Suomalainen 95e bensa?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Suomalainen 95e bensa?

Kirjoittaja 106-1251057001 » 27 Kesä 2010, 23:52

Jos ajot eivät ole täysin samanlaisia eri tankillisilla niin ei kovin vertailukelpoista.. en laske painoarvoa myöskään kauheasti "tuntuu toimivan paremmin bensalla x"-kommenteille :)
Viekää dynoon ja ajakaa eri bensoilla peräkkäin, uskon vasta sitten eri oktaanilukujen tuoman tehoeron vakiopyörässä (tai perus putkivirivehkeessä).

Minä tankkaan 95:sta jota tehdaskin suosittaa, kulutus <5L joten tuntuisi jotenkin pelaavan..

Kirjoittaja 116-1253685669 » 25 Kesä 2010, 21:54

mutu ei toimi. 5,7l/100km nesteen 95

raportoinpa saman firman 98lla seuraavan.
ny on kyl tankki 95 jäljellä vielä.

Kirjoittaja 116-1253685669 » 22 Kesä 2010, 23:41

kuinka iso vahtuvuus eri asemien 98e:ssa on. meinaan kuka niit tankkaa, onko vanhaa jo valmiiksi??

ja tuota, eikö se me niin, että laitteet toimii paraite alhaisimmalla oktaanilla millä kone ei nakuta??
oktaanin nostohan tehdään "palamisenestoaineilla".

en o mitannu, mutta kutina olis että gen1 menis 95lla pidemmälle kuin 98lla.
säädetty kyl 98 tankissa, mutta just tulin nesteen 95 tankissa reisulta.
260km aika reipasta vetoa.
ei tämä ny kauheesti kerro, mutta soppaa vielä jäljellä hyvinkin 1/4 tankkia.
jos muistan, niin lasken k-kulutuksen kun valo palaa.
minusta tämoo ikinä menny näin pienellä??

Kirjoittaja Snowman » 10 Kesä 2010, 20:23

snuggles kirjoitti:Kyse oli kummallakin kerralla V-powerista.
En muista aikaa kun oisin pyörään tankannu 95E:tä. Asiaan vaikuttaa osaltaan huono muisti, mut on se turha kikkailla parin sentin takia kun koneet kuitenkin suht kireitä jo vakiona.
Jotenkin vaan haluais näinkin teknologiavetoisessa maassa uskoa että bensat olis huippulaatua ja joka pelistä pukkais enemmän tehoa ku naapurimaissa, edes ruotsissa :p
Juuh busa kulkeekin 98:lla mutta toi Volle menee 95:lla..eikä se senteistä oo kiinni vaan just toi ett Neste kehuu tuotteitaan maailmanjohtaviksi.. noo tokihan huonolaatuisuus nostaa kulutusta ja tyhmä maksaa Nesteen optiot.. :1087

Kirjoittaja snuggles » 10 Kesä 2010, 17:21

Snowman kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Kysyipä tunnettu säätäjävelhokin kun busa oli toista kertaa penkissä ilman mitään muutoksia ja useampia hevosia oli hukassa jotta mistäs tuli viimeeks tankattua. Tässä maassa on nii helppo laittaa markkinoille mitä vaan kun ei porukka kuitenkaan lähe sitä tutkimaan tahi pitämään isompaa ääntä.

Mistä helkutista sitä sitten tankaa? Pidin Nesteen ja Shellin aineita hyvinä...TB:n venojenjuuttumisjututooppeleissa on muistissa vieläkin.. :) ABC?ST1? Eikös nuo osta p-aineensa mistä halvimmalla saavat?? Mitäköhän siitäki tulee että Shell häipyy suomesta? ABC ja Neste kohta ainoot mistä ainetta saa heille sopivaan hintaa.. :pääseinään: :pylly:
Kyse oli kummallakin kerralla V-powerista.
En muista aikaa kun oisin pyörään tankannu 95E:tä. Asiaan vaikuttaa osaltaan huono muisti, mut on se turha kikkailla parin sentin takia kun koneet kuitenkin suht kireitä jo vakiona.
Jotenkin vaan haluais näinkin teknologiavetoisessa maassa uskoa että bensat olis huippulaatua ja joka pelistä pukkais enemmän tehoa ku naapurimaissa, edes ruotsissa :p

Kirjoittaja harris » 10 Kesä 2010, 09:27

samasta laivasta purkaus eriyhtiöiden säiliöihin,lisäaineet yhtiöiden oma juttu.

