Kirjoittaja 103-1209027290 » 30 Huhti 2009, 09:42
Käytetääs tätä vanhaa topiccia.
Eilen se sitten tapahtui. Sain mouhittua sisäänajovaiheessa olevan pyörän kyljelleen
Käännyin tieltä parkkipaikalle, enkä huomannut heti parkkiksen kynnyksellä olevaa pienen ojan kokoista kuoppaa. Ohjaus tapissa oikealle, ja vauhti pysähtyy töksähtäen, mitenköhän mahtaa käydä? No oikealle kyljeellenhän se kellahti vaimeasti, ja itse jäin hämmästellen pystyyn. En ole mikään iso mies, saatika vahva, mutta montaa sekuntia ei Bussi kyljellään ehtinyt viihtyä kun rempaisin sen pystyyn. Pitkällisen vahinkotarkastuksen jälkeen en löytänyt muita jälkiä pyörästä kuin hädintuskin havaittavan pienen naarmun vaimentimen alkupäästä. Se oli ilmeisesti ottanut maakosketuksen vastaan, ja katteet yms säästyivät täysin. Jotain iloa noista isoista putkistakin 
Mikä jäi mietityttämään, oli tämä "turmapaikalta" löytynyt katkennut ruuvinpätkä. Mistäköhän tämä mahtaa olla pois? Pyörä kävi siis oikealla kyljellään. Ainoa paikka, jonka itse hoksasin, on iskunvaimentimessa oleva kiinnitysmutterin pää. Tämä kohta näkyy kun kurkistaa runkopalkissa oikealla puolella melko keskellä olevasta reiästä sisään. Tuon mutterin pää näytti hieman siltä että siitä olisi voinut jotain irrota. Mitä sanoo palstan tekniikkagurut, mistä moinen osa on voinut irrota? Ainakaan pyörän ajettavuuteen se ei vaikuttanut mitenkään. Pitänee kysyä asiaa vielä tulevassa sisäänajohuollossa.
Kaikkea sitä pitääkin sattua. Noh, nyt on ensimmäinen kaato suoritettu, ja vähällä pääsin 
edit. tarkennusta vielä sen verran, että tuo ruuvi/mutteri on vajaa 7cm pitkä.
Edited By greatLeo on 1241075004
[color=#000000]Käytetääs tätä vanhaa topiccia.
Eilen se sitten tapahtui. Sain mouhittua sisäänajovaiheessa olevan pyörän kyljelleen :pääseinään: :angry:
Käännyin tieltä parkkipaikalle, enkä huomannut heti parkkiksen kynnyksellä olevaa pienen ojan kokoista kuoppaa. Ohjaus tapissa oikealle, ja vauhti pysähtyy töksähtäen, mitenköhän mahtaa käydä? No oikealle kyljeellenhän se kellahti vaimeasti, ja itse jäin hämmästellen pystyyn. En ole mikään iso mies, saatika vahva, mutta montaa sekuntia ei Bussi kyljellään ehtinyt viihtyä kun rempaisin sen pystyyn. Pitkällisen vahinkotarkastuksen jälkeen en löytänyt muita jälkiä pyörästä kuin hädintuskin havaittavan pienen naarmun vaimentimen alkupäästä. Se oli ilmeisesti ottanut maakosketuksen vastaan, ja katteet yms säästyivät täysin. Jotain iloa noista isoista putkistakin :D
Mikä jäi mietityttämään, oli tämä "turmapaikalta" löytynyt katkennut [url=http://galleria.busanistit.org/d/82977-2/ruuvi.jpg]ruuvinpätkä[/url]. Mistäköhän tämä mahtaa olla pois? Pyörä kävi siis oikealla kyljellään. Ainoa paikka, jonka itse hoksasin, on iskunvaimentimessa oleva kiinnitysmutterin pää. Tämä kohta näkyy kun kurkistaa runkopalkissa oikealla puolella melko keskellä olevasta reiästä sisään. Tuon mutterin pää näytti hieman siltä että siitä olisi voinut jotain irrota. Mitä sanoo palstan tekniikkagurut, mistä moinen osa on voinut irrota? Ainakaan pyörän ajettavuuteen se ei vaikuttanut mitenkään. Pitänee kysyä asiaa vielä tulevassa sisäänajohuollossa.
Kaikkea sitä pitääkin sattua. Noh, nyt on ensimmäinen kaato suoritettu, ja vähällä pääsin :baaa:
edit. tarkennusta vielä sen verran, että tuo ruuvi/mutteri on vajaa 7cm pitkä.[/color]
Edited By greatLeo on 1241075004