » 26 Joulu 2007, 13:52

Ahtopyörä on varmasti hauska :respekt:

Omalla kohdalla ainakin on tärkein, että pyörä pysyy ajossa. Jos ei ole niin väliä seisokkipäivistä, niin sitten voi suositella lämpimästi.

Sivusta seuranneena huomannut kun takapallotehoa lähdetään reippaamin nostamaan tavalla tai toisella, sitä varmemmin korjaamo ja säätöpäiviä tulee.

Toki käyttäjäkin voi siihen kestävyyteen vaikuttaa, mutta muistaako sitä kaiken hauskuuden keskellä :D




Edited By Martta on 1198669998

Kirjoittaja Jaku » 26 Joulu 2007, 12:41

joke76 kirjoitti:enkä näe ehkä järkeä omallekohdalle alkaa turbottamaan koska jos tehot jää alle 250hp
Nämä hepat on muuten takapyörältä, siis vastaa vakiopyörän n. 145hp. Voin sanoa että eron huomaa. Ei muuta kuin pyörä Kujon pajalle niin ensikesä on yhtä ajohuumaa :pomppu:

Ylös