Kaato - ...tarroista...maalauksesta...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kaato - ...tarroista...maalauksesta...

Kirjoittaja BUSANISTI69 » 04 Touko 2009, 21:16

Otin myös painot ja tapit pois eikä tunnu ajossa jalkoihin värinää.k9 :bike:

Kirjoittaja toimeve » 04 Touko 2009, 16:06

greatLeo kirjoitti:Mikä tuon pultin funktio edes on?

...oisko tuolla merkitystä myös "värinänestossa"? Jos on, niin en usko että kauhiasti kuitenkhan merkkaa, koska tuosta omastani kun polkimista napsin kumit vekka, niin jätin koko polkimen alapuolella olevan "painon" pois...eikä ole vielä ainakhan valkovarpaisuutta havaittavissa :D

edit: piti oikein galleriasta kävästä kattomassa, että onkohan nuo tapit mulla kuitenki sittenki jälellä ja sielähän nuo näkkyy tököttävän, vaikka siis se alapinthan tuleva paino onki pois.




Edited By toimeve on 1241442539

Kirjoittaja 103-1209027290 » 04 Touko 2009, 15:23

Tappihan se oli kyseessä. Eli todella vähäiset vahingot kyseessä, hyvä niin!

Hieman pitemmältä näyttää tosiaan tuon K8:n jalkatapin pultti kuin vanhemmassa mallissa. Pitänee jossain vaiheessa uusia. Mikä tuon pultin funktio edes on? Jos kallistaa syvään niin se estää tapin tökkäämisen maahan, tai jotain sellaista? No meikäläisen kallistuksilla siitä ei ole pelkoa :D

Kirjoittaja Jorgos » 02 Touko 2009, 13:15

Gen1 on sitten muuten lyhyempi kuin gen2 busassa tuo tappi.

Kirjoittaja TJJ » 30 Huhti 2009, 13:12

greatLeo kirjoitti:Edit. Paljos tuollanen tappi muuten suunnilleen maksaa? Pitää varmaan vaihtaa jossain vaiheessa.


Parilla kympillä saat multa uuden (käytetyn tapin). Jalkatappi tulee kaupan päälle, myös toiselle puolelle. :p




Edited By TJJ on 1241086376

Kirjoittaja 103-1209027290 » 30 Huhti 2009, 12:24

Jorgos kirjoitti:Eiköhän tuo taida olla jalkatapissa oleva pultti siis se joka törröttää siitä jalkatapista alaviistoon...

Joo, tuohan se varmaan on kyseessä. Pitää vielä tarkistaa pärrästä myöhemmin. Yritin kyllä tarkkaan katella siinä paikalla että mistä se irtosi, mutta vissiin olin sen verran tilassa etten huomannut :p Kiitoksia vihjeestä.

Tosi vähällä kyllä pääsin, hyvä tsäkä kävi. Muutamassa sekunnissa ehti jo ajatella että pyörä on telakalla kuukausia, bonukset menee yms... suunnilleen elämä vilahti filminauhana silmissä :D Mutta pääasia että voi rauhassa :skootteri:

Edit. Paljos tuollanen tappi muuten suunnilleen maksaa? Pitää varmaan vaihtaa jossain vaiheessa.




Edited By greatLeo on 1241083572

Kirjoittaja Jorgos » 30 Huhti 2009, 10:40

Eiköhän tuo taida olla jalkatapissa oleva pultti siis se joka törröttää siitä jalkatapista alaviistoon...

Siis tuo mikä on tuossa mustan kumin oikealla puolen...


Kuva




Edited By Jorgos on 1241077629

Kirjoittaja 103-1209027290 » 30 Huhti 2009, 09:42

Käytetääs tätä vanhaa topiccia.

Eilen se sitten tapahtui. Sain mouhittua sisäänajovaiheessa olevan pyörän kyljelleen :pääseinään: :angry:

Käännyin tieltä parkkipaikalle, enkä huomannut heti parkkiksen kynnyksellä olevaa pienen ojan kokoista kuoppaa. Ohjaus tapissa oikealle, ja vauhti pysähtyy töksähtäen, mitenköhän mahtaa käydä? No oikealle kyljeellenhän se kellahti vaimeasti, ja itse jäin hämmästellen pystyyn. En ole mikään iso mies, saatika vahva, mutta montaa sekuntia ei Bussi kyljellään ehtinyt viihtyä kun rempaisin sen pystyyn. Pitkällisen vahinkotarkastuksen jälkeen en löytänyt muita jälkiä pyörästä kuin hädintuskin havaittavan pienen naarmun vaimentimen alkupäästä. Se oli ilmeisesti ottanut maakosketuksen vastaan, ja katteet yms säästyivät täysin. Jotain iloa noista isoista putkistakin :D

