Kirjoittaja timo3 » 30 Loka 2007, 00:42
Mun osaaminen perustuu puhtaasti harrastepohjalle, aikoinaan tuli elektronikan kanssa näperrettyä ja basic:lla ohjelmoitua.
Sitten noita joidenkin pyörien eprom:a on tullut ohjelmoitua ja etsittyä niistä karttoja.
Jos projektissa täytyy tehdä ohjelmaa, joka keskustelee sarjaliikenteellä, pitäis kyllä onnistua kunhan vähän taas harjoittelee VisualBasic:n käyttöä ja tietää protokollat sarjaliikenteelle
Viimeinen oma projektini oli tehopenkki jossa käytin pic piiriä telan pyörintänopeuden mittaamiseen ja A/D muunninta lambdan lukuun, ohjelman väänsin siihen VisualBasic:lla ja pic:n ohjelman picbasic plus:lla
Sellaista olisin alussa ehdottanut, että alettaisiin käyttämään Tunerpro editoria Enginuity:n sijasta, lähinnä siitä syystä, että siihen saa laskukaavat sytytysennakolle ja suuttimien aukioloajoille, myös se piirtää 3D kartan siinä suhteessa miten rpm ja tps jako menee, jolloin ainakin 3D kartan muokkaaminen on havannollisempaa.
Jos suzukin manuaalin sytytyskartan kuvaan on luottamista, niin tps ja rpm jako ei mene tasaisesti, vaan se on tiihempää pienillä kaasunavauksilla.
Sitä en tiedä onko siinä flash:ssa ne tiedot, mutta esim. ducatin eprom:ssa löytyy tiedot rpm ja tps jaolle eri kartoilla.
Laskukaavoja siinä ei ole, mutta esim. ducati:n st2:ssa ennakko saadaan jakamalla muistipaikassa oleva heksaluku kahdella.
Tämä oli vai tietysti ehdotus.
[color=#000000]Mun osaaminen perustuu puhtaasti harrastepohjalle, aikoinaan tuli elektronikan kanssa näperrettyä ja basic:lla ohjelmoitua.
Sitten noita joidenkin pyörien eprom:a on tullut ohjelmoitua ja etsittyä niistä karttoja.
Jos projektissa täytyy tehdä ohjelmaa, joka keskustelee sarjaliikenteellä, pitäis kyllä onnistua kunhan vähän taas harjoittelee VisualBasic:n käyttöä ja tietää protokollat sarjaliikenteelle
Viimeinen oma projektini oli tehopenkki jossa käytin pic piiriä telan pyörintänopeuden mittaamiseen ja A/D muunninta lambdan lukuun, ohjelman väänsin siihen VisualBasic:lla ja pic:n ohjelman picbasic plus:lla
Sellaista olisin alussa ehdottanut, että alettaisiin käyttämään Tunerpro editoria Enginuity:n sijasta, lähinnä siitä syystä, että siihen saa laskukaavat sytytysennakolle ja suuttimien aukioloajoille, myös se piirtää 3D kartan siinä suhteessa miten rpm ja tps jako menee, jolloin ainakin 3D kartan muokkaaminen on havannollisempaa.
Jos suzukin manuaalin sytytyskartan kuvaan on luottamista, niin tps ja rpm jako ei mene tasaisesti, vaan se on tiihempää pienillä kaasunavauksilla.
Sitä en tiedä onko siinä flash:ssa ne tiedot, mutta esim. ducatin eprom:ssa löytyy tiedot rpm ja tps jaolle eri kartoilla.
Laskukaavoja siinä ei ole, mutta esim. ducati:n st2:ssa ennakko saadaan jakamalla muistipaikassa oleva heksaluku kahdella.
Tämä oli vai tietysti ehdotus.[/color]