Taka-akseli

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Taka-akseli

Kirjoittaja jummijammi » 17 Syys 2005, 14:11

pete1 kirjoitti:saattas löytyä akseli...mittaappa "kaveris akselin"pituus niin tarkistetaan. :oops:
Semmonen 33,8 senttiä näyttäis olevan rullamitalla akselin läpi reijästä mitattuna. Onko niitä erimittasia eri vuosimalleissa? Pistä vaikkapa yyveetä jos sulta löytys.. :mosh:

Kirjoittaja 109-1114418166 » 16 Syys 2005, 13:45

Se on se maaliläiskä kai vaan sitä varten,että merkkaavat että tulee kaikki pultit kiristettyä tehtaalla. Voi olla osat eri asennoissa tai vähän kuluneet tai jotain skittiä välissä,jolloin merkit ei enää natsaakaan...Puhtaus ja momenttiavain on kova sana, jos vaan löydät tarpeeksi ison holkin.(Vai oliko vaimennin tiellä kun en muistaakseni saanut momenttiavaimella kirittyä,piti laittaa näppituntumalla) :oho:

Kirjoittaja jummijammi » 16 Syys 2005, 08:23

akseli kirjoitti:et tainnut käyttää alkuperäistyökalua penkin alta ilman jatkoa? vai onko kaveri vahva nätteyden lisäksi :thumbup:
Voimaa ja ulkonäköä sillä kyllä piisaa :rasberry: No, oli se jatko vähän pidempi ku se oma orkkis.. Mut ku luotin siihen maaliläiskämerkkiin :thumbdown:

Kirjoittaja jummijammi » 16 Syys 2005, 08:21

Hape kirjoitti:hmm. Minä sain takuuseen uuden taka-akselin vuonna 2003...sillon mun mopo olikin vasta kolmisen kuukautta vanha...
No eipä mullakaa oo ku reilu 4kk. vanha.. Mut kovasti maahantuoja painotti että se on heikko ja itte rikottu..

Kirjoittaja purzzi » 15 Syys 2005, 22:04

...hmm...tuli tässä mieleen...,että täytyy vissii kattella ton omankin taka-akselia... ???
...MR-powerissa oli 24000km huollossa kesällä ja ketjut olivat siellä kiristäneet...no, Sepen buukkaaman Diablon kun kävin vaihdattamassa(3-päivää myöhemmin),ni sanoivat et oli taka-akseli sit kunnolla vedetty kiinni... kun normaalilla lenkki-avaimella eivät uskaltaneet avata auki,joten pulttipyssyllä olivat avanneet... :thumbdown:
...jotta kyllä "MR:llä" on ruista ranteessa ajaa supereita... :tongue:

Kirjoittaja akseli » 15 Syys 2005, 21:40

et tainnut käyttää alkuperäistyökalua penkin alta ilman jatkoa? vai onko kaveri vahva nätteyden lisäksi :thumbup:

Kirjoittaja Hape » 15 Syys 2005, 19:52

hmm. Minä sain takuuseen uuden taka-akselin vuonna 2003...sillon mun mopo olikin vasta kolmisen kuukautta vanha... ryökälet olivat rengasta vaihdettaessa vääntäneet jenkat tai liekö valmistusvika...enpä tiiä mut huomasin sen sitten tuolla saksanmaalla freiburgissa... Maksoin siellä ite ja sain suitsafinlandialta eurot takas!

Kirjoittaja 112-1115653992 » 15 Syys 2005, 16:30

saattas löytyä akseli...mittaappa "kaveris akselin"pituus niin tarkistetaan. :oops:

Kirjoittaja jummijammi » 15 Syys 2005, 13:54

jummijammi kirjoitti:Seuraavana hankintalistalla momenttiavain..
SIIS sillä "pertsalla".. nimi muutettu, toim. huom. :p

Kirjoittaja jummijammi » 15 Syys 2005, 13:53

jarim kirjoitti:Se 100Nm joka siihen on tarkoitettu momentiksi ei ole hirveän paljoa, se kyllä pysyy ihan kohtuudella kii... :p
Seuraavana hankintalistalla momenttiavain.. Soittelin sutsukin maahantuojalle, ja omaan piikkiin männööpi, akseli 84 juuroa ja mutteri 25.. :angry: Meinasi etta avatessa korkannu, eli edellisellä kerralla väännetty liian tiukkaan, vaikka oon aina vääntäny sen tehtaan maaliläiskän mukaan samalle kohalle... :wtf: Ja akseli on kyllä ollu samoin päin..

Kirjoittaja jarim » 15 Syys 2005, 13:16

Se 100Nm joka siihen on tarkoitettu momentiksi ei ole hirveän paljoa, se kyllä pysyy ihan kohtuudella kii... :p

Kirjoittaja jummijammi » 15 Syys 2005, 12:07

Joo ku avauksen jälkeen oli kierteet jo aika oudon näköset.. Sit ku renkaanvaihdon jälkeen kiristi ja yritti taas avata, niin se silleesti hirtti kiini.. Siis kuulemma :tongue:

Kirjoittaja 109-1114418166 » 15 Syys 2005, 11:32

Tosta asiasta oli puhetta jossain,en muista täällä vai jenkkifoorumilla. On vissiin pehmeähköä materiaalia se akseli,kannattanee joka avauksella putsata kierteet ja käyttää jotain tarttumisenestoainetta(kuparitahna tms.) :oops:

Kirjoittaja busa00 » 15 Syys 2005, 09:42

Kujo kirjoitti:Väänsikö se kaveri oikeestilujasti sitä mutteria?

Asiaa sivusta seuranneena ja siitä jotain tietävänä voin sanoa että kiristysmometti oli RIITTÄVÄ. :p :D

Kirjoittaja Kujo » 15 Syys 2005, 08:21

Kokeileppa nyt ottaa se akseli ja mutteri ja marssi suzumyyjän pakeille. Villi kaupunkihuhu nimittäin kertoo, että kyseessä olisi ns "hiljainen call-back" eli uudet osat saisi takuuseen huolimatta vuosimallista.
Ihmetyttää vaan että ongelmaa on kooviitosessa, ymmärsin asian niin, että koskee paria ekaa mallia, jonka jälkeen tehty parempi versio. Väänsikö se kaveri oikeestilujasti sitä mutteria?

Ylös