Yoshin r-77 - Ei e-hyväksytty

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Yoshin r-77 - Ei e-hyväksytty

Kirjoittaja Jukkis » 22 Heinä 2008, 16:30

Kekee kirjoitti:kyllä katteli pyöräpoliisi pitkään perään pudasjärvellä viime sunnuntaina...r-77 stainlesit ja oranssimustalla liikenteesä...liekkö kateuksissaan vahtasi :D
Ei poliisin palkoilla Orangeja ostella... :rasberry: On kans R77 varustettu K8, sunnuntaina yks pyöräpoliisin pää käänty ku "pöllöllä" ku ajeli vastaan kangasalla :D :skootteri:

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 22 Heinä 2008, 11:59

Sain äsken sellaisen hyvin luotettavan tiedon (lähde jääköön mainitsematta koska tässä liikutaan vähän harmaalla aluella) että yoshimuralta yleensä tulee uuteen pyörämalliin ensin sliparit ja sitten muutaman kuukauden sisällä katalysaatorin korvaava väliputki... Asiaa kannattaa tiedustella kauppiailta ja etsiä netistä joskus loka-marraskuussa.

Itse ajattelin vielä selvittää sen vaihtoehdon että voisko kyseisen mokkulan teettää ja naamioida jostakin kolaripyörästä otetun katalysaattorin kuoriin...:) Myös db-killerien modaus on mielessä. Tein sen varsin onnistuneesti edelliseen / toiseen nykyiseen pyörääni. Kun (luetaan: jos) saan jotakin aikaiseksi (joskus), laitan pari kuvaa...

Sellainen tieto/oletus (toisesta oikein hyvästä lähteestä) vielä että K8:n (kuulemma hyviksi kehuttuja) orkkis alkukäyriä ei kannattane lähteä korvaamaan, jos siis on muuttamassa slipariratkaisua käytännössä kokoputkistoksi. Oletus on että tehoa tulisi pari hepoa lisää mutta keskialue huonontuisi...




Edited By VeliHölmöK8 on 1216717398

Kirjoittaja Kekee » 17 Heinä 2008, 21:41

kyllä katteli pyöräpoliisi pitkään perään pudasjärvellä viime sunnuntaina...r-77 stainlesit ja oranssimustalla liikenteesä...liekkö kateuksissaan vahtasi :D

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 17 Heinä 2008, 16:18

Nonnii... eli joku pitkäkyntinen vei sitten munkin db-killerit...:D Oli jättänyt lapun että hyvin irtosivat kun oli sitä edellisessä postissani mainostamaani anti-sizea välissä...

Eilen muuten poliisit pysäytti (ei kotikylillä) puhalluttaakseen kun olivat nähneet pyörän baarin edessä... Eivät maininneet mitään killerien puuttumisesta... Ehkä eivät hoksanneet... No, vartti jauhettiin tien poskessa prätkistä... Toinen posliineista oli pyörämiehiä (iso muoviluoti hänelläkin)... Oli merkkiä vaihtamassa... Kehotin koeajamaan uuden bussin... :)

Mielestäni killereillä aikalailla yhtä hyvät äänet kuin ilmankin... mutta killereiden kanssa aika mamiskan näköistä... pääkallohopparin ainakin saa jättää kotiin jos se pitkäkyntinen:laugh: joskus ne killerit mulle palauttaa...

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 14 Heinä 2008, 21:44

jbusa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:
pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.

ei riitäny E-leima, 175€ käsittelymaksu ja kilven nouto konttorilta, ja sai vielä itse kertoa miltä konttorilta noutaa.

Jep, juuri tämän takia kävin Micronien kanssa muutoskatsastuksessa, mutta aika hävyttömästi siitäkin sai maksaa, 45 ekua!!! (K1 Katsastajat Raisio)

Otteessa nyt merkintä "pakoputket vaihdettu" ja höpinää prosenteista eli putkistä tulee 2% vaihdettuja osia; piti allekirjoittaa lappu jolla vahvistaa ettei muuta ole vaihdettu.

Muutoin helppo nakki, putkista tsekattiin leimat ja annoin kopion putkien mukana tuleesta lapusta jossa e-hyväksyntä ja melut selvitetty. Tietty halus inssi kuulla myös hiukan bussin murinaa kuola valuen :p :D

Suurin aika meni odotellessa paperien tekemistä.

edit: niin killerit konttorilla tietty paikassa, nyt ne on 'joku' vissiin 'varastanut'... :oho:

Tänään kävin muutoskatsastuttamassa omat pönttöni. 40 eskoa maksoi ja varmaan kolme varttia kesti. Inssi oli vähän tutkalla asiasta, mutta kuitenkin sen verran kärryillä että muutosprosentiksi tuli vain yksi koska älysi kysyä onko myös alkukäyrät vaihdettu. Näytti tästä aiheesta oikein rasti ruttuun -lomakettakin, jonka sitten juhlallisesti allekirjoitin ja jätin skannattavaksi johonkin tietokantaan. Lopuksi sain uuden rekisteriotteen johon tuli maininta yoshieni e-hyväksyntänumerosta.

Olin laittanut katsastuksen ajaksi db-killerit kiinni. Väliin (samoin putkia asentaessani änkkärin ja väliputken liitokseen - syytä myös muistaa hankkia uudet tiivistet väliputken ja katalysaattoriyksikön/putken liitokseen) laitoin anti size -tahnaa että saisin ne joskun poiskin... (sataa niin pirusti että nyt ei jaksa... sääENNUSTUKSET...).

