Busan alipaineen muutos isoilla kierroksilla ? - Pientä säätöä...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan alipaineen muutos isoilla kierroksilla ? - Pientä säätöä...

Kirjoittaja PetriK » 30 Heinä 2007, 11:49

Jep - vastaus täällä:

linkki toiseen keskusteluun

Kirjoittaja Titaani » 30 Heinä 2007, 09:44

Tuliko jo Loggailtua toi alipainehomma yläkierroksilla?

Kirjoittaja Titaani » 18 Heinä 2007, 10:33

PetriK kirjoitti:Onneksi Jampalta löytyi lyhyet imukurkut joilla voi sitten säiden parantuessa testata että johtuuko tuo yläkierrosten mahdollinen ilmansaantiongelma siitä että Factoryn velocity stackit ovat liian lähellä putsarikotelon yläreunaa ?



Kommentteja - erityisesti tuohon vakuumin muodostumiseen huippukierroksilla ???

Noista Velocity Stackseistä oli puhetta siinä keväämmällä aiemmin.



Yleiseti on ollut sellainen nyrkkisääntö suppiloiden pään alueella olevasta tilantarpeesta, eli jos suppilon pää on 65mm niin se 65 mm on löydyttävä putsarikotelon kannen ja suppilon pään välistä toimiakseen kunnolla huippukierroksilla. Lisäksi sama leveys molemmille sivuille niin ei aiheuta vastusta virtauksiin. Tämä jälkimmäinen ei ole mahdollista yleensäkkään missään putsarisysteemissä.

Factoryn suppilot on todennäköisesti liian lähellä kotelon yläreunaa toimiakseen kunnolla niinkuin datasta arvelit. Muistelisin että jossain topicissa oli puhetta ruotsalaisesta kiihdytyshemmosta joka oli laajentanut ilmaboxia käyttäen kantena tankin alapintaa ja tästä ilmiöstä on todennäköisesti kyse.

Omaan busaan tuli jokuaika sitten laiettua lyhyet suppilot jotka avarsin 50mm sisähalkaisijaan ja samalla tuli tehtyä se airbox modi. Aivan pienillä kierroksilla huomaa ettei ole niin herkkä, mutta tuntuu kekellä ja ylhäällä pelittävän mainiosti. Penkissä ei oo tullut senjälkeen kun em. modit laitoin vielä vierailtua.

Tässä vielä linkki Factory pro vs Lyhyet suppilot topic




Edited By Titaani on 1184750332

Kirjoittaja PetriK » 11 Heinä 2007, 21:22

Säätelin tuossa vähän muuttuneen moottorin seoksia tuota orggisboxia ohjelmoimalla Yoshbox:lla. Seokset näyttää saavan aika helposti kohdalleen muutamalla yrityksellä kun dataloggeri on kiinni ajossa. Lähtökohta oli sellainen että täyskaasulla alkoi seokset olemaan 13.7-13.9 tasolla joten ihan liian laihalla täyskaasualueeksi. Hyvä niin koska tämä kertoo sitä että seossuhdetta täytyi rikastaa lähes 10% kompensoimaan kasvanutta virtausta, eli suomeksi sanottuna tuon verran tehot periaatteessa kasvoivat parilla pikku muutoksella - ja mistään putkiston vaihdosta tässä ei siis ole kysymys.

Kuva

Tuo karttojen kohdalleen saaminen on helppoa, mutta Innovaten LM1 dataloggerin kuvassa on toinen mielenkiintoinen asia joka toistuu jokaisessa loggauksessa: Huippukierroksilla alkaa muodostumaan vakuumia, eli ihan kuin virtausvastus imusarjassa alkaisi kasvamaan? Tätä kun en ole huomannut aikaisemmin niin jos jollain on kokemusta imupuolen tuunauksesta ja mielipiteitä että johtuuko virtausvastuksesta tai jostain muusta niin mielelläni vaihtaisin asiasta ajatuksia...

Onneksi Jampalta löytyi lyhyet imukurkut joilla voi sitten säiden parantuessa testata että johtuuko tuo yläkierrosten mahdollinen ilmansaantiongelma siitä että Factoryn velocity stackit ovat liian lähellä putsarikotelon yläreunaa ?

Alla selvyyden vuoksi kuva jossa tuo oranssin viivan pieni laskeminen siis ihmetyttää tuolla yli 9000 kierroksen alueella. Sinisestä TPS viivasta voi huomata että läpät ovat täysin auki.

Kuva

Ja joo - AFR eli violetti käppyrä käy tuossa alussa liian alhaalla, en ole vaan vielä ehtinyt korjaamaan sitä oikeaksi. Vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja ja sääolot eivät suosineet tänään tuon korjaamiseksi.

Itse mittari on siis innovaten LM1 ja LMA3 terästettynä (ali)paineanturilla ja parilla muullakin modauksella. Tuo on pienessä tankkilaukussa ja loggaukset tapahtuvat normaalissa ajossa. Helppokäyttöisyyden nimissä tuli otettua vanhasta PC3R:stä liittimet ja nyt se käy heittämällä busan johtosarjaan, tuli PowerCommaderistakin jotain hyötyä sitten lopulta ;-)

Kuva

Kommentteja - erityisesti tuohon vakuumin muodostumiseen huippukierroksilla ???




Edited By PetriK on 1184180379

Ylös