Takapään madaltaminen - Koiranluun mitta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Takapään madaltaminen - Koiranluun mitta

Kirjoittaja 107-1113697620 » 20 Huhti 2005, 15:14

terviö, tulin taas tännekin. juuh, koiranluut vaihdatin tuohon sirkiöön, vaikkei busa ookkaan, otsakkeen mukaisesti koitan vastailla kuitenkin, ko. pyörä on kuitenkin zx12r vm. 00 kwaakkio, sirkiö. vakioluut ovat 183 mm a-mallissa, vaihdatin siihen 195 mm pitkät luut, mittaus reiän keskeltä reiän keskelle. persiö laski n. 30 mm, samalla ensin tosin koeajettuani laskin keulaa 7,2 mm ja lyhensin sivutukea. seuraavaksi tarvinnee lisätä peräpään esijännitystä ja sitten, jos tarvetta laittaa muutaman millin korotuspala perään, ajettavuus säilynee ketterämpänä tai palaa siihen missä oli alunperinkin, siis ketteryys, mutta persiö ja keulio edelleen matalammalla kuin vakiossa tokikin.

b-mallissa on sitten hieman pitempi koiranluu, tai luut siis, 186 mm vakiona, hieman erilainen linkkukin.

tämä näin sivusta kommentoituna.

Kirjoittaja 115-1085924698 » 20 Huhti 2005, 10:47

Martta kirjoitti:Lupas hakee tänään mopon duunattavaksi! :tapu:


:D Ei kaikkee passaa ääneen sanoo... Herra antaa ja ottaa :worthy:
Onpas hällä suuri into saada äffä sopivaksi. :thumbup:


Herra antaa ja ottaa... :laugh: ei arvannutkaan ksthb mitä antaa ja mitä ottaa. Voi sua onnenladya. :;):

Kirjoittaja Martta » 20 Huhti 2005, 09:28

shuttlex kirjoitti:Martta hei...pyydä tosiaan muokkaamaan sitä äffää ihan oman mielensä mukaan. Busahan alkaa olla SULLE nyt hyvä... ja pitää varmaan alkaa kattelemaan millä sitä seuraavana suvena kukakin ajelee... :mopo:
Eiks ksthb tiedä, että kun antaa pikkusormen... onpa "pojalla" vielä paljon oppimista. :D

Lupas hakee tänään mopon duunattavaksi! :tapu:


:D Ei kaikkee passaa ääneen sanoo... Herra antaa ja ottaa :worthy:

Kirjoittaja 115-1085924698 » 19 Huhti 2005, 19:14

Martta kirjoitti:Ksthb lupas muuten tehdä madalluksen munkin mopoon.
Ai niin täytyy sanoo viel et säätää iskarit itelleen sopiviks!!! :D Katellaan seuraavana suvena millä :bike:
Martta hei...pyydä tosiaan muokkaamaan sitä äffää ihan oman mielensä mukaan. Busahan alkaa olla SULLE nyt hyvä... ja pitää varmaan alkaa kattelemaan millä sitä seuraavana suvena kukakin ajelee... :mopo:
Eiks ksthb tiedä, että kun antaa pikkusormen... onpa "pojalla" vielä paljon oppimista. :D

Kirjoittaja Martta » 19 Huhti 2005, 12:11

shuttlex kirjoitti:Martta, kyllähän sulla pitäis olla Busan vara-avain ihan varmuuden vuoksi. Ettei tarvi aamulla ylähyllylle kiivetä.
Ksthb herää nopeasti, kun kuulee Busan lähtevän. Busa toimii siis myös herätyskellona.
:D Totta! Vaikut lähtee korvista, kun antaa hieman kierroksia tälle yksilölle. Täytyy olla aika sprintissä kunnossa kirmatessaan etelä päästä tonttia, jos meinaa olla käytön estona. Muuten kyllä saa ihastella perävaloja. Tosin taitaa tuo vetästä muutenkin ilmiömäisiin suorituksiin :laugh: :bowdown:

