RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
hiukka sammaa mieltä ton sepen kaa, piloteista ei ykskään mulla päässy likikään noihin lukemiin. ja jos noi kilsat on viel ajettu luijaa ja laukkukamat päällä, niin mää olen kyll gauhhia hämmästyny... ??? sanoisin noi korvakuulota, et soon milli ja tuhannenkilsaa mitä bussen gummista poistuu pintaa maantiehen. ja noissa missäänkään paitti ny ehkä jossain maratooneissa ei liene kovinkaan paljon enempää tota kuviosyvyyttä uutenakaan.
en minä tätä ny sillä et joku potaskaa puhuis, mut senks takii ku määkin sentään ajan yleensä kun monen muun mummo...eli kyllä sen puolesta pitäis 20000 päästä millätahansa trelleborilla. paineet tarkastan suht usein, ja pidän niitä siellä 2.8 keskiarvossa eessä ja takanakin...
nii ja ton sepen mummosta en uskalla sanoo yhtään mitään, että miten ajoi tai ajaa kenties yhä....
en minä tätä ny sillä et joku potaskaa puhuis, mut senks takii ku määkin sentään ajan yleensä kun monen muun mummo...eli kyllä sen puolesta pitäis 20000 päästä millätahansa trelleborilla. paineet tarkastan suht usein, ja pidän niitä siellä 2.8 keskiarvossa eessä ja takanakin...
nii ja ton sepen mummosta en uskalla sanoo yhtään mitään, että miten ajoi tai ajaa kenties yhä....

...dont you agree...ehhh..?
Meikä ajaa suht rauhallisesti jos vois kuvata mut kovin. Sama koskee autoa eli en keuli ja lähettele mitään erikoisen kovin jotain pieniä lähtöjä joskus liikennevaloista mut kuitenkin semmotti et rengas pääsee aika vähällä.
Mitä lukee tääl palstalla niin ite olen kuin pappa mopon ratissa ehkä sen takia mul renkaat kestää hyvin
Euroopassa meil oli takalaukku yli kuormitettu eli jotain 15kg digimittari näytti laukun painoksi. Yleinen matkanopeus siinä 140 - 160km/h välillä hetkellisesti 200-220km/h.
Sit loppuvaiheessa ennen Suomeen tuloa ajettiin nelosella kierrosrajoittimelle ja hiukan ehtisin 5-vaihteella ajamaan ennen kuin tuli semmonen ruuhka et loppumatkan satamaan sai ajaa 130km/h. Parhaimmillaan vauhtia oli todellista n.280km/h mitä sigma näytti.
Vakio rengas ei kestä kyl yhtään mitään se meni jo 5400km melkein loppuun että ehkä olis ajanut joku maksimi 7000 mut sit olis jo kudokset näkyny.
Edellis vuonna oli sama juttu kun lähdettiin alkuperäisellä renkaalla matkaan ja oli pirun kuuma ilma ja kolme laukkua kiinni jokaisessa yli 10kg tavaraa. Silloin rengas ei kestänyt edes pitää todellista 140km/h matkavauhtia vaan suli totaallisesti alle.
Mut tästä Michelin Pilot Road renkaasta ei oo kuin hyviä kokomuksia kestävyyden kannalta kestää tuplaten vakio rengasta kun vertaa.
Mitä lukee tääl palstalla niin ite olen kuin pappa mopon ratissa ehkä sen takia mul renkaat kestää hyvin

