Muutama kysymys ecun päivityksestä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Muutama kysymys ecun päivityksestä

Kirjoittaja jarim » 23 Marras 2010, 11:06

storbacka kirjoitti:Mistäs olette noita boschin pumppuja ostelleet?
Bosch Car Service

Kirjoittaja storbacka » 22 Marras 2010, 22:07

Mistäs olette noita boschin pumppuja ostelleet?

Kirjoittaja busajasa » 15 Syys 2010, 22:59

storbacka kirjoitti:Joo. eiköhän ne kannata vaihtaa suosiolla, ei tarvi sitten dynossa kiroilla kun ei pensa riitä.

Oliko siitä boschin pumpusta tarkempaa tietoa?

Minkäsläistä MAP-anturia olette käyttäneet?

tästä löytynee Boschin pumpun speksit ja asennus kuvat.
ja tästä taas petrik:n viiltävää analyysiä injektoreista, paineesta ja tuotosta verrattuna tehoihin.

Anturi kysymykseen vastannevat ne jotka asiaa tuntee.




Edited By busajasa on 1284580977

Kirjoittaja storbacka » 15 Syys 2010, 22:48

Joo. eiköhän ne kannata vaihtaa suosiolla, ei tarvi sitten dynossa kiroilla kun ei pensa riitä.

Oliko siitä boschin pumpusta tarkempaa tietoa?

Minkäsläistä MAP-anturia olette käyttäneet?

Kirjoittaja busajasa » 15 Syys 2010, 06:23

storbacka kirjoitti:Onkos tolle pensapuolen riittävyydelle mitään nyrkkisääntöä? Eli mihin asti suunnilleen riittää?

Tuleeko ne injektorit ensin vastaan vai pumppu?
Suorilta en muista, mutta kun painetta linjastossa kasvattaa niin injektorien aukioloa voi pienentää.muistelen että tonne 220-230 tietämille ovat rakentaneet noita tboja oem osilla.

silti boshin sisäinen pumppu maksaa satasen ja S2000 injektorit pari sataa. Enpä jättäs ite päivittämättä noita kumpaakin jos isompia tehoja havittelee.

boshin pumpun vaihdosta sisäisen tilalle löytyy opastava kuvasarja joten se ei ole rakettitiedettä.

Kirjoittaja storbacka » 14 Syys 2010, 23:03

Onkos tolle pensapuolen riittävyydelle mitään nyrkkisääntöä? Eli mihin asti suunnilleen riittää?

Tuleeko ne injektorit ensin vastaan vai pumppu?

Kirjoittaja busajasa » 14 Syys 2010, 12:14

storbacka kirjoitti:Eikös noita turboja ole kuitenkin tuolla pelkällä orkkis eculla tehty? Vai olenko käsittänyt väärin..

Minkäläisiin tehoihin busan orkkissuuttimet ja pensapumppu riittää? Vai onko suosiolla hankittava tehokkaampaa polttoaine järjestelmää? Tavoitteena kohtuulliset tehot.
Kertovalla polttoaineen painesäätimellä on tehty omalla eculla ja omilla injectoreilla tboja. Vittaniemen Sami on noita tehnyt ja täältäkin foorumilta löytyy muutama.

Haluttu tehon määrä sitten määrää injektorien koon. Omilla orggiksillakin on tehty pieni paineisia tboja.

Kirjoittaja storbacka » 14 Syys 2010, 10:56

Eikös noita turboja ole kuitenkin tuolla pelkällä orkkis eculla tehty? Vai olenko käsittänyt väärin..

Minkäläisiin tehoihin busan orkkissuuttimet ja pensapumppu riittää? Vai onko suosiolla hankittava tehokkaampaa polttoaine järjestelmää? Tavoitteena kohtuulliset tehot.




Edited By storbacka on 1284451136

Kirjoittaja 107-1089231881 » 14 Syys 2010, 06:21

Ei muutoksia -01 malliin

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6272

Vikakoodeista ei huolta, eihän ne näy kun ei oo näyttöäkään. ;)

Vaikuttaa pääasiassa polttoaineen kulutukseen ...

Lähes kaikenmaailman lisäpurkit voi linkoo mäkeen...
Tosin, katsastuksessa Pc:stä yms. on apuu jos seokset menee hiukka yli säädettyjen arvojen. Nopea/helppo skaalata seokset kohilleen katsastuksessa tapahtuvaa mittausta varten...
Jos ahdetun tekisin niin laittaisin kyllä lisäruiskun ohjauksineen (esim. Holeshot secondary EFI unit with 2 bar MAP sensor and all wiring 400.00)

http://www.holeshot-racing.co.uk/index.php?page=stage-4-turbo

Ai niin, minulle voi tarjota kohtuu hintaista PC usp:tä Gen1 K2-K7, satunnaista käyttöä varten.... Olisko kenelläkään ?




Edited By Ksthb on 1284446761

Kirjoittaja storbacka » 14 Syys 2010, 00:16

Olisi meininki päivittää -01:n sähköt.

Eli tarvin siis ainakin sen uudemman ecun sekä magneeton roottorin.

Sitten pari asiaa mitkä ei ole mennyt jakeluun:

-Tarviiko -01:n johtosarjaa mitenkään muokata?

-Tarviiko olla mittari kytkettynä? (vikakoodit?)

-Lambda? Saako siitä jotain hyötyä irti?

-TRE ja Yoshin EMS joutaa ilmeisesti romukoppaan?

Tarkoitus olisi talven aikana rakennella ahdettu pyörä, eli siltä kantilta otetaan myös vinkkiä vastaan. Jonkinlainen paineanturi varmaan pitäisi ainakin olla?

Ylös