Penkin madallus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Penkin madallus

Kirjoittaja MP-Nasu » 19 Touko 2011, 09:45

Niin tuntuu painavan :) Kyllä mä sitä silläkin tavalla siirtelen, vaan jotenkin tuntuu sekin tapa melko huteralta :)

Kirjoittaja 106-1251057001 » 19 Touko 2011, 09:41

Vinkkinä, että kannattaa opetella pyörän siirtely niin että seisoo vierellä. En minäkään bussia jaksa jaloilla liikutella kaltevalla alustalla satulalta potkien.. painaa se niin saatanasti ;)

Kirjoittaja same » 19 Touko 2011, 09:40

Lelu kirjoitti:Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p

ja pituutta on huimat 160 cm :D
Eikös keulaakin pitäisi nostaa/laskea jos koiranluita säätää? :skootteri:

Kirjoittaja MP-Nasu » 19 Touko 2011, 09:31

Voi plääh. Kymmenen päivää tuskaisaa odotusta ja pyörän silittelyä pihassa, kunnes sain penkin takasin.. enkä huomaa juur mitään eroa! Pakko se on viedä madallettavaks sit vaan jonneki :(

Kirjoittaja MP-Nasu » 12 Touko 2011, 09:00

Itelläni on kyllä pituutta jopa 171cm :) Mutta tää jalkojen lyhyys!
Ja kokeilin juu istua ilman penkkiä, kyllä vaikutti siltä että madaltaminen auttaa. Edellisessä pyörässä itseasiassa en madaltanu vaikka oli ihan samankorkunen, mutta kun pyörä oli paljon kevyempi niin pärjäsin sen kanssa paremmin parkkipaikoilla ym.
Busa painaa sen verran että varvasvoimat ei oikein tunnu riittävän sen siirtämiseen, ja tuntuu että kaikki parkkikset on johonki suuntaan vinoja jolloin ongelmia tulee.

Kirjoittaja Lelu » 12 Touko 2011, 00:04

Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p

ja pituutta on huimat 160 cm :D

Kirjoittaja CormaX » 11 Touko 2011, 17:55

Martta kirjoitti:Mulla on madallettu Bussukka.

Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.

Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.

Isot miehetkin on laskenut noita.
:thumbup:

Kirjoittaja same » 11 Touko 2011, 12:43

Penkin madaltaminen ei välttämättä hirveesti auta, kokeilitko istua pyörässä ilman penkkiä.

Ja jos penkkiä madaltaa olisi se hyvä olla sellainen että persettä pystyy muokkauksen jälkeen liikuttamaan taakse/eteen päin.

Kirjoittaja Martta » 11 Touko 2011, 12:02

Mulla on madallettu Bussukka.

Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.

Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.

Isot miehetkin on laskenut noita.

Kirjoittaja MP-Nasu » 10 Touko 2011, 08:56

Vein eilen nyt sen penkin madallettavaks ja katson miten paljon se vaikuttaa. Jos tarvii niin täytyy sitten madaltaa sitä pyörääkin. Tosin, mä en (toistaseks) osaa tehä mitään tollasta ite, eli ehkä sitten liikkeeseen....

Kirjoittaja CormaX » 09 Touko 2011, 14:45

Madallus on helpompaa kuin vois kuvitella.
Tilasin DARGRACELTA säädettävät koiranluut taakse (129¤)ja joltain busanistilta ylimääräiseksi jäänyt 25mm korotuspala etupäähän(20¤).
Tiputusta tuli eteen ja taakse 25-30mm ja ero on valtava.
Normiajossa ainakaan mulla ei ole ollut ongelmia. Sivutuuli ei enään tee kiusaa niin paljon kuin normi korkeudella. Kaikkiaan olen madallukseen tyytyväinen, nyt busa on juuri sitä mitä mootoripyörältä haluan.
Tekeehän se ulkonäöllekkin paljon hyvää, vaimokin kehui että busa näyttää "linjakkaammalta ja tyylikkäältä". Se ON paljon se, naisen suusta :pomppu:

Tähän tarvitaan vain takapukki ja tunkki...etupään pukki on myös hyödyksi, mut ei pakollinen<---tältä foorumilta saa loistavan etupukki sydeemin!




Edited By CormaX on 1304941650

Kirjoittaja MP-Nasu » 09 Touko 2011, 13:04

Ok. Mä en muutenkaan (toistaseks) oo mitään hirmumutkanopeuksia ees pitäny (miksköhän mulla on Busa? :) ) , ja jos uutta pyörää laskee, niin sittenhän siihen helpommin tottuu siihen sen käyttäytymiseen ja se tuntuu ihan normaalilta.. Ehkä siis pitäis kuitenki...

Osaattekos sanoa kuka niitä Turussa tai lähialueilla tekee?

Kirjoittaja PRM75 » 09 Touko 2011, 12:39

MP-Nasu kirjoitti:Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte :tongue:
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.
Kyllä ne ei paljoa huonone jos pyörää lasketaan :thumbdown:
Ite huomasin mutkasemmilla teillä kovempaa ajaessa ettei niin helposti enää taitu mutkiin kuin normikorkeudessa. Mut normiajoon en vaikutusta ole huomannut.. :skootteri:

Kirjoittaja MP-Nasu » 09 Touko 2011, 12:19

Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte :tongue:
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.

Kirjoittaja MikkoU » 09 Touko 2011, 11:58

ei muuta ku luilla matalammaks ni ei mukavuus ahterin suunnalla kärsi... Aikanaan emännälle rakennettiin kawaa matalammaks luilla ja penkin sheivaamisella, niin et penkin rungon päällä oli pala telttapatjaa :) yhteensä tais olla madallettu reilu 12cm, jolloin yletti niin että toisen jalan varpaat vuorollaan hipo maata...

Ylös