Kirjoittaja 90-1241121101 » 15 Kesä 2009, 14:37
jarim kirjoitti:Mielenkiinnosta ZEI; vaikuttaako miten polttoaineen kulutukseen tuo läski takana ja mitä tahtia nuo läskit kuluu kun sinulla noita kilometrejä tuntuu kuitenkin kivasti tulevan? 
Tälläisella matkamotoristillahan ei takakummi sauhua, joten siitä ei ole lähtenyt vielä kahta milliäkään kahdeksalla tuhannella. Juurikin tästä syystä, että on noinkin kovaa seosta hieman jännitti ajaa sateella, mutta hyvinhän tuo tuntui pitävän. Kulutus oli tällä reissulla laukut kiinni karvan päälle seitsemän, ilman laukkuja menee hieman alle, eli ei se läski nyt hirveitä tee lisää kulutukseen. Näillä välityksillä on 3200 kierrosta 100km/h:n mittarinopeudessa isoimmalla vaihteella, gps näyttää silloin 96km/h.
Seuraavaksi pitäs päästä koittamaan varttimailia, siinä samalla kiihdytellessä saattaa pinta tuosta renkaasta lähteä, pakkohan sitä kovaa kummia on vähän lämmittää että saisi pitoja. 220 euroa renkaalla oli hintaa suoraan aasiasta tilattuna kuluineen, joten tarvittaessa niitä voi kyllä vähän sauhutellakkin (Suljetulla alueella) kun uusi ei kuitenkaan hirveitä maksa.
Haaveissa olisi tänä kesänä löytää ilmajouseen ja renkaaseen sellaiset paineet että ensi kesänä sillä voisi (turbotettuna?) ajaa vähän kisaakin. Vaihtovanteelle toinen samanlainen kummi millä kisataan ja toisella ajetaan muut ajot?
Edit: Itsekseni mietin että osasyy tohon renkaan vähäiseen kulumiseen on ehkä sillä, että sivutuulessa ja loivissa mutkissa kun pyörä on vähänkään kallellaan niin se syö rengasta jo ihan eri kohdasta kun siitä keskeltä, näinhän ei samassa mittakaavassa ole orkkis kummilla, joka pyörä hieman kallellaan osuu yhä keskeltä tiehen..
Edited By ZEI on 1245067048
[color=#000000][quote="jarim"]Mielenkiinnosta ZEI; vaikuttaako miten polttoaineen kulutukseen tuo läski takana ja mitä tahtia nuo läskit kuluu kun sinulla noita kilometrejä tuntuu kuitenkin kivasti tulevan? :)[/quote]
Tälläisella matkamotoristillahan ei takakummi sauhua, joten siitä ei ole lähtenyt vielä kahta milliäkään kahdeksalla tuhannella. Juurikin tästä syystä, että on noinkin kovaa seosta hieman jännitti ajaa sateella, mutta hyvinhän tuo tuntui pitävän. Kulutus oli tällä reissulla laukut kiinni karvan päälle seitsemän, ilman laukkuja menee hieman alle, eli ei se läski nyt hirveitä tee lisää kulutukseen. Näillä välityksillä on 3200 kierrosta 100km/h:n mittarinopeudessa isoimmalla vaihteella, gps näyttää silloin 96km/h.
Seuraavaksi pitäs päästä koittamaan varttimailia, siinä samalla kiihdytellessä saattaa pinta tuosta renkaasta lähteä, pakkohan sitä kovaa kummia on vähän lämmittää että saisi pitoja. 220 euroa renkaalla oli hintaa suoraan aasiasta tilattuna kuluineen, joten tarvittaessa niitä voi kyllä vähän sauhutellakkin (Suljetulla alueella) kun uusi ei kuitenkaan hirveitä maksa. :) Haaveissa olisi tänä kesänä löytää ilmajouseen ja renkaaseen sellaiset paineet että ensi kesänä sillä voisi (turbotettuna?) ajaa vähän kisaakin. Vaihtovanteelle toinen samanlainen kummi millä kisataan ja toisella ajetaan muut ajot?
Edit: Itsekseni mietin että osasyy tohon renkaan vähäiseen kulumiseen on ehkä sillä, että sivutuulessa ja loivissa mutkissa kun pyörä on vähänkään kallellaan niin se syö rengasta jo ihan eri kohdasta kun siitä keskeltä, näinhän ei samassa mittakaavassa ole orkkis kummilla, joka pyörä hieman kallellaan osuu yhä keskeltä tiehen..[/color]
Edited By ZEI on 1245067048