Kirjoittaja Quadron » 10 Kesä 2010, 08:47

RaisuRepe kirjoitti:Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.

98:ia olen tottunut tankkaamaan läheisellä nesteen asemalla, persetuntumalla käy jouhevammin normiajossa kuin 95:llä.

Kulutuksella ei ainakaan voisi perustella halvemman löpön ostoa, Pärnun reissulla kaksi päällä ja täydellä lastilla alle 5 litraa sadalla... :D

Kirjoittaja Snowman » 10 Kesä 2010, 07:46

Neste on pers.. :pylly: Vehnäolut on :mosh: :kippis:

Kirjoittaja kajbusa » 10 Kesä 2010, 07:41

Kaveri ajelee työkseen polttoaineita.. ja hän kertoi että esim. Oulussa suurinosa yhtiöistä (poislukien Teboil muistelen) hakeen liemet samasta isosta pytyistä.. jokun yhtiön autoon kaadetaan "sankollinen" lisäainetta toisiin ei... Taitaa se perus bensa tulla kaikille Nesteeltä

Kirjoittaja 75-1270297285 » 10 Kesä 2010, 06:53

RaisuRepe kirjoitti:Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.
Tätyypä seurata kulutuksia nyt jatkossa 98E:llä. Mitenhän sitten penkityksessä, saako Busasta enemmän tehoja irti korkeampioktaanisella, onko kukaan testannut?

Ainakin autotesteissä, mitä viritetympi auto on, sitä enemmän se on hyötynyt lisäoktaaneista tehon muodossa.

Kirjoittaja RaisuRepe » 09 Kesä 2010, 22:58

Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.

Kirjoittaja tetsa » 09 Kesä 2010, 22:33

Nesteen bensoja suurin osa eri lisäaineilla vaan. Tankkikuski laittaa oman puljun kortin sisään ja liemet tulee sen mukaan.
Tässä kulmilla 1542 kuutioisesta bmw motista viime kesänä tuotettiin mailmaan plus900 kaakkia vpowerilla, et hanaa vaan jos nykii.
Ite nyin silti nesteen 98 jos nyt edes kiinnostaa ajaa tai jotain. :kippis: tää on olvia ja :kusi: tätä tulee liiasta olvista.

Kirjoittaja RHead » 09 Kesä 2010, 21:27

V-powerissa jonkin verran laatu heittelee.. 335i:ssä tuli 9hp lisää tehoa , kun vaihdettiin v-power -> neste 98e

Kirjoittaja Dösällä » 09 Kesä 2010, 21:22

Edelleenkin pakkotoistan itseäni; Shellin Vormulabensa on ainakin mulla SE joka toimii ja tehot on ns. riittäviä. Siis se jota ei kylmäasemilta saa vaan joiltain valikoiduilta pullanakkiasemilta (tietty automaatistakin yleensä).
Kokeilkaa joskus jos ette usko, niin kauan kun Shellin asemia on olemassa. Saadaan vielä kansanliike aikaiseksi...

Kirjoittaja 75-1270297285 » 09 Kesä 2010, 16:21

Ja eikös ne Das Autot syö öljyä senkin edestä?


Täytyy lisätä öljyä 1...2 ltr öljynvaihtovälille, joka on 30 tkm. Riippuu vähän tapauksesta, joihinkin moottoreihin ei tarvitse lisätä kuin muutama desi ko vaihtovälillä. Ovat yksilöitä ja LongLife öljymerkilläkin on vaikutusta.

Tänään tankaan ekaa kertaa ABC 98E:tä saa nähdä vaikuttaako nypyttämiseen pintakaasulla. 95E:tä on tullu tankatua tähän asti mistä halvalla saa.

EDIT: ABC 98E tankillinen menossa. Nypytys pintakaasulla 2000 rpm ympärillä poistui! Kyllä bensiineissä on eroja, täytyy myöntää.

Vielä, jos oikein hakemalla hakee, kun kaasua avaa todella vähän tyhjäkäynniltä tuonne 1500 rpm:n tietämille löytää kyllä nypytystä, mutta se on semmoisella alueella, että harvoin arkiajossa ajelen tasakaasulla niillä kierroksilla millään vaihteella.




Edited By Kaksysiysi on 1276104951

Ylös