Commander... tarvinko?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Commander... tarvinko?

Kirjoittaja snuggles » 03 Huhti 2009, 11:36

bombertore kirjoitti:Ma haluaisin kernaasti tietaa etta mita ihme aijia Jenkeissa on, kun ne saa 1400 ZZR Kawan kulkee Muzzyn rannilla ja etupaan madalluksella , siis ainoastaan niilla muutoksilla (ehka jotain ihme saatoja viela) vartin ajaksi maailman nopeimmaksi katupyoraksi 8.97 sekkaa.Suomessahan ei meinata saada sellaisia aikoja vaikka porauttaisi 2 litraiseksi ta turbottaisi yli 300 hv.Kertokaa joku viisaampi,ehka tossa Jarmon heitossa,etta pitais katkoo jalat ja kadet niin aika alkaa 8 ,lla on jotain peraa.Kertokaa joku viisaampi ,vaikka Saastamoinen itse,luulisi miehen tietavan vastauksen.Jaan odottelemaan,sen verran kiinnostaa kylla noi tulokset.Kiitos.
Se on juu ihmeellinen maa tuo USA. Tulis sama sälli kawoineen tänne ajaan ni ei paljoo kasit vilku, johtuen ratojen kunnosta, ilman laadusta, persiin jäätymisestä ym.
Selvähän se että hyvä kuski saa pelin kuin pelin kulkemaan siinä missä toinen tuskailee milloin minkäkin ropleeman kanssa. Esim. jkumpu tahi Selkämaan Kaitsu on tällasia velhoja.
Voi tietty kysyä Vittaniemen Samilta miten kawa saadaan vaparina kasin puolelle. Tahi Ruhasen Vesalta miten vastaava peli meni kohtuu pienellä vireellä matalia ysejä kun busat oli vielä kymmenyksiä jäljessä. Ei kai siinä kuin kova omistautuminen asialle ja hioo kaikki kohdilleen niin sitä rataa. Jamppa lähti sille tielle ja tuloksena 9.1s ,tänä kautena se kasi on sieltä otettavissa.

Kirjoittaja kajbusa » 03 Huhti 2009, 07:34

bombertore kirjoitti:pitais katkoo jalat ja kadet niin aika alkaa 8 ,lla
:bulb: minulta on katkaistu molemmat jalat vuoden sisällä ja toinen käsikin lyheni 2cm tapaturmassa aikoinaan...

:rocket täytyy varmaan kokeilla 400m :D :D

Kirjoittaja Martta » 02 Huhti 2009, 23:20

bombertore kirjoitti:Ma haluaisin kernaasti tietaa etta mita ihme aijia Jenkeissa on, kun ne saa 1400 ZZR Kawan kulkee Muzzyn rannilla ja etupaan madalluksella , siis ainoastaan niilla muutoksilla (ehka jotain ihme saatoja viela) vartin ajaksi maailman nopeimmaksi katupyoraksi 8.97 sekkaa.Suomessahan ei meinata saada sellaisia aikoja vaikka porauttaisi 2 litraiseksi ta turbottaisi yli 300 hv.Kertokaa joku viisaampi,ehka tossa Jarmon heitossa,etta pitais katkoo jalat ja kadet niin aika alkaa 8 ,lla on jotain peraa.Kertokaa joku viisaampi ,vaikka Saastamoinen itse,luulisi miehen tietavan vastauksen.Jaan odottelemaan,sen verran kiinnostaa kylla noi tulokset.Kiitos.
Hippasen huono :D :D

Kirjoittaja Jaakko » 02 Huhti 2009, 23:04

ainankin siellä jenkeissä on radat ja keli kohdallaan.

Kirjoittaja 98-1232781416 » 02 Huhti 2009, 22:47

Ma haluaisin kernaasti tietaa etta mita ihme aijia Jenkeissa on, kun ne saa 1400 ZZR Kawan kulkee Muzzyn rannilla ja etupaan madalluksella , siis ainoastaan niilla muutoksilla (ehka jotain ihme saatoja viela) vartin ajaksi maailman nopeimmaksi katupyoraksi 8.97 sekkaa.Suomessahan ei meinata saada sellaisia aikoja vaikka porauttaisi 2 litraiseksi ta turbottaisi yli 300 hv.Kertokaa joku viisaampi,ehka tossa Jarmon heitossa,etta pitais katkoo jalat ja kadet niin aika alkaa 8 ,lla on jotain peraa.Kertokaa joku viisaampi ,vaikka Saastamoinen itse,luulisi miehen tietavan vastauksen.Jaan odottelemaan,sen verran kiinnostaa kylla noi tulokset.Kiitos.

Kirjoittaja Titaani » 02 Huhti 2009, 22:02

Toi sun teho on ihan samalla alueella mitä mulla viimme vuonna, lisäksi moditkin aika samat. Ei pitäisi olla syytä huoleen ja mopedi toimii ihan hyvin.

Ei se vertaaminen oikein näiden penkkien välillä onnistu, mutta jos samaa penkkiä käyttää aina välillä "referenssipenkkinä" niin on mukava huomata mihin suuntaan on muutoksissa menty. Tietenkin edellyttäen että normit ja säädöt ovat samat penkissä joka kerta.

