Kirjoittaja PetriK » 02 Elo 2007, 21:01
Jep TPS (AlphaN) ja Alipainekartta (Speed Density) ovat samankaltaisia, mutta erot tulevat siitä kun kartalta hypätään toiselle. Eli yhden solun sisällä saattaa olla keskiarvona 13, mutta alphan antaa 12 ja speed density 14. Eli valitettavasti ei voi pelkkää karttaa katsoa vaan pitää katsoa myös hajontaa.
Mut se mikä on hyvä asia on että PC:llä voi varmasti korjata VE (volymetric efficiency, sylinterin täyttöaste) muutoksia koska ne ovat suunnilleen aina samat samassa kohdassa. Toisaalta busan omalla boxillakin voi korjata VE muutokset joita syntyy viritysten seurauksena. Tänään vahvistui että +5% polttoaineen määrän muutos on noin 15-20hp tehoa, joten 30-40hp voi helposti ottaa lisää ilman kommaria pelkkää orggisboxia säätämällä. Sitten kun mennään tuon säätöalueen yli täytyy olla kommari, mutta pientä toivoa on että busan saisi myös "lastutettua" - koska siinä on sama denson ecu kuin ZX12:sta joka on nykyään ohjelmoitavissa.
Säätäminen täysin kohdalleen edellyttäisi että ajotapa on aina täsmälleen sama. Kaikki kiihdytykset alkaisi samasta kierrosnopeudesta, kaikki moottorijarrutukset tehtäisiin aina samalla tavalla. Olisi mielenkiintoista joskus logata joku "täydellisesti dynolinkissa säädetty" pyörä ja katsoa että paljonko yhden solun sisällä on variaatiota. Jos säädön voi tehdä suoraan orggisECU:un omiin karttoihin päästään paljon parempaan tarkkuuteen...
Imutorvet - kyllä teoriassa, mutta siinäkin tuo nokan ajoitus saattaa vaikuttaa siihen että mikä on optimi pituus. Ja paitsi pituus myös se että mikä on halkaisija. Noi factoryn torvet on halkaisijaltaan pienempiä.
Edited By PetriK on 1186077818
[color=#000000]Jep TPS (AlphaN) ja Alipainekartta (Speed Density) ovat samankaltaisia, mutta erot tulevat siitä kun kartalta hypätään toiselle. Eli yhden solun sisällä saattaa olla keskiarvona 13, mutta alphan antaa 12 ja speed density 14. Eli valitettavasti ei voi pelkkää karttaa katsoa vaan pitää katsoa myös hajontaa.
Mut se mikä on hyvä asia on että PC:llä voi varmasti korjata VE (volymetric efficiency, sylinterin täyttöaste) muutoksia koska ne ovat suunnilleen aina samat samassa kohdassa. Toisaalta busan omalla boxillakin voi korjata VE muutokset joita syntyy viritysten seurauksena. Tänään vahvistui että +5% polttoaineen määrän muutos on noin 15-20hp tehoa, joten 30-40hp voi helposti ottaa lisää ilman kommaria pelkkää orggisboxia säätämällä. Sitten kun mennään tuon säätöalueen yli täytyy olla kommari, mutta pientä toivoa on että busan saisi myös "lastutettua" - koska siinä on sama denson ecu kuin ZX12:sta joka on nykyään ohjelmoitavissa.
Säätäminen täysin kohdalleen edellyttäisi että ajotapa on aina täsmälleen sama. Kaikki kiihdytykset alkaisi samasta kierrosnopeudesta, kaikki moottorijarrutukset tehtäisiin aina samalla tavalla. Olisi mielenkiintoista joskus logata joku "täydellisesti dynolinkissa säädetty" pyörä ja katsoa että paljonko yhden solun sisällä on variaatiota. Jos säädön voi tehdä suoraan orggisECU:un omiin karttoihin päästään paljon parempaan tarkkuuteen...
Imutorvet - kyllä teoriassa, mutta siinäkin tuo nokan ajoitus saattaa vaikuttaa siihen että mikä on optimi pituus. Ja paitsi pituus myös se että mikä on halkaisija. Noi factoryn torvet on halkaisijaltaan pienempiä.[/color]
Edited By PetriK on 1186077818