Kirjoittaja busapappa2 » 19 Helmi 2008, 10:36
Härregud mitä hintoja joku akuista heitteleepi ?? Toi Jarin Varta on tosin HALPA ! Ja varmaankin HYVÄ.
Tampere RM-Heino "Suski" Kuvankaunis neitokainen, lupasi jokaselle ohiajavalle YUASA vaki akkua Busaan, eli tyyppi muistaakseni MF YT 12A - Bs. Ja hinta 105 eukkia. Joskin ainoa talossa TÄLLÄ hetkellä oleva Busan akku on MUN.
Sillä ei ketunkaan merkitystä onko Amppeerit 12A vai 14A, jos tyhjäks menee, ei kahella amppeerilla mitään merkitystä OO. Vinkkinä joillekkin, että akku vörkkii hyvin, KUN sitä säilyttää olikein esim. talven yli. Lataa ajamalla täyteen ja esim. Jääkaapin Vihannes lokero muoviin pakattuna + 5 astetta on oiva paikka akulle.
Niille tiedox, jotka ei sitä vielä tiedä, niin esim . GIPro Atre imuroi akun takuuvarmasti tyhjäksi, kuten myös jotkut hälytin kombinaatiot, jos akku kiinni pyöräsä parikin kuukautta käyttämättä. Tietty jos pyörän säilytys ei oo +26 niinkun mun kodinhoitohuoneessa, ei tietenkään akkua tartte pois ottaa, irroittaa vaan piuhat.
Latausta PERIAATTEESSA, ei tarvita, kun akku on oikein säilytetty ja täynnä kun sen pistää talviteloille. Omani olen lataillut samalla kun lataan autoni apuakun, eli Nitsani orggigsen, koska ostin Eberin takii Primeraan 80A akun. Mutta toi apuakkukin oli pitimmillään lataamati liki vuoden, ja hetken mietittyään paukahti vihreelle.
Busani alkuperäinen pääsi multa tyhjäks viime kesänä, kun jäi auringon valossa huomaamattomuuttani virrat päälle ja Navigaattori imasi sen kuivax alle tunnissa. Tosin NYT hönkii taas aivan hyvin, vaikka oli puolityhjänä 4 kk koskemati, niin latasin laturilla täyteen ja antaa liki täydet voluumit HETI, kun kytkee sen laturiin. 
[color=#0000FF]Härregud mitä hintoja joku akuista heitteleepi ?? Toi Jarin Varta on tosin HALPA ! Ja varmaankin HYVÄ.
Tampere RM-Heino "Suski" Kuvankaunis neitokainen, lupasi jokaselle ohiajavalle YUASA vaki akkua Busaan, eli tyyppi muistaakseni MF YT 12A - Bs. Ja hinta 105 eukkia. Joskin ainoa talossa TÄLLÄ hetkellä oleva Busan akku on MUN.
Sillä ei ketunkaan merkitystä onko Amppeerit 12A vai 14A, jos tyhjäks menee, ei kahella amppeerilla mitään merkitystä OO. Vinkkinä joillekkin, että akku vörkkii hyvin, KUN sitä säilyttää olikein esim. talven yli. Lataa ajamalla täyteen ja esim. Jääkaapin Vihannes lokero muoviin pakattuna + 5 astetta on oiva paikka akulle. :D
Niille tiedox, jotka ei sitä vielä tiedä, niin esim . GIPro Atre imuroi akun takuuvarmasti tyhjäksi, kuten myös jotkut hälytin kombinaatiot, jos akku kiinni pyöräsä parikin kuukautta käyttämättä. Tietty jos pyörän säilytys ei oo +26 niinkun mun kodinhoitohuoneessa, ei tietenkään akkua tartte pois ottaa, irroittaa vaan piuhat.
Latausta PERIAATTEESSA, ei tarvita, kun akku on oikein säilytetty ja täynnä kun sen pistää talviteloille. Omani olen lataillut samalla kun lataan autoni apuakun, eli Nitsani orggigsen, koska ostin Eberin takii Primeraan 80A akun. Mutta toi apuakkukin oli pitimmillään lataamati liki vuoden, ja hetken mietittyään paukahti vihreelle.
Busani alkuperäinen pääsi multa tyhjäks viime kesänä, kun jäi auringon valossa huomaamattomuuttani virrat päälle ja Navigaattori imasi sen kuivax alle tunnissa. Tosin NYT hönkii taas aivan hyvin, vaikka oli puolityhjänä 4 kk koskemati, niin latasin laturilla täyteen ja antaa liki täydet voluumit HETI, kun kytkee sen laturiin. :thumbup:[/color]