Mikä jäi mietityttämään, oli tämä "turmapaikalta" löytynyt katkennut ruuvinpätkä. Mistäköhän tämä mahtaa olla pois? Pyörä kävi siis oikealla kyljellään. Ainoa paikka, jonka itse hoksasin, on iskunvaimentimessa oleva kiinnitysmutterin pää. Tämä kohta näkyy kun kurkistaa runkopalkissa oikealla puolella melko keskellä olevasta reiästä sisään. Tuon mutterin pää näytti hieman siltä että siitä olisi voinut jotain irrota. Mitä sanoo palstan tekniikkagurut, mistä moinen osa on voinut irrota? Ainakaan pyörän ajettavuuteen se ei vaikuttanut mitenkään. Pitänee kysyä asiaa vielä tulevassa sisäänajohuollossa.

Kaikkea sitä pitääkin sattua. Noh, nyt on ensimmäinen kaato suoritettu, ja vähällä pääsin :baaa:

edit. tarkennusta vielä sen verran, että tuo ruuvi/mutteri on vajaa 7cm pitkä.




Edited By greatLeo on 1241075004

Kirjoittaja ilsu » 02 Huhti 2005, 17:12

jarim kirjoitti:Tulipa sitten söhlättyä mopoa takapukille nostaessa ja kyljelleenhä se meni, oikealle puolen. :( Saldo: kivat naarmut sivukatteessa ja vähän myös siinä "nokkakatteessa" sekä peilissä, jarrukahva päästä poikki... tuli siis kaskolle käyttöä. Onko kokemusta, saako tuollaisessa tapauksessa yleensä uuden katteen vai meneekö maalattavaksi? #####taa kyllä ihan kohtuullisesti..
vedin turvalleni viime vuoden elokuussa ,eikä ollut edes kaskoa,mutta busaan ei tullut isompaa vahinkoa...vasen kate naarmuille,kytkimen koppa päreiksi,vasen äänen vaimentaja naarmuille,etukatteen vasemmalta puolelta sellainen 10x15 sentin kokoinen alue naarmuuntu,kytkin kahvan nuppi puoliksi hiottu.. vasen kate ja etukate maalaukseen , maksoi 4000kr +tarra 860kr.kytkin kopan kansi 1150kr,..pelkästään uusi sivukate olis maksannut 7000kr,joten loppujen lopuksi pääsin aika vähällä...mutta täytyy sanoa ,että otti pattiin siitä huolimatta :p ...lipat nimittäin

Kirjoittaja Timppa » 11 Kesä 2004, 13:02

Sepe kirjoitti:Tuo näyttää kyllä ihan näppärältä. Mutta eikös tuo uppoa maahan kun näyttää tuo pää olevan aika terävä? Vai onko toi vain ihmisille joilla on asfalttipiha? :;):
Kotona käytän huoltopukkia, ja uskoisin että reissussa kyllä löytyy sen verran asfalttia, että tuolla pärjää. Miksei sinne alapäähän voi jonkun tallankin laittaa... Ajatuksena oli tehdä siitä mahd. pieni ja kevyt.

Kirjoittaja Sepe » 11 Kesä 2004, 12:21

Timppa kirjoitti:Suoritan vielä hiukka testailua ja tuotekehittelyä, kaippa noita sitten muutamia voisi vaikka tehdäkkin...
Tuo näyttää kyllä ihan näppärältä. Mutta eikös tuo uppoa maahan kun näyttää tuo pää olevan aika terävä? Vai onko toi vain ihmisille joilla on asfalttipiha? :;):

Mä luotan kyllä edelleenkin tuohon itse tehtyyn automaatti rasvariin. Ketjut on öljyssä kunhan muistaa lisäillä säiliöön öljyä aina sillon tällön.

Kirjoittaja Timppa » 11 Kesä 2004, 12:16

Suoritan vielä hiukka testailua ja tuotekehittelyä, kaippa noita sitten muutamia voisi vaikka tehdäkkin...

Kirjoittaja jsalok » 11 Kesä 2004, 08:03

Mihin hintaa tekaisisit noita lisää...?

- jsalok-

Kirjoittaja Timppa » 11 Kesä 2004, 00:44

jsalok kirjoitti:Kuljetus ei vaan ole kovin mukavaa...

Tämän kuljetuskaan ei tuota ongelmia. Ja tekemiseen käytetty aika n.20min!

Kirjoittaja jsalok » 10 Kesä 2004, 21:57

Näinhän se ketjunrasvaus onnistu hyvin...

http://www.salokorpi.org/images/Chainoiling_w.jpg


On se yhtä hieno kun ne teidän erikoisvempaimet.. :)
Kuljetus ei vaan ole kovin mukavaa...

- jsalok -

Ylös