Nyt uskaltaa viimein laittaa kilpitelineenkin. Nimittäin, jos siinä ei ole e-hyväksyntää tai ainakin jotakin (muistaakseni hyvin tarkkojen ohjeiden mukaista) kissansilmähirvitystä, inssin kuuluu puuttua siihen ihan "viran puolesta" - jos hoksaa asian (sama koskee käsittääkseni muitakin ""laittomuuksia"").

KYLLÄ NYT TULI LAINKUULIAINEN OLO mutta tähän ne muutoskatsastettvat modit taisivat sitten jäädäkin... :mosh:

Kirjoittaja jbusa » 10 Heinä 2008, 23:46

waiski10 kirjoitti:
pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.

ei riitäny E-leima, 175€ käsittelymaksu ja kilven nouto konttorilta, ja sai vielä itse kertoa miltä konttorilta noutaa.

Jep, juuri tämän takia kävin Micronien kanssa muutoskatsastuksessa, mutta aika hävyttömästi siitäkin sai maksaa, 45 ekua!!! (K1 Katsastajat Raisio)

Otteessa nyt merkintä "pakoputket vaihdettu" ja höpinää prosenteista eli putkistä tulee 2% vaihdettuja osia; piti allekirjoittaa lappu jolla vahvistaa ettei muuta ole vaihdettu.

Muutoin helppo nakki, putkista tsekattiin leimat ja annoin kopion putkien mukana tuleesta lapusta jossa e-hyväksyntä ja melut selvitetty. Tietty halus inssi kuulla myös hiukan bussin murinaa kuola valuen :p :D

Suurin aika meni odotellessa paperien tekemistä.

edit: niin killerit konttorilla tietty paikassa, nyt ne on 'joku' vissiin 'varastanut'... :oho:




Edited By jbusa on 1215723013

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 10 Heinä 2008, 22:59

Käytäntö kuuluu tosiaan vaihtelevan vallesmanneilla tien päällä. Tietysti riippuu missä häppeningeissä pyörii... Vähänkin pommittajasuuntautuneissa kokoontumisissa porukka on tietysti suurennuslasin alla ja siksi niissä ei tule pahemmin pörrättyäkään.

Itse ajattelin pelata varman päälle ja muutoskatsastuttaa ne mustamakia (joo... metal magic... joo...magic what ever...joo:D) -sliparini db-killeireiden kanssa (olivat äsken "unohtuneet" kotiin Suvirannan keikalla, niinkuin parilla muullakin samoilla hormeilla varustetulla oranssi-mustalla...;D). Sen jälkeen vois vaikka harkita hankkivansa jostakin kolaripyörästä esim. saksanmaalta orkkis katalysaattoripöntön ja tusata sieltä sitten sen itse vehkeen pois ahdistamsta ja painamasta.

Sen verran vielä noista kokoputkistoista ja niiden muutoskatsastamisesta, että ensinnäkin veikkaan että ei mene ilman katalysaattoria läpi niistä nykyisellään kai hyvinkin tiukoista päästönormeista joilla esim. K8 busa on tyyppikatsastettu. Toiseksi, tehon nousukin taita olla sen verran ilmeinen että vaatisivat vielä dynokäppyrätkin - ja jos lisäteho mahtuu normien sisään (joita en tiedä/muista) tulisi rekisteriotteeseen siitä maininta... ja vakuutusmaksu sen mukaiseksi...

No, nämä on näitä meikkiksen mutu-tuntumia, mutta paikkansapitävämpää tietoa löytynee klikkaamalla www.mmaf.fi




Edited By VeliHölmöK8 on 1215775106

Kirjoittaja pete695 » 10 Heinä 2008, 21:48

do dii,sama hinta pöntöllä :tapu:

Kirjoittaja waiski10 » 10 Heinä 2008, 21:46

pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.
ei riitäny E-leima, 175€ käsittelymaksu ja kilven nouto konttorilta, ja sai vielä itse kertoa miltä konttorilta noutaa.

Kirjoittaja janne » 10 Heinä 2008, 20:32

VeliHölmöK8 kirjoitti:Itse ostin ja asensin eilen black magic.

:D

Kirjoittaja majuriTK » 10 Heinä 2008, 18:58

pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.
Näyttää käytäntö vaihtelevan tässäkin asiassa,ei tässä enää tiedä millä säännöillä mennään! kyllä suomi on p##ka maa tässä suhteessa!! :angry: :angry:

Kirjoittaja 74-1210681811 » 10 Heinä 2008, 18:27

Kolmesti tänäkesänä ratsiaan ajanu ja kertaakaan ei oo busan 4-2-1 yoshi poliiseja kiinnostanu. :thumbup: killeri kylläkin paikoillaan.

Kirjoittaja Jokimaa » 10 Heinä 2008, 17:21

Niin en tiedä noista leimoista,mutta meikäläisen putkistolle ja vaimentajalle,ei ole sakkoja tullut vaikka olen
kovasti vallesmanneilta kysellyt,kuinka on tuon pöntön kanssa.
Yoshin putkisto.

Sanovat että antaa palaa vain.:angry:

Kirjoittaja pete695 » 10 Heinä 2008, 17:14

ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.

Kirjoittaja majuriTK » 10 Heinä 2008, 16:53

TeeCay kirjoitti:Huhu tieto kertoo, että jos pöntöstä löytyy e-leima niin aika rauhassa saa olla vaikkei sitä olisi otteeseen merkitykkään. Tiedää häntä.. ???

Ei tarvi muutos katsastaa eikä näkyä otteessa jos E leima.(kyselin tänään konttorilta) ???




Edited By majuriTK on 1215698073

Ylös