K8:n teräspunosletkut

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tervehdys!
Sopiiko vanhan bussin teräspunosletkut uuteen malliin vai onko esim. banjopulttien kulmissa tai letkujen pituuksissa eroja?
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Simprider
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Touko 2007, 02:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Tämä kiinnostaisi täälläkin.

Goodridgen sivuilla gen1 ja gen2 eri koodilla mutta onko niissä oikeasti hirveemmin eroja?
MZ -> XX -> Busa k7 -> Busa k8 -> Busaton
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Simprider kirjoitti:Tämä kiinnostaisi täälläkin.

Goodridgen sivuilla gen1 ja gen2 eri koodilla mutta onko niissä oikeasti hirveemmin eroja?
en tiedä sopiiko ristiin, mutta ainakin kimppatilauksissa tulleet erikseen gen1 ja gen2 letkut. jos letkuissa reilusti 'ylimittaa' niin varmaan sopii vaikka naapurin goldwingiin.. :cool:
Simprider
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Touko 2007, 02:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Thanks

Ei sitten anna vaivaa ruveta irroittelemaan ja kokeilemaan. Täytynee lähtä braking kimppaan mukaan ->
MZ -> XX -> Busa k7 -> Busa k8 -> Busaton
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Katselin tuossa Carpimotosta Fren Tubon teräspunossettejä. Eteen on kahta eri variaatiota, joista toinen on kuten originaali eli yksi letku pääsylinteristä oikealle satulalle ja siitä edelleen vasemmalle. Toisessa variaatiossa on kummallekin satulalle oma letku pääsylinteriltä. Onkohan tällaisesta kahden letkun versiosta mitään etua/haittaa verrattuna alkuperäiseen ratkaisuun?

Linkki -->
http://www.carpimoto.com/content....ect.htm
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Julli kirjoitti:Katselin tuossa Carpimotosta Fren Tubon teräspunossettejä. Eteen on kahta eri variaatiota, joista toinen on kuten originaali eli yksi letku pääsylinteristä oikealle satulalle ja siitä edelleen vasemmalle. Toisessa variaatiossa on kummallekin satulalle oma letku pääsylinteriltä. Onkohan tällaisesta kahden letkun versiosta mitään etua/haittaa verrattuna alkuperäiseen ratkaisuun?

Linkki -->
http://www.carpimoto.com/content....ect.htm
Kahden letkun versio on helpompi ilmata? :1087

- Pasi
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Julli kirjoitti:Katselin tuossa Carpimotosta Fren Tubon teräspunossettejä. Eteen on kahta eri variaatiota, joista toinen on kuten originaali eli yksi letku pääsylinteristä oikealle satulalle ja siitä edelleen vasemmalle. Toisessa variaatiossa on kummallekin satulalle oma letku pääsylinteriltä. Onkohan tällaisesta kahden letkun versiosta mitään etua/haittaa verrattuna alkuperäiseen ratkaisuun?

Linkki -->
http://www.carpimoto.com/content....ect.htm
kahden pitkän letkun systeemi on tehokkaampi kun jarruteho menee suoraan sylinteristä satuloihin. orkkisratkaisussa paine menee ensin oikeaan satulaan ja sieltä sitten vasempaan.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

TeeCay kirjoitti:
Julli kirjoitti:Katselin tuossa Carpimotosta Fren Tubon teräspunossettejä. Eteen on kahta eri variaatiota, joista toinen on kuten originaali eli yksi letku pääsylinteristä oikealle satulalle ja siitä edelleen vasemmalle. Toisessa variaatiossa on kummallekin satulalle oma letku pääsylinteriltä. Onkohan tällaisesta kahden letkun versiosta mitään etua/haittaa verrattuna alkuperäiseen ratkaisuun?

Linkki -->
http://www.carpimoto.com/content....ect.htm

kahden pitkän letkun systeemi on tehokkaampi kun jarruteho menee suoraan sylinteristä satuloihin. orkkisratkaisussa paine menee ensin oikeaan satulaan ja sieltä sitten vasempaan.

Herra Pascal oli siis väärässä 1600 luvulla.
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Kekku kirjoitti:
TeeCay kirjoitti:
Julli kirjoitti:Katselin tuossa Carpimotosta Fren Tubon teräspunossettejä. Eteen on kahta eri variaatiota, joista toinen on kuten originaali eli yksi letku pääsylinteristä oikealle satulalle ja siitä edelleen vasemmalle. Toisessa variaatiossa on kummallekin satulalle oma letku pääsylinteriltä. Onkohan tällaisesta kahden letkun versiosta mitään etua/haittaa verrattuna alkuperäiseen ratkaisuun?

Linkki -->
http://www.carpimoto.com/content....ect.htm

kahden pitkän letkun systeemi on tehokkaampi kun jarruteho menee suoraan sylinteristä satuloihin. orkkisratkaisussa paine menee ensin oikeaan satulaan ja sieltä sitten vasempaan.

Herra Pascal oli siis väärässä 1600 luvulla.
tai sitten minä tai joku muu - mutta kuka murhasi JFK?? :bulb:
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Onko kokemuksia mitkä olisivat hyvät palat eteen jos tavoitteena on parempi jarrutuntuma ja pito katukäyttöön?
Carpimotosta olen tilaamassa letkuja ja samasta puljusta löytyisi esim. Brembon paloja. Vaihtoehdoista tulisi kyseeseen tyypit "SA" tai "SC". Näistä kokemuksia kellään?
Alla linkki Brembon sivuilta löytyvään brosyyriin:
http://www.brembo.com/NR....ENG.pdf

Onko muuten gen1 ja gen2 samanlainen kytkinletku, kun ei näy gen2:een olevan oikein teräspunosletkua tarjolla?




Edited By Julli on 1264942061
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Sain viimein letkut Italian pojilta ja tuli originaalia mallia mukailevat eli pääsylinteriltä yhdellä letkulla oikealle satulalle ja siitä edelleen lokasuojan yli vasemmalle satulalle.
Onko tämäntyyppisten ilmaukseen mitään erikoiskikkoja?
Tuntuu äkkiseltään, että tuohon lokasuojan yli menevään letkuun jää helposti ilmaa.
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Jaa vai tuolleesti.. Brakigin letkuissa on 2:lla letkulla ylhäältä asti.
Tiedä sit onko helpompi ilmata..




Edited By RHead on 1269624679
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Olisi tämänkin saanut kahdella erillisellä letkulla, mutta sisälläni asuu ilmeisesti pieni mobilisti ja halusin pysyä orikinaalischeemassa.
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Kohta lähtee tilaus...

Etuletkut
Takaletku

Laskin et n. 90e postikuluineen ja saapi ite päättää väritkin! :)

- Pasi
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

TeeCay kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
TeeCay kirjoitti:
kahden pitkän letkun systeemi on tehokkaampi kun jarruteho menee suoraan sylinteristä satuloihin. orkkisratkaisussa paine menee ensin oikeaan satulaan ja sieltä sitten vasempaan.

Herra Pascal oli siis väärässä 1600 luvulla.

tai sitten minä tai joku muu - mutta kuka murhasi JFK?? :bulb:

Kuka sen muuten murhas oikeesti?Oliko se se Oswald Gottwalldsson:D

Mää tarvisin pelkän takaletkun ihan naturaali värityksellä, jos sellasen saisi, etuletkut jo on kaapissa...ja ne on jo täynnä ilmaa, ei tarvii ilmata enää yhtään ollenkaan;D
Mitäs tää lysti ny sitten maksais TAAS?




Edited By Snake on 1269705304
Vastaa Viestiin