Gen2 modauksia kaudelle 2011

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Robinson Crusoe kirjoitti:madallus taakse, portaallisesti säädettävät koiranluut vakio-->x tuuman lasku, mitkä (?)

Asenna portaattomasti säädettävät perään, esim. ...NÄMÄ... :;):
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
115-1280344154

Viesti Kirjoittaja 115-1280344154 »

.-



Edited By sjobbe on 1298388493
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Kovempiääninen töötti on ollut hakusessa jo pitkään. Tässä olisi yksi vaihtoaehto.

Mitat ovat siis: 7,7cm x 11,5cm x 11,5cm

Kukaan asentanut vastaavaa?




Edited By Robinson Crusoe on 1286201251
74-1280923132

Viesti Kirjoittaja 74-1280923132 »

Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?
115-1280344154

Viesti Kirjoittaja 115-1280344154 »

Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?
Suoraan valmistajalta: http://www.scorpioalarms.com/
Ota se johtosarja sitten myös jos tilaat. Saa siistin asennuksen takavalon johdoista.

Toi on kyllä hemmetin hyvä häläri. Mitään nappeja ei tarvi painaa. Riittää kun mokkula on taskussa esim. avain-nippuun liitettynä. Suosittelen
74-1280923132

Viesti Kirjoittaja 74-1280923132 »

Jep, pitää talven aikana tilailla. Joku innostunu ''motoristi'' käyny ihaileen pariin kertaan kuukauden aikana pyörää. Ottanu suoja pussin pois ja sellasta. Kumpa joskus sattuisin paikalle niin voisin keskustella aiheesta
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.

Kun haetaan lentokenttänopeutta niin mahdollisimman pitkään ylhäällä kiertävä on jonkun mukaan parempi kuin sellainen jossa tulee tehopiikki ja paljon vääntöä alemmillä kierroksilla. Kaasupullon pitää kestää se 20s niillä aiotuilla suuttimilla, joten 2lbs pullo olisi kai aikalailla oltava jos iskutilavuuteen kosketa. Pullon paine vielä kun laskee vedon kestäessä kun lämpötila laskee ja ylitäyttö ei paljoa auta niin pitää vaan askareella se 2lbs sinne kuplan ja lokasuojan sisään. (Vartille 1lbs riittää hyvin 2-3 lähtöön kun siellä se kaasu on päällä ehkä 5s.)

Gen2 kulkee nätisti sen 200mph vakiovälityksillä samoin kuin gen1 kunhan vain rajoittimen laittaa sopivaksi. Jos laittaa liian pitkät välit niin ei tahdo jaksaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?

TÄÄLTÄKIN scorpioneja joku myös tilaillut, tulee ilmeisesti euro laturilla. Ainakin toi i900 tarvitsee laturin, muista malleista en tiedä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.

Kun haetaan lentokenttänopeutta niin mahdollisimman pitkään ylhäällä kiertävä on jonkun mukaan parempi kuin sellainen jossa tulee tehopiikki ja paljon vääntöä alemmillä kierroksilla. Kaasupullon pitää kestää se 20s niillä aiotuilla suuttimilla, joten 2lbs pullo olisi kai aikalailla oltava jos iskutilavuuteen kosketa. Pullon paine vielä kun laskee vedon kestäessä kun lämpötila laskee ja ylitäyttö ei paljoa auta niin pitää vaan askareella se 2lbs sinne kuplan ja lokasuojan sisään. (Vartille 1lbs riittää hyvin 2-3 lähtöön kun siellä se kaasu on päällä ehkä 5s.)

Gen2 kulkee nätisti sen 200mph vakiovälityksillä samoin kuin gen1 kunhan vain rajoittimen laittaa sopivaksi. Jos laittaa liian pitkät välit niin ei tahdo jaksaa.
Petrille kiitos vastauksista kysymyksiin, joita itseltäni on tämän kesän aikana kysytty vähintäänkin useasti.

Ilokaasuttaminen näyttää kiinnostavan kovasti, mutta kustannukset pelottavat monia. En ole oikein osannut vastata siihen, että miten pitkälle pienemmällä budjetilla pääsee.

Jos pelkällä putkivirillä irtoaa Samin penkistä konetehona tommoiset 190-195 hp, niin ilokaasulla ei Petrin kertoman mukaan kärsisi vakioreleillä ja konetta avaamatta ottaa kuin 20-30 hp lisää. Siihen tarkoitukseen pikkupullo eli 1 lb kyllä mun nähdäkseni riittää, jopa lentokentälle.

