Uskaltaako takaswingiin porata reikää? - niin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Uskaltaako takaswingiin porata reikää? - niin

Kirjoittaja 109-1085516806 » 08 Huhti 2005, 17:14

ihan normaalia moottoriöljyä ainakin ohjeissa suositellaan. Ei ole käytännön kokemusta mutta ohjeen mukaan lentää jonkinverran pois mutta toisaalta huomattavasti helpompi puhdistaa kuin joku sitkompi öljy. Tulis kelit niin pääsis kokeileen :)

Kirjoittaja kajbusa » 08 Huhti 2005, 11:43

Kujo kirjoitti:Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.
Minua kiinnostaa.........Mitä öjyä siinä käytetään ja miten pahasti se sotkee busanpyllyn ...oks tietoo?

Kirjoittaja 109-1085516806 » 04 Huhti 2005, 17:38

Joo enpä taida porata. Mutta sellaisen huomasin että jos liimaa tuollaisella plastic padding metal tms liimajutulla niin sen saa sitten tarpeen mukaan ilmeisesti irti aika helposti kuumailmapuhaltimella. Lämmönkesto noissa epokseissa on ilmeisesti ~100 astetta. Tuo liima kestää öljyä ja ties mitä muuta kemikaalia ja on todnäk ihan tarpeeksi pitävä.

Tilasin tuon värkin osoitteesta http://www.pro-oiler.com/ hinta oli postimaksujen kanssa muistaakseni 209e. Vähän kalliimpi kuin scottoiler mutta ehkäpä hieman edistyksellisempi. Visalla maksoin ja meni muutama päivä niin oli postilaatikossa.


edit: osoitteen korjasin...




Edited By Timppa on 1112630076

Kirjoittaja Kujo » 04 Huhti 2005, 16:17

Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.

Kirjoittaja 122-1110911427 » 04 Huhti 2005, 15:38

kiitos täytynee ruveta kyselemään olisi myös käyttöä moisille kiristimille :bowdown:

Kirjoittaja -Artsi- » 04 Huhti 2005, 15:22

zakke kirjoitti:mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?
Hydrauliikkatarvike/-letkuliikkeistä löytynee...
siis Hi-Flex, Hydroscand tai muu vastaava.

Kirjoittaja 75-1085389629 » 04 Huhti 2005, 15:08

zakke kirjoitti:jos saa udella niin mistä ostit ja paljonko maksoi??

olen itsekkin ajatellut samaisen vehkeen hankkimista!
Just ostin ja velottivat 205 egua. Sis. Postikulut :)

Kirjoittaja Timppa » 04 Huhti 2005, 14:27

zakke kirjoitti:mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?
Jos multa kysyt, niin en tiedä... paperitehtaalla niitä ainakin on :cool:

Kirjoittaja 122-1110911427 » 04 Huhti 2005, 12:38

jos saa udella niin mistä ostit ja paljonko maksoi??

olen itsekkin ajatellut samaisen vehkeen hankkimista!

mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?

Kirjoittaja kajbusa » 04 Huhti 2005, 10:19

Onnistuuko jos poraat ja kierteytät erillisen AL-levyn jonka liimaat sitten swingiin.... ???

Kirjoittaja -Artsi- » 04 Huhti 2005, 10:15

macconen kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa.

Vaan miksi tuo pitäisi poistaa? Pyörää vaihtaessa siirto uuteen mopoon? Kyllä itse asentaisin tyyliin pysyvästi ja hankkisin uuden pyörän myötä uuden oilerinkin. Onhan uusi mukavampi asentaakin kuin vanha.

Kirjoittaja Timppa » 04 Huhti 2005, 09:04

macconen kirjoitti:Nippusiteitä ei viitsisi käyttää kuin viimeisenä kiinnityskeinona :)
Nippusiteiden ei aina välttämättä tarvi olla rumia, niitä löytyy esim. haponkestävinä :thumbup:

Kirjoittaja purzzi » 04 Huhti 2005, 08:45

Täytyy kyllä sanoa,että ittellä olis kans aikasta ISO-kynnys ruveta porailemaan svingiin yhtikäs mitään... :(

Kirjoittaja 109-1085516806 » 03 Huhti 2005, 20:04

Terve,

hommasin pro-oiler ketjunrasvaimen. (näyttää todella hienolta värkiltä muuten, osaa mm. säätää öljyntiputuksen määrän nopeusmittarin signaalin mukaan.)

Ohjeissa luki että se takahammasrattaalle tuleva "öljynlevitin" pitäisi kiinnittää poraamalla 2 kpl 4mm reikää takaswingin alapinnalle. Netissä oli vielä esimerkkikuvia. Nyt alkoi kuitenkin hirvittää tuo poraaminen että mahtaakohan se heikentää swingin rakennetta? Reiät tulisivat kyllä aika lähelle swingin takapäätä niin ainakin oma ymmärrys kertoo ettei niistä välttämättä olisi kauheasti haittaa, mutta mutta.

Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa. Nippusiteitä ei viitsisi käyttää kuin viimeisenä kiinnityskeinona :)

Mielipiteitä?

Ylös