Euroopassa meil oli takalaukku yli kuormitettu eli jotain 15kg digimittari näytti laukun painoksi. Yleinen matkanopeus siinä 140 - 160km/h välillä hetkellisesti 200-220km/h.
Sit loppuvaiheessa ennen Suomeen tuloa ajettiin nelosella kierrosrajoittimelle ja hiukan ehtisin 5-vaihteella ajamaan ennen kuin tuli semmonen ruuhka et loppumatkan satamaan sai ajaa 130km/h. Parhaimmillaan vauhtia oli todellista n.280km/h mitä sigma näytti.
Vakio rengas ei kestä kyl yhtään mitään se meni jo 5400km melkein loppuun että ehkä olis ajanut joku maksimi 7000 mut sit olis jo kudokset näkyny.
Edellis vuonna oli sama juttu kun lähdettiin alkuperäisellä renkaalla matkaan ja oli pirun kuuma ilma ja kolme laukkua kiinni jokaisessa yli 10kg tavaraa. Silloin rengas ei kestänyt edes pitää todellista 140km/h matkavauhtia vaan suli totaallisesti alle.
Mut tästä Michelin Pilot Road renkaasta ei oo kuin hyviä kokomuksia kestävyyden kannalta kestää tuplaten vakio rengasta kun vertaa.
Diablostakinhan on superpyörille (= lue Busille) tarkoitettu P versio .. mulle ja Taselle on tommoset tulossa, saas nähdä mitä kestää. 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
janir1979 kirjoitti:ilmotelkaa sit kesän mittaa mitä on pallo kestänyt!! jollei sit jo hyvinkin pian
Mä olen ajellut noilla Diabloilla ensiasennusrenkaan jälkeen. Mitähän ne nyt sitten on kestänyt 4500, 7000 ja 8000km. Aikapaljon vaikuttaa se miten ajaa.

Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
tua noi...onkos kukaan törmänny männäsyksyn ja sen pitkähkön seisonnan halvaannuttamana tutustumaan rengasuutuustesteihin..? mie oon ollunna niin saamaton ja vallan muitten asioitten tainnuttama koko talven, että hiukan on jäänynnä vähäselle noi tiedonkeruut tuolta mopoilusarakkeelta....
noita dialblojahan tuossa on tullut kurmuutettua parit setit viime keväästä, ja taas näyttäs olevan aika uusioida ainakin takanen. etunenkin on jo sen verran puukonterällä, että kenties jopa vaihtuu molemmatkin. eka tuhannen tältä keväältä alkaa olla kellossa, eikä noi nastankarheet lähiroadit juur renkaansäästötalkoisiin aihetta anna vaikka kuinka hissukseen köröttelisi.
diablothan on ollut vallan mainiot renkaat, ainoa haitta on tosiaan toi kulunkipinnan hupaisa katoaminen, ja varsinkin takasen keskeltä kun hiukan ajossa vanhenevat. tiedän jo kokemuksesta, että kun siihen ilmestyy sellaisia jonkun sentin mittaisia poikkiviiltoja pitkin ulkokehää niinku nytkin on, eipäs ota kauan kunnes vyösteelit solkineen paistaa kokonaan näkösiin.
ja on muuten sitten suht liukas gummi alla silloin kun on tuossa kuosissa. yksikin reippaampi veto, ja hyvästit pystypidolle kertalaakilla....hui... :thumndown
joten jos jotain extremegudaa uutuutta ois tyrkyllä rengasvalintoihin, kun tää kevätkin näyttää ottaneen taas kerran pientä takapakkia, eli aikaa vois olla kummitalkoisiinkin, jotain muutakin munkkimallia voisi harkita kokeeksi. tottakait yksikin tuhat lisää kestoisuudessa olis kova sana pirelleihin verraten, mutta eiköhän toi esimerkillisen hyvä ajokäytös ynnä pito näillä suomen rupuliteillä hiukan viilelämmilläkin keleillä ole kuitenkin se ykkösjuttu. diablot ( no corsat ) kas ilmoitteli jokusen kerran siellä viime syksyn loppupuolella, että himmaa himmaa... pieniä inhottavia liukumia tavan takaa niissäkin kanteissa, joissa vielä suvella sai nojata sen vähän mitä suinkin uskalsi.
tuleeks ketään mitään mieleen tän asian tiimoilta...
noita dialblojahan tuossa on tullut kurmuutettua parit setit viime keväästä, ja taas näyttäs olevan aika uusioida ainakin takanen. etunenkin on jo sen verran puukonterällä, että kenties jopa vaihtuu molemmatkin. eka tuhannen tältä keväältä alkaa olla kellossa, eikä noi nastankarheet lähiroadit juur renkaansäästötalkoisiin aihetta anna vaikka kuinka hissukseen köröttelisi.
diablothan on ollut vallan mainiot renkaat, ainoa haitta on tosiaan toi kulunkipinnan hupaisa katoaminen, ja varsinkin takasen keskeltä kun hiukan ajossa vanhenevat. tiedän jo kokemuksesta, että kun siihen ilmestyy sellaisia jonkun sentin mittaisia poikkiviiltoja pitkin ulkokehää niinku nytkin on, eipäs ota kauan kunnes vyösteelit solkineen paistaa kokonaan näkösiin.
ja on muuten sitten suht liukas gummi alla silloin kun on tuossa kuosissa. yksikin reippaampi veto, ja hyvästit pystypidolle kertalaakilla....hui... :thumndown
joten jos jotain extremegudaa uutuutta ois tyrkyllä rengasvalintoihin, kun tää kevätkin näyttää ottaneen taas kerran pientä takapakkia, eli aikaa vois olla kummitalkoisiinkin, jotain muutakin munkkimallia voisi harkita kokeeksi. tottakait yksikin tuhat lisää kestoisuudessa olis kova sana pirelleihin verraten, mutta eiköhän toi esimerkillisen hyvä ajokäytös ynnä pito näillä suomen rupuliteillä hiukan viilelämmilläkin keleillä ole kuitenkin se ykkösjuttu. diablot ( no corsat ) kas ilmoitteli jokusen kerran siellä viime syksyn loppupuolella, että himmaa himmaa... pieniä inhottavia liukumia tavan takaa niissäkin kanteissa, joissa vielä suvella sai nojata sen vähän mitä suinkin uskalsi.
tuleeks ketään mitään mieleen tän asian tiimoilta...

