Kirjoittaja 77-1267374279 » 14 Heinä 2011, 16:19
Kohta lienee ajankohtaista taas vaihtaa K8 busani ketjuratas-setti joten kyselen taas tyhmiä. Mietin tuossa itsekseni miten (jos mitenkään) se vaikuttaisi pyörän arkikäyttöön/bensankulutukseen/käytettävyyteen mikäli laittaisi pari kolme piikkiä pienempää taakse. Topikkeja löytyy pilvin pimein siitä miten saadaan eniten vauhtia kenttäajossa, tai miten se viimeinenkin tuhannesosa pois vartilta, mutta vähemmänpuoleisesti näistä arjen kokemuksista. Ajelen päivittäin noin 140-150 kilsaa työmatkaa ja vaikka se mosa ei motarivauhtia muutenkaan 6:lla kierrä eniten, niin onkohan suurempaa haittaa jos laittaisi vielä laajemmat välitykeset? Millaisia arkikokemuksia teillä tällaisesta on? Muuttuuko ykkönen liian pitkäksi kaupunkimatelussa, ja eihän 6:sta silti tule eniten lussua ylivaihdetta? Kone sliponeja lukuunottamatta pitkälti vakiovirissä.
Olen jo ajat sitten hyväksynyt sen että mun kiloilla+aerodynamiikalla ei mitään 200mph ikinä hätyytellä (eikä mulla aina ole ihan niin kiire), mutta jos voisi säästää vaikka 5% bensakulussa pienentyneiden tourinkierroslukujen muodossa, niin se sopisi minulle hyvin. Ajotapojeni radikaali muutos kuluu samaan kategoriaan kun oma painonpudotus; kaunis ajatus, mutta "not gonna happen" joten niitä ei kannata ehdottaa
.
/MarcusB
[color=#000000]Kohta lienee ajankohtaista taas vaihtaa K8 busani ketjuratas-setti joten kyselen taas tyhmiä. Mietin tuossa itsekseni miten (jos mitenkään) se vaikuttaisi pyörän [b]arkikäyttöön[/b]/bensankulutukseen/käytettävyyteen mikäli laittaisi pari kolme piikkiä pienempää taakse. Topikkeja löytyy pilvin pimein siitä miten saadaan eniten vauhtia kenttäajossa, tai miten se viimeinenkin tuhannesosa pois vartilta, mutta vähemmänpuoleisesti näistä arjen kokemuksista. Ajelen päivittäin noin 140-150 kilsaa työmatkaa ja vaikka se mosa ei motarivauhtia muutenkaan 6:lla kierrä eniten, niin onkohan suurempaa haittaa jos laittaisi vielä laajemmat välitykeset? Millaisia arkikokemuksia teillä tällaisesta on? Muuttuuko ykkönen liian pitkäksi kaupunkimatelussa, ja eihän 6:sta silti tule eniten lussua ylivaihdetta? Kone sliponeja lukuunottamatta pitkälti vakiovirissä.
Olen jo ajat sitten hyväksynyt sen että mun kiloilla+aerodynamiikalla ei mitään 200mph ikinä hätyytellä (eikä mulla aina ole ihan niin kiire), mutta jos voisi säästää vaikka 5% bensakulussa pienentyneiden tourinkierroslukujen muodossa, niin se sopisi minulle hyvin. Ajotapojeni radikaali muutos kuluu samaan kategoriaan kun oma painonpudotus; kaunis ajatus, mutta "not gonna happen" joten niitä ei kannata ehdottaa :-).
/MarcusB[/color]