Sivu 9/33
Lähetetty: 09 Touko 2012, 20:44
Kirjoittaja Heksa
...
Edited By Heksa on 1376667518
Lähetetty: 11 Touko 2012, 10:54
Kirjoittaja tenhulttio
Kampura korjataan hitsaamalla. 1 sylinterin kk kaula oli kyllä melko rujossa kunnossa. Että huomataan kyllä jos tulee samanlaisena takasin :p
Kansi tosiaan mietityttää itteäkin, että miten se jäi ehjäksi. Tosin venttiilien tiiveyttä ei ole vielä tarkastettu, mutta päällepäin silmämääräsesti kaikki ok. Ryhmänki voi pystyä korjaamaan hitsaamalla ja pinnottamalla, mutta aika taitaa loppua kesken sen kans.
Lähetetty: 11 Touko 2012, 19:44
Kirjoittaja ysi-ärrä
mitä tarkoittaa että aika loppuu kesken? millä mosalla te sitte sinne bonnevilleen tahi kesän rientoihin meettä? Vanhalla vai millä?
Lähetetty: 11 Touko 2012, 21:00
Kirjoittaja jarim
Ehjällä... 
Lähetetty: 11 Touko 2012, 22:06
Kirjoittaja jakehaanpää
jarim kirjoitti:Ehjällä...

Jarin kone tiputetaan alas ja liitetään taxiin 
Lähetetty: 11 Touko 2012, 23:19
Kirjoittaja tenhulttio
ysi-ärrä kirjoitti:mitä tarkoittaa että aika loppuu kesken? millä mosalla te sitte sinne bonnevilleen tahi kesän rientoihin meettä? Vanhalla vai millä?
Aika loppuu kesken = pitää saada moottori testattua ennen rahtausta bonnevilleen. Tosin nyt uusin ennuste on, että osat vois tulla korjauksilta tän kuun loppuun mennessä.
Lohkojen saapuminen ameriikan mantereelta voip ottaa aikansa, ryhmä lähtee pinnotettavaksi muualle jne.
Viimevuotinen kone on laakeroitu ja tsekattu ja on valmiiksi rungossa. Ei ole kun koekäytetty huollon jäljiltä. Siinäkin mosassa teho piisaa 400km/h mailille. Bonnevillessä uuden moottorin hyöty on eniten pienentyvässä polttoaineen- ja ilokaasunkulutuksessa.
Lähetetty: 12 Touko 2012, 08:03
Kirjoittaja ysi-ärrä
Oolrait, eli periaatteessa noup hätä ku vanhakin kulkee,mut mukavampi ois uudella koneella mennä vieläkin kovempaa? :p
Lähetetty: 12 Touko 2012, 10:41
Kirjoittaja marko67
saako olla utelias?mihinkä laitoitte ryhmän remontiin?mun toi 86 muzzyn ryhmä kävi kans remontis.hitsattiin ja uudet pinnotukset joka reikään.jälki ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna oli kuin uusi.ja ei siis ollu jenkkiläs.vaikkakin useampi väitti et muualla ei osata korjata ku rapakon takana.
Lähetetty: 12 Touko 2012, 10:43
Kirjoittaja tenhulttio
Onko kellää kokemusta tehokkaammasta öljypumpusta?
On vaan nuo busa öljynpaineet suhteellisen matalat. Siksi varmaan vanhakin moottori piti laakeroida kaks kertaa viimekesänä. Ja varmaan sama syy edeautto uuden koneen kajahdusta. Busan kone kuitenkin hussaa tuota öljyä reilusti. Esim ne männän alle ruutaavat suuttimet on melko reilun kokoset. Mutta eipä niitäkään kannata mennä pienentämään jos meinaa Bonnevillessä mailitolokulla päästellä ilokaasujen kanssa.
Lähetetty: 13 Touko 2012, 18:29
Kirjoittaja snuggles
Onko jotain mittaustuloksia öljynpaineista ? Lähinnä lämpösellä moottorilla, vaikka aina lisää lämpöä laskee painetta.
Myös tämä sylinterien pinnoituspaikka kiinnostaa.
Lähetetty: 13 Touko 2012, 20:32
Kirjoittaja tenhulttio
Olikohan esim viimevuonna Jarin 390km/h (=kone kuuma) vauhdissa luokkaa 3bar painetta. Kylmemmillä öljyillä sitte enempi.
Pinnotuspaikka lienee Powerseal (ei tieto).
Lähetetty: 13 Touko 2012, 20:34
Kirjoittaja tenhulttio
tenhulttio kirjoitti:Onko kellää kokemusta tehokkaammasta
öljypumpusta?
On vaan nuo busa öljynpaineet suhteellisen matalat. Siksi varmaan vanhakin moottori piti laakeroida kaks kertaa viimekesänä. Ja varmaan sama syy edeautto uuden koneen kajahdusta. Busan kone kuitenkin hussaa tuota öljyä reilusti. Esim ne männän alle ruutaavat suuttimet on melko reilun kokoset. Mutta eipä niitäkään kannata mennä pienentämään jos meinaa Bonnevillessä mailitolokulla päästellä ilokaasujen kanssa.
Ja Artsilla vissiin ollut TTS Performance billettipumppu. Ei vaan meikä löydä netistä semmosesta tietoa :comp
Löytäiskö joku muu? 
Lähetetty: 13 Touko 2012, 21:30
Kirjoittaja snuggles
Aijuu, tuo hollannin paikka, muistelin että hinnan takia on jenkeissä silti tehty.
Ja toinen muistikuva olis että TTS:n pumppu olis ollu poistuva tuote jonkun aikaa sitte jo. Johtuisko siitä että 10bar paineella alkaa laakerien kuluminen ,ja tiivisteiden pitäminen olemaan kyseenalaista.
Lähetetty: 13 Touko 2012, 22:10
Kirjoittaja tenhulttio
Painettahan säädetään paineenrajotuspulikalla. Kunhan vaan pumpussa tuotta riittäis, niin se vois toimiakkin. Semmoset 7bar vois olla just soppeli paine (tai edes vakiopulikan ~5bar)
Lähetetty: 14 Touko 2012, 21:42
Kirjoittaja snuggles
Ei se ylipaineventtiili kerkiä rajoittaan jos on jytkyä pumppua takana. Se kuuluisa keskitie olis tässäkin hyvä löytää, liian paljon painetta on kerran vääntäny putsarin sisustan mutkalle ja tiiviste kuutamolle öljyjen myötä.