...dont you agree...ehhh..?
Mulle ja Taselle tuli nyt Diablo P:t (=superpyörien erikoisrengas
), kokemuksia luvassa kunhan tuo nykyinen takanen kulahtaa ensin poies. Kulutuskestävyydestä tietoa toivottavasti vasta 2-3kk päästä vaihtohetkestä. :laugh:

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Yritin selvitellä täältä tekniikkafoorumista tuota busan rengasvalintaongelmaa. Rivien välistä voipi tehdä omia päätelmiään, mutta ...
... onko kenelläkään omakohtaista kokemusta useammasta busaan sopivasta renkaasta. Lähinnä kiinnostaa se, miten ne kestää ns. "normaalikulutusta". Mitään ratarengasta en oo hakemassa, vaan mieluummin sporttista katurengasta joka on hyvä ajaa matkaa ja kestää
Löytyiskös jopa jonkinlainen "lista" jossa renkaat olis "järjestyksessä"? ???
... onko kenelläkään omakohtaista kokemusta useammasta busaan sopivasta renkaasta. Lähinnä kiinnostaa se, miten ne kestää ns. "normaalikulutusta". Mitään ratarengasta en oo hakemassa, vaan mieluummin sporttista katurengasta joka on hyvä ajaa matkaa ja kestää

Mietteitä renkaista lontooksi. Tuota vois varmaan alkuun ihmetellä.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Sepe kirjoitti:Mietteitä renkaista lontooksi. Tuota vois varmaan alkuun ihmetellä.
Mielenkiintoista ... ??? Nuo orggisbatlaxit on arvioitu siis kestävimmiksi. Täällä foorumilla on mielestäni muunkinlaista kommenttia niiden kestävyydestä ??? Misukat näyttäis olevan hyvänä kakkosena - näistä olenkin kuullut hyvää palautetta...
... mutta vielä olisin kiinnostunut kuulemaan ihan omakohtaista vertailevaa kokemusta/faktaa. Lienee kuitenkin foorumissa sellaisia renkaiden suurkuluttajia, joilla kokemusta useammasta gummilaadusta

No mulla ei ole kokemusta kuin alkuperäisestä ja Diabloista.valtsu1300r kirjoitti:Sepe kirjoitti:Mietteitä renkaista lontooksi. Tuota vois varmaan alkuun ihmetellä.
Mielenkiintoista ... ??? Nuo orggisbatlaxit on arvioitu siis kestävimmiksi. Täällä foorumilla on mielestäni muunkinlaista kommenttia niiden kestävyydestä ??? Misukat näyttäis olevan hyvänä kakkosena - näistä olenkin kuullut hyvää palautetta...
... mutta vielä olisin kiinnostunut kuulemaan ihan omakohtaista vertailevaa kokemusta/faktaa. Lienee kuitenkin foorumissa sellaisia renkaiden suurkuluttajia, joilla kokemusta useammasta gummilaadusta

Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/