Check - Lämpömittari huipussa ja check-ilmoitus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Check - Lämpömittari huipussa ja check-ilmoitus

Kirjoittaja 107-1197605508 » 13 Kesä 2008, 22:25

Sammutan aina avaimesta. Taisi mopo olla jalallaan ja vielä vaihde päällä kun mittari tapissa ja check valo paloi? Kiitän ja kumarran! Täytyypä testata kun ehtii... Ajattelin vain kun tuosta jo akkukin meni ja sen juuri tänään vaihdoin. Miten mittariin tulee huolloista ilmoitus ja onnistuuko niitä jotenkin kuittaamaan itse?

Kirjoittaja PetriK » 13 Kesä 2008, 22:18

kivikko kirjoitti:Eli omassani k7ssa sama vika, lämmöt tapissa ja näytössä check ilmoitus, kun starttaa niin lämmöt menevät mihin kuuluukin. Mitä tehdä? Pyörä täysin vakio eikä siinä ole hälytintä. Yhtäkkiä tänään ilmaantunut tuo vika ja mittarissa vasta 590km. Missä tuo ECU on?
Käytätkö sammuttamiseen oikeassa kahvassa olevaa tappokytkintä ? Silloin kun tuo on pois päältä niin virratkin on pois päältä ja tulee check. Sama juttu jos seisontajalka on alhaalla ja vaihde päällä.

Useimmiten ominaisuus - ei vika. Mullekin sattui tänä keväänä kerran niin että kaveri laittoi vaihde päällä seisontajalan alas ja minä starttaamaan, ihmettelin varmaan vartin yksikseni että mikäs pyörässä on kun ei starttaa ennen kuin huomasin "jekun".

Kirjoittaja 107-1197605508 » 13 Kesä 2008, 22:04

Eli omassani k7ssa sama vika, lämmöt tapissa ja näytössä check ilmoitus, kun starttaa niin lämmöt menevät mihin kuuluukin. Mitä tehdä? Pyörä täysin vakio eikä siinä ole hälytintä. Yhtäkkiä tänään ilmaantunut tuo vika ja mittarissa vasta 590km. Missä tuo ECU on?

Kirjoittaja 72-1195914125 » 08 Maalis 2008, 18:11

Kiitoksia. Nyt on kaikki kunnossa. ECU oli ilman sähköjä pyörän seistessä. Aina ei tule huomioitua kaikkea...:D

Kirjoittaja PetriK » 08 Maalis 2008, 13:40

Jos lukee Check niin useimmiten vikakoodia ei pysty lukemaan. Check tarkoittaa että joko ECU on pois päältä (ei saa virtaa esim tappokytkimen kytkettynä ollessa tai siksi että esim häläri on kytkenyt virran pois päältä ECU:sta). Jos lähtee käyntiin mutta silti lukee check niin todennäköisintä on että vihreämusta johto joka menee ECU:lta mittaristoon on irti ja mittaristo ei saa signaalia. Ja jos ei ole tuo niin voi olla että joku on vahingossa kytkenyt vihreämustaan +12V ja piiri on ecun sisällä rikkoontunut.

Sen lisäksi että lukee check, niin lämpömittarin pitääkin tällaisessa tilanteessa olla tapissa punaisella.

Jos käydessä näyttää normaalia niin silloin ei mitään hätää... muussa tapauksessa tarkasta mustavihreän johdon kytkentä eculta mittaristoon.




Edited By PetriK on 1204976620

Kirjoittaja jarim » 07 Maalis 2008, 22:04

Kaiva kuskin penkin alta valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päällä. Kytke liittimeen tulevat kaksi johtoa hyppylangalla yhteen ja tadaa, mittaristossa kellon paikalla on nyt vikakoodi. Antaako pyörän käynnissä ollessa jonkin vikakoodin vai -C00?

Kirjoittaja 72-1195914125 » 07 Maalis 2008, 21:33

Lähtee käyntiin. Taitaa johtua siitä, kun häly katkaisee ECM:n virrat...?

Kirjoittaja Quadron » 07 Maalis 2008, 21:28

Sieltä on virta poikki jostain.

Tuo on normaalia kun lyö oikealla peukalolla tappokatkaisimesta virrat poikki.

Siis lähtikö se kuitenkin käyntiin..???




Edited By Quadron on 1204918196

Kirjoittaja 72-1195914125 » 07 Maalis 2008, 21:09

Laittelin tuossa pyörääni Spyball-hälyn ja kokeilin käyntiin. Kaikki pelaa muuten normaalisti mutta lämpömittari on punaisella heti ja check lukeepi mittarissa. Missä vois olla vika??

Ylös