Kirjoittaja PetriK » 10 Loka 2008, 20:07
Muutama asia otettavaksi huomioon jos tätä joku alkaa testailemaan ...
1) Vakioimutorvet ovat eri mittasia ja huipputehon kannalta kaikki lyhyinä toimivat usein paremmin
2) Nokat vaikuttavat imutorven pituuteen, joten hienosäätö nokkien ajoituksen mukaan
3) Jos imutorvet vaihdetaan saman pituisiin, tämänhetkisen tiedon mukaan kannattaa sylinterikohtainen sytkä- ja polttoainekartta molemmat säätää myös samanlaisiksi. Nyt keskimmäisissä sylintereissä on erilainen sytkä- ja polttoainekartta.
Omat FP kokemukset tuli tehtyä vuosi sitten melkein vakiolla koneella ja jo siinäkin näytti huipputehoja rajoittavan. Tällöin kuutiot vakiot ja pakonokka imunokkana.
Airbox modista löytyy tarinaa mm. tältäkin palstalta esim jarim kirjoittamana...
[color=#000000]Muutama asia otettavaksi huomioon jos tätä joku alkaa testailemaan ...
1) Vakioimutorvet ovat eri mittasia ja huipputehon kannalta kaikki lyhyinä toimivat usein paremmin
2) Nokat vaikuttavat imutorven pituuteen, joten hienosäätö nokkien ajoituksen mukaan
3) Jos imutorvet vaihdetaan saman pituisiin, tämänhetkisen tiedon mukaan kannattaa sylinterikohtainen sytkä- ja polttoainekartta molemmat säätää myös samanlaisiksi. Nyt keskimmäisissä sylintereissä on erilainen sytkä- ja polttoainekartta.
Omat FP kokemukset tuli tehtyä vuosi sitten melkein vakiolla koneella ja jo siinäkin näytti huipputehoja rajoittavan. Tällöin kuutiot vakiot ja pakonokka imunokkana.
Airbox modista löytyy tarinaa mm. tältäkin palstalta esim jarim kirjoittamana...[/color]