Startin teho

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Startin teho

Kirjoittaja 114-1110096759 » 04 Touko 2008, 15:47

Kekku kirjoitti:Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m
ihan hyvältähän tuo näyttää,jos vielä haluaa hifistellä ,niin mittaa/tarkistaa jännitehäviöt kaapeleista

Kirjoittaja Kekku » 04 Touko 2008, 00:18

Timppa kirjoitti:

Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...

Siitä menee läpi (siis kuvassa) starttireleelle menevät plus piuhat.

Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m

Toimii, nyt.




Edited By Kekku on 1209850692

Kirjoittaja Timppa » 03 Touko 2008, 08:48

Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...

Kirjoittaja 114-1110096759 » 02 Touko 2008, 22:39

Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

kun mittaat virran ottoa niin laita volttimittari napoihin ja seuraa jännitettä ja virtaa kun kuormitat akkua ,laita sitten 2kertaa ah luvultaan isompi akku jos jännite pysyy esim. 11v:ssa on virran otto pienempi, johdot+startti "lämpenee" vähempi.(startti kestää pitempään)
Tämä vain jos haluat leikkiä/opiskella näitten kanssa

Tarkoitin startin OTTOtehoa edellisessä

Kirjoittaja Vmatti » 02 Touko 2008, 21:29

Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

Busa vaatii ammattilaisten vehkeet =Hioki :D

Kirjoittaja Kekku » 02 Touko 2008, 19:09

Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.




Edited By Kekku on 1209744656

Kirjoittaja 114-1110096759 » 02 Touko 2008, 17:54

korjaamokäsikirjassa on startin täydellinen testi+mittausarvo osio,että sieltä.

ps:ei oo kirjaa mulla täällä mukana
pps:muistelin tuossa että olis jotain n,50A. startin teho n. 550W. tartteet ilmeisesti varmistaa kaapelien paksuutta.
kannattaa muistaa että jos jännite laskee niin vastaavasti virta nousee (koska tehon ottohan on aina sama)




Edited By roadrunner on 1209755718

Kirjoittaja Kekku » 02 Touko 2008, 13:40

Joo, kävin kattoo, meil on tollasia Hioki merkkisiä pikkusia virtapihtejä 1000A asti.
Pitäis toimii DC puolellakin, täällä vaan mitataan AC puolta.
Täytyy koittaa.

ps. normi yleismittari kestää 10A
Jos startti esim 750W, se vie teoriassa reilu 60A, siis jos kaapeleista tulee...

Kirjoittaja Kekku » 02 Touko 2008, 13:23

Ja sitten ampeerimittari kauppaan...

Meil on töisä tollasia virtapihtejä jotka mittaa sellasella silmukalla, riittää kun kaapeli menee läpi.
Täytyy sellanen lainata.
Meinasin jos jollain ois ollu tieto moottorin tehosta.




Edited By Kekku on 1209724905

Kirjoittaja -Artsi- » 02 Touko 2008, 13:12

Ampeerimittari kaapelin väliin ja push button?

Kirjoittaja Kekku » 02 Touko 2008, 12:55

Muita ei vissiin oo kiinnostanu...

Kirjoittaja Kekku » 30 Huhti 2008, 12:50

Paljonko on watteja busan startissa?
Lähinnä kiinnostaa siis startin ottama virta.

Ylös