Miten takapyörän sisälaakerit saa irroitettua kun sisäpuolelta ei voi naputella koolia ku ei oo pykälää...
ja sisäputki ei mene sen vertaa sivuun että sais reunaa.`??
Ratas laakeri ja stefa lähti 5min vaihtoon ja uus tilalle mutta nämä 2laakeria jäi kaiveleen ku en saa irti niitä.
Etupyörän laakerit sai naputettua sisäkoolista ku se putki meni sen verta sivuun mutta mites tuo takapyörä?? :p
hanhiha kirjoitti:Olis tarkotus asennella tupla akku sydeemi gen1.seen.(pyörässä navi,vaihdenäyttö,sähkönen scottoileri ja kännylaturi...siis virtoja menee.)
Onko akkujen oltava identtiset...ja millaset?
Minulla on 24V starttia varten kaksi akkua. Toinen on "vakio" ja toinen on joku pieni luokkaa ~4Ah. Kytkentä kannattaa tehdä niin että kun pyörä seisoo niin akut ei ole kiinni toisissaan. Omien kokemuksien mukaan tahtoo tuo isompi tappaa pienemmän jos niitä pitää rinnan kun latausta ei ole.
hanhiha kirjoitti:Olis tarkotus asennella tupla akku sydeemi gen1.seen.(pyörässä navi,vaihdenäyttö,sähkönen scottoileri ja kännylaturi...siis virtoja menee.)
Minulla on 24V starttia varten kaksi akkua. Toinen on "vakio" ja toinen on joku pieni luokkaa ~4Ah. Kytkentä kannattaa tehdä niin että kun pyörä seisoo niin akut ei ole kiinni toisissaan. Omien kokemuksien mukaan tahtoo tuo isompi tappaa pienemmän jos niitä pitää rinnan kun latausta ei ole.
Tämä Jarim mainitseva 24v järjestelmä tarvitaan kun alkaa puristusta / kuutioita olla vaparissa enemmän ja nokat ovat kohtuusellaisilla asetuksilla että pytyn paine on niin suuri että ei kunnolla jaksa pyörittää käyntiin, kuten kuumana on ongelmia, niin ratkaisu on 24v systeemi.
Jos taas kyse on siitä että kulutusta on niin paljon, ettei riitä laturi lataamaan akkua ajossa, kuten tuossa mainitsit, kuormaa on aika paljon. Tehokkaamman latauksen järjestäminen mopossa ei ole aivan yksinkertaista, eli pitäisi hieman vähentää sitä kuormaa. Lyhyessä ajossa akkukapasiteetin tuplaaminen voisi hieman auttaa, jos tulee niin lyhyitä ajaoja ettei ehdi kunnolla akku varautua ja kaikki nuo "rensselit" on käytössä, mutta kuitenkin välillä on pakko ajaa niin pitkä veto että akku / akut varautuu.
Jos haluat akkukapasiteetin tuplata on oltava molemmat rinnan kytketyt akut oltava täysin samanlaisia, jotta niiden sisäinen resistanssi on sama, tällöin purkavat toisiaan mahdollisimman vähän.
PS. Mulla Touring ajossa ollut käytössä, Navi- laturilla, kännykkä laturilla, ja vielä ladannut ajossa extra 24V starttiakkua, edelleen virta on riittänyt, eli en usko että sullakaan virta loppuu!
Sitä haen että kun oon kesällä nuorgamissa klo21 tai hannoverissa klo 18 hakemassa rautaperse kuittia niin pitäähän se busa saada käyntiin paluu matkaa varten
hanhiha kirjoitti:Sitä haen että kun oon kesällä nuorgamissa klo21 tai hannoverissa klo 18 hakemassa rautaperse kuittia niin pitäähän se busa saada käyntiin paluu matkaa varten
Mulla oli aikanaan gen1 vakiolaturein ja akuin (siis vain yhden akun kera) sähkönen ketjurasvari, navi, vaihdenäyttö ja kypäräpuhelin. Niin ja powercommander, sifteri, speedohealer jne..