Ksthb lupas muuten tehdä madalluksen munkin mopoon. Ei toi äffä pahalta tunnu liikutella vakionakaan.
Ai niin täytyy sanoo viel et säätää iskarit itelleen sopiviks!!! :D Ei ny sentään oma pyörä on aina oma! Katellaan seuraavana suvena millä :bike: vaikka -06 Busa.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 19 Huhti 2005, 11:52

shuttlex kirjoitti:
Martta kirjoitti:Jep! Se on laitettava avaimet ylähyllylle tai aamulla kuunneltava mikä pyörä starttaa! :;):

Martta, kyllähän sulla pitäis olla Busan vara-avain ihan varmuuden vuoksi. Ettei tarvi aamulla ylähyllylle kiivetä.
Ksthb herää nopeasti, kun kuulee Busan lähtevän. Busa toimii siis myös herätyskellona.

Ksthb.lle: Taisit tehdä emämunauksen itses kannalta... :laugh: :laugh:

Hmm.. eihän sitä tiedä vielä miten tässä käy ???
:D

Hmm... yleensä kolikolla on toinenkin puoli

Kirjoittaja 115-1085924698 » 19 Huhti 2005, 11:11

Martta kirjoitti:Jep! Se on laitettava avaimet ylähyllylle tai aamulla kuunneltava mikä pyörä starttaa! :;):
Martta, kyllähän sulla pitäis olla Busan vara-avain ihan varmuuden vuoksi. Ettei tarvi aamulla ylähyllylle kiivetä.
Ksthb herää nopeasti, kun kuulee Busan lähtevän. Busa toimii siis myös herätyskellona.

Ksthb.lle: Taisit tehdä emämunauksen itses kannalta... :laugh: :laugh:

Kirjoittaja Martta » 19 Huhti 2005, 11:01

shuttlex kirjoitti:
ksthb kirjoitti:jotain huonookin on havaitavissa, saankohan itte ajaa enää oleskaan.

Tuli toisen Busan osto, ellet sitten vaihda ladyn kanssa mopoja! :laugh:
Jep! Se on laitettava avaimet ylähyllylle tai aamulla kuunneltava mikä pyörä starttaa! :;):

Kirjoittaja 115-1085924698 » 19 Huhti 2005, 07:35

ksthb kirjoitti:jotain huonookin on havaitavissa, saankohan itte ajaa enää oleskaan.
Tuli toisen Busan osto, ellet sitten vaihda ladyn kanssa mopoja! :laugh:

Kirjoittaja 106-1097170378 » 18 Huhti 2005, 22:06

ksthb kirjoitti:Hmm.. madalsin busani lauantaina ja muutos on positiivinen. mutkaankin viel taipuu. ja on sitte äärettömän hyvä vetää "isoo kovaa". :bowdown:

Edestä triple clampsin avulla noin 40mm ja takaa Muzzyn luilla (keskimmäinen reikä) n.35mm ja tulos yllätti täysin, säkä korkeus muuttui 80cm/74cm. Hmm.. jotain huonookin on havaitavissa, saankohan itte ajaa enää oleskaan.

kuva http://www.busanistit.org/gallery....Id=5994

Kuvan perusteella sanoisin että jokainen niin haluava voi ajaa Busalla, koko eikä pituus ole mikään este. Ladyn pituus 157cm ja jalat yltää tiehen että heilahtaa :thumbup:

Muutos on todellakin positiivinen, kun lady on Busan päällä. :D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 18 Huhti 2005, 20:54

Hmm.. madalsin busani lauantaina ja muutos on positiivinen. mutkaankin viel taipuu. ja on sitte äärettömän hyvä vetää "isoo kovaa". :bowdown:

Edestä triple clampsin avulla noin 40mm ja takaa Muzzyn luilla (keskimmäinen reikä) n.35mm ja tulos yllätti täysin, säkä korkeus muuttui 80cm/74cm. Hmm.. jotain huonookin on havaitavissa, saankohan itte ajaa enää oleskaan.

kuva http://www.busanistit.org/gallery....Id=5994

Kuvan perusteella sanoisin että jokainen niin haluava voi ajaa Busalla, koko eikä pituus ole mikään este. Ladyn pituus 157cm ja jalat yltää tiehen että heilahtaa :thumbup:

Kirjoittaja 106-1097170378 » 18 Huhti 2005, 12:24

Kujo kirjoitti:
jennica kirjoitti:
jarim kirjoitti:10mm pois luusta niin perä nousee... laskea jos haluat niin pidempiä luita tarttet. 15mm koiranluilla GSX750R '01 perä tippui noin 6cm. Kujo varmaan osaa vastata millaiset luut 1" laskemiseen Busassa tarvii? Oma veikkaus on että ~10mm pidempiä.

