Kirjoittaja PetriK » 11 Heinä 2007, 21:22
[color=#000000]Säätelin tuossa vähän muuttuneen moottorin seoksia tuota orggisboxia ohjelmoimalla Yoshbox:lla. Seokset näyttää saavan aika helposti kohdalleen muutamalla yrityksellä kun dataloggeri on kiinni ajossa. Lähtökohta oli sellainen että täyskaasulla alkoi seokset olemaan 13.7-13.9 tasolla joten ihan liian laihalla täyskaasualueeksi. Hyvä niin koska tämä kertoo sitä että seossuhdetta täytyi rikastaa lähes 10% kompensoimaan kasvanutta virtausta, eli suomeksi sanottuna tuon verran tehot periaatteessa kasvoivat parilla pikku muutoksella - ja mistään putkiston vaihdosta tässä ei siis ole kysymys.
[img]http://www.macmadigan.com/Public/PetriK_intonexcam_intakemod_exhaustmod.JPG[/img]
Tuo karttojen kohdalleen saaminen on helppoa, mutta Innovaten LM1 dataloggerin kuvassa on toinen mielenkiintoinen asia joka toistuu jokaisessa loggauksessa: [b]Huippukierroksilla alkaa muodostumaan vakuumia, eli ihan kuin virtausvastus imusarjassa alkaisi kasvamaan? [/b] Tätä kun en ole huomannut aikaisemmin niin jos jollain on kokemusta imupuolen tuunauksesta ja mielipiteitä että johtuuko virtausvastuksesta tai jostain muusta niin mielelläni vaihtaisin asiasta ajatuksia...
Onneksi Jampalta löytyi lyhyet imukurkut joilla voi sitten säiden parantuessa testata että johtuuko tuo yläkierrosten mahdollinen ilmansaantiongelma siitä että Factoryn velocity stackit ovat liian lähellä putsarikotelon yläreunaa ?
Alla selvyyden vuoksi kuva jossa tuo oranssin viivan pieni laskeminen siis ihmetyttää tuolla yli 9000 kierroksen alueella. Sinisestä TPS viivasta voi huomata että läpät ovat täysin auki.
[img]http://www.macmadigan.com/Public/Busa_AFR_10.7.2007.JPG[/img]
Ja joo - AFR eli violetti käppyrä käy tuossa alussa liian alhaalla, en ole vaan vielä ehtinyt korjaamaan sitä oikeaksi. Vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja ja sääolot eivät suosineet tänään tuon korjaamiseksi.
Itse mittari on siis innovaten LM1 ja LMA3 terästettynä (ali)paineanturilla ja parilla muullakin modauksella. Tuo on pienessä tankkilaukussa ja loggaukset tapahtuvat normaalissa ajossa. Helppokäyttöisyyden nimissä tuli otettua vanhasta PC3R:stä liittimet ja nyt se käy heittämällä busan johtosarjaan, tuli PowerCommaderistakin jotain hyötyä sitten lopulta ;-)
[img]http://www.macmadigan.com/Public/Petrik_InnovateLM1.JPG[/img]
Kommentteja - erityisesti tuohon vakuumin muodostumiseen huippukierroksilla ???[/color]
Edited By PetriK on 1184180379