Kirjoittaja tenhulttio » 02 Huhti 2009, 20:28

Heksa kirjoitti:Nooo isoot Poijjat busanisti foorumilla sanoo et ei voi pitää paikkaansa...(169hv ja 136,5nm)
-----------
Eli yhteenvetona. Penkeissä on eroa Mittaus tavassa/korjauskertoimissa.
Tärkein tavoite oli et tulee moottoripyörän äänet bussiin ja ne on ny :thumbup:

Ymmärtääkseni tästä täällä onkin enimmäkseen ollut puhe (jep, vihjailua, ei suoraan), että saattaa osa teholisästä olla näillä kertoimilla kikkailtuja. Lopullinen teho ei niinkään.

t: pieni poika




Edited By tenhulttio on 1238693362

Kirjoittaja Heksa » 02 Huhti 2009, 17:36

Kerran viä enneku nukutaan ja heti aamulla ku herätään :offtopic:

Laitoin tälläsen viestin bike doctorille tampereelle:
Moro

Kävin penkissä moto-seinäjoessa 31.3 2009 (käppyrä liitteenä)
Pyöränä Hayabusa k6 Akran täys-ränni ,Airboxi modattu , commander, Pair poistettu
Nooo isoot Poijjat busanisti foorumilla sanoo et ei voi pitää paikkaansa...(169hv ja 136,5nm)
Jos viitsisitte katsoa onko noi käyrät realistiset yms.
Ja sitte hintaa jos ajeltaas teidän penkillä uusiksi
eli tarttis testivedon.Vois sitte verrata tuloksia

ja vastaus tuli:Moikka,

Kyllä tuo näyttäis ihan realistiselta mitä tossa äkkiseltään penkkikoneelta vastaavia setuppeja vilkuilin, meidän penkissä antanee n. 165hv ja 133nm takarenkaalta mutta se johtuu pääosin siitä että meillä on korjauskertoimena käytössä SAE ja penkki missä pyöräsi on ajettu on DIN kertoimella, DIN antaa yleensä muutaman hevosen enempi takarengas tehoja. Mutta noin säädöltään käyrät näyttää hyvältä ja tulos on aivan realistinen. Mikäli haluat voimme ajaa sen meilläkin mutta ei siinä kauheasti järkeä ole. Penkkiveto meillä on 70€.


Ville
***************************************
Bike Doctor
www.bikedoctor.fi
Epilänkatu 8
33270 Tampere

Eli yhteenvetona. Penkeissä on eroa Mittaus tavassa/korjauskertoimissa.
Tärkein tavoite oli et tulee moottoripyörän äänet bussiin ja ne on ny :thumbup:

Kirjoittaja TJJ » 01 Huhti 2009, 21:16

Titaani kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p

Tuleeko muuta kun 84männät ja +2mm isku?

Jotain pikku kulutustilpehööriä, mutta ei mitään isompaa. (edit: kansi, nokat yms perusjutut tehtiin viime talvena)




Edited By TJJ on 1238609916

Kirjoittaja Titaani » 01 Huhti 2009, 20:58

TJJ kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p
Tuleeko muuta kun 84männät ja +2mm isku?

Kirjoittaja TJJ » 01 Huhti 2009, 17:12

Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p




Edited By TJJ on 1238595308

Kirjoittaja Titaani » 01 Huhti 2009, 16:43

jarim kirjoitti:
Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:

En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta. :glare:

Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...

Jep, jep

Aiemmin tässä topicissa ihmettelin sitä mun koko alueen nousua, toki pikkasen oli laihalla ja tietenkin hieman parani polttoainetta lisäämällä se teho. Jotain "ihmeellistä" on jos noin pienillä seosmuutoksilla tulee tommonen hyppy.

Muuten olin säätöön tyytyväinen etenkin keskialueen ja kaasuunvastaavuuden parantumisen osalta. Lisäksi kyllä yläalueellakin hieman paremmin puhui kun ennen säätöä. Paljon tuli lisää bensaa eri alueille, ylhäällä taisi olla +15%.

Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Nää on niin pieniä eroja, joita on vaikea havaita, mutta nälkä kasvaa syödessä ja uutta palikkaa ilmestyy kevään aikana mopoon. Commari on myyty ja omalla Boxilla säätöihin.

Jos sitä jossain vaiheessa kesällä kävis tuolla mittaamas paljonko on tehot viimme kesästä laskenut!?




Edited By Titaani on 1238593481

Kirjoittaja tenhulttio » 01 Huhti 2009, 14:47

jarim kirjoitti:Snif snif, jotenkin haiskahtaa... Tuollainen tehon- ja väännönlisäys pelkästään PC3 lisäämällä ja säätämällä. Melko metsässä lähtötilanne pitäisi olla että tuollainen olisi mahdollista. Jep jep...

Ainakin tuolla 6000rpm kohdalla A/F käppyrä on samassa (vihreä ja sininen käppyrä), silti tehoa on 10hp enemmän. Säädeltiinkö siellä sytytyksen ja nokkien ajoituksiakin? :cool:

Kirjoittaja jarim » 01 Huhti 2009, 14:42

Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:
En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta. :glare:

Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...

Kirjoittaja Heksa » 01 Huhti 2009, 14:00

En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:

Ylös