Mutta, mutta: itse en lähtisi rakentamaan/rakennuttamaan ilokaasujärjestelmää vain sen takia, että pääsee liimaamaan busaansa NOS-tarroja (no ok on niitä mullakin ja lisäksi semmonen t-paitakin...). Ennen kuin sitten joskus mitä todennäköisemmin siirryn turbottamiseen - ja isolla ahtimella - niin sitä ennen oletettavasti otatan kaasulla vieläkin enemmän extratehoa kuin tuon nykyiset 70 hp (olispa pohjalla isompi lohkokin...). Sitä ennen tosin menee ainakin veivit vaihtoon, eli lisää rahaa kuluu. Mielipiteeni on semmoinen, että jos se ei potkaise, niin mitä helvettiä sellaisella kaasuttamisella oikein tekee? Ilokaasua ilman iloa? Muutenkin, ilokaasun todellinen ilo irtoaa mun mielestä vasta varttimaililla ja maililla. Pari ekaa kokeilua on ehkä kiva suorittaa jossain motarilla, mutta luulisin, että alkaa pitkästyttämään aika nopeasti. MUN mielestä +50 hp on jonkinlainen "kannattavuusraja" ja sekin tuntui yllättävän paljon miedommalta kuin nykyinen +70 hp, mihin pitäis nyt ensi alkuun saada saman tien semmoiset +30 hp lisää.

Tähänkin olisi siis tarjolla se, että jos tehdään, niin tehdään kunnolla - ja riittävällä budjetilla - tai sitten ei tehdä ollenkaan. Essonbaaria varten halvin ratkaisu on pelkkä NOS-tarra.

Äänimerkeistä: loud pipes save lives! Eikä oo tarttenu erikseen soitella, että oon tulossa... Musta visiiri yhdistettynä kovaan ääneen takaavat sen, että latua löytyy.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Alkaa pikkuhiljaa olemaan pyörän identiteetti mennyttä, busan orkkis osia on enää hyvin marginaalisesti ja niistäkin taitaa etuvanne jarruineen olla ainoa modaamaton. Täytyy siis tehdä asialle jotain! :bike:
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Röhnö kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa olemaan pyörän identiteetti mennyttä, busan orkkis osia on enää hyvin marginaalisesti ja niistäkin taitaa etuvanne jarruineen olla ainoa modaamaton. Täytyy siis tehdä asialle jotain! :bike:
Olet siis mennyt pilaamaan maailman ehdottomasti mukavimman matkapyörän. Siihen sun laitteeseesi ei taida saada enään kiinni edes laukkusarjaa. TSOT - TSOT.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

VeliHölmöK8 kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.

Kun haetaan lentokenttänopeutta niin mahdollisimman pitkään ylhäällä kiertävä on jonkun mukaan parempi kuin sellainen jossa tulee tehopiikki ja paljon vääntöä alemmillä kierroksilla. Kaasupullon pitää kestää se 20s niillä aiotuilla suuttimilla, joten 2lbs pullo olisi kai aikalailla oltava jos iskutilavuuteen kosketa. Pullon paine vielä kun laskee vedon kestäessä kun lämpötila laskee ja ylitäyttö ei paljoa auta niin pitää vaan askareella se 2lbs sinne kuplan ja lokasuojan sisään. (Vartille 1lbs riittää hyvin 2-3 lähtöön kun siellä se kaasu on päällä ehkä 5s.)

Gen2 kulkee nätisti sen 200mph vakiovälityksillä samoin kuin gen1 kunhan vain rajoittimen laittaa sopivaksi. Jos laittaa liian pitkät välit niin ei tahdo jaksaa.

Petrille kiitos vastauksista kysymyksiin, joita itseltäni on tämän kesän aikana kysytty vähintäänkin useasti.

Ilokaasuttaminen näyttää kiinnostavan kovasti, mutta kustannukset pelottavat monia. En ole oikein osannut vastata siihen, että miten pitkälle pienemmällä budjetilla pääsee.

Jos pelkällä putkivirillä irtoaa Samin penkistä konetehona tommoiset 190-195 hp, niin ilokaasulla ei Petrin kertoman mukaan kärsisi vakioreleillä ja konetta avaamatta ottaa kuin 20-30 hp lisää. Siihen tarkoitukseen pikkupullo eli 1 lb kyllä mun nähdäkseni riittää, jopa lentokentälle.