Tässä kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/gsx750r

Gixerissä ja Busassa on samanpituiset luut (170mm), varmaan aika lailla samalla tavalla vaikuttaa muutokset..? Perä laski nuilla luilla (+15mm) tosiaan noin 6cm, mutta istumakorkeuteenhan se ei vaikuta niin paljon. Teetin luut paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa, jossa veloittivat 2 parista yhteensä 30e (3mm rst). Niissä oli hinta kohillaan. :thumbup:

Busan orkkisluut on 119mm reikävälillä.
Jos tuuman haluaa laskea, niin reikäväli n.130mm.

Hui, sori sori sori! :worthy: Se olikin sama reikäväli tonnisen kanssa... Tuli muistihärö. :oho:

Kiitos Kujo korjauksesta.

Kirjoittaja Kujo » 18 Huhti 2005, 00:16

jennica kirjoitti:
jarim kirjoitti:10mm pois luusta niin perä nousee... laskea jos haluat niin pidempiä luita tarttet. 15mm koiranluilla GSX750R '01 perä tippui noin 6cm. Kujo varmaan osaa vastata millaiset luut 1" laskemiseen Busassa tarvii? Oma veikkaus on että ~10mm pidempiä.

Tässä kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/gsx750r

Gixerissä ja Busassa on samanpituiset luut (170mm), varmaan aika lailla samalla tavalla vaikuttaa muutokset..? Perä laski nuilla luilla (+15mm) tosiaan noin 6cm, mutta istumakorkeuteenhan se ei vaikuta niin paljon. Teetin luut paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa, jossa veloittivat 2 parista yhteensä 30e (3mm rst). Niissä oli hinta kohillaan. :thumbup:
Busan orkkisluut on 119mm reikävälillä.
Jos tuuman haluaa laskea, niin reikäväli n.130mm.

Kirjoittaja 82-1085434330 » 17 Huhti 2005, 20:21

jennica kirjoitti:Gixerissä ja Busassa on samanpituiset luut (170mm), varmaan aika lailla samalla tavalla vaikuttaa muutokset..? Perä laski nuilla luilla (+15mm) tosiaan noin 6cm, mutta istumakorkeuteenhan se ei vaikuta niin paljon. Teetin luut paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa, jossa veloittivat 2 parista yhteensä 30e (3mm rst). Niissä oli hinta kohillaan. :thumbup:


Jep. Mullakin kaveri väsäsi +12mm luut ja tiputus oli reippaasti yli tuuman. Huomattavaa on kuitenkin, että ainakin omasta mielestäni keulaa on pudotettava vähintään saman verran jotta ajo-ominaisuudet pysyisivät siedettävinä.

Tuuman vieminen busan keulasta taas välikappaleilla on helppoa, mutta juuri sen enempää sitä ei voikaan tuolla tavalla madaltaa tai tanko ei mahdu kääntymään...

-Pete

Kirjoittaja 106-1097170378 » 17 Huhti 2005, 20:04

jarim kirjoitti:10mm pois luusta niin perä nousee... laskea jos haluat niin pidempiä luita tarttet. 15mm koiranluilla GSX750R '01 perä tippui noin 6cm. Kujo varmaan osaa vastata millaiset luut 1" laskemiseen Busassa tarvii? Oma veikkaus on että ~10mm pidempiä.

Tässä kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/gsx750r

Gixerissä ja Busassa on samanpituiset luut (170mm), varmaan aika lailla samalla tavalla vaikuttaa muutokset..? Perä laski nuilla luilla (+15mm) tosiaan noin 6cm, mutta istumakorkeuteenhan se ei vaikuta niin paljon. Teetin luut paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa, jossa veloittivat 2 parista yhteensä 30e (3mm rst). Niissä oli hinta kohillaan. :thumbup:

Ylös