Mutta, mutta: itse en lähtisi rakentamaan/rakennuttamaan ilokaasujärjestelmää vain sen takia, että pääsee liimaamaan busaansa NOS-tarroja (no ok on niitä mullakin ja lisäksi semmonen t-paitakin...). Ennen kuin sitten joskus mitä todennäköisemmin siirryn turbottamiseen - ja isolla ahtimella - niin sitä ennen oletettavasti otatan kaasulla vieläkin enemmän extratehoa kuin tuon nykyiset 70 hp (olispa pohjalla isompi lohkokin...). Sitä ennen tosin menee ainakin veivit vaihtoon, eli lisää rahaa kuluu. Mielipiteeni on semmoinen, että jos se ei potkaise, niin mitä helvettiä sellaisella kaasuttamisella oikein tekee? Ilokaasua ilman iloa? Muutenkin, ilokaasun todellinen ilo irtoaa mun mielestä vasta varttimaililla ja maililla. Pari ekaa kokeilua on ehkä kiva suorittaa jossain motarilla, mutta luulisin, että alkaa pitkästyttämään aika nopeasti. MUN mielestä +50 hp on jonkinlainen "kannattavuusraja" ja sekin tuntui yllättävän paljon miedommalta kuin nykyinen +70 hp, mihin pitäis nyt ensi alkuun saada saman tien semmoiset +30 hp lisää.

Tähänkin olisi siis tarjolla se, että jos tehdään, niin tehdään kunnolla - ja riittävällä budjetilla - tai sitten ei tehdä ollenkaan. Essonbaaria varten halvin ratkaisu on pelkkä NOS-tarra.

Äänimerkeistä: loud pipes save lives! Eikä oo tarttenu erikseen soitella, että oon tulossa... Musta visiiri yhdistettynä kovaan ääneen takaavat sen, että latua löytyy.

Aika varovaisia on ameriikan pojaat, Kun ekan isolohkon rakensin vuonna miekka ja kirves... niin 45 hp/35 Nm panos kaasua oli käytössä vakio venttiilijousin/virinokilla/ semiautomaatti vaihtajan kera, ilman mitään ongelmia. Tehoa paketista tuli 238-255hp pullon paineesta riippuen.

Käytöstä sen verta että ajoin kokoon panolla kaksi kautta kaikki vartti ja nopeusajo tapahtumat.
Kaasua syötin koneen läpi parin kauden aikana 50kg ilman ongelmia.

Kokemusten/käytännön testien perusteella väitän että turvallinen tehoraja kuiva setillä on max 50 hp.
115-1280344154

Viesti Kirjoittaja 115-1280344154 »

Timba kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?

TÄÄLTÄKIN scorpioneja joku myös tilaillut, tulee ilmeisesti euro laturilla. Ainakin toi i900 tarvitsee laturin, muista malleista en tiedä.

SR-i800 hienous on nimenomaan siinä että se on vaivaton häläri. Eli ei tarvitse/pysty latailla mitään eikä painella mitään nappeja. Kaukosäätimen voi käytännössä unohtaa taskuun pysyvästi.

Ainut mikä aiheutti hieman päänvaivaa oli proximitysensorin sijoittelu. Tuntuu että se menee joko liian herkälle tai päinvastoin. Nyt mulla on se tankin ja akun välissä mikä ei kylläkään ole ihan optimi...




Edited By sjobbe on 1286263401
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset.
Haluaisin kuulla perustelut miksi jouset pitää vaihtaa..
Olen asiasta kyllä hiukan erimieltä...
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Ksthb kirjoitti:
VeliHölmöK8 kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.


Jos pelkällä putkivirillä irtoaa Samin penkistä konetehona tommoiset 190-195 hp, niin ilokaasulla ei Petrin kertoman mukaan kärsisi vakioreleillä ja konetta avaamatta ottaa kuin 20-30 hp lisää. Siihen tarkoitukseen pikkupullo eli 1 lb kyllä mun nähdäkseni riittää, jopa lentokentälle.

MUN mielestä +50 hp on jonkinlainen "kannattavuusraja" ja sekin tuntui yllättävän paljon miedommalta kuin nykyinen +70 hp, mihin pitäis nyt ensi alkuun saada saman tien semmoiset +30 hp lisää.


Aika varovaisia on ameriikan pojaat, Kun ekan isolohkon rakensin vuonna miekka ja kirves... niin 45 hp/35 Nm panos kaasua oli käytössä vakio venttiilijousin/virinokilla/ semiautomaatti vaihtajan kera, ilman mitään ongelmia. Tehoa paketista tuli 238-255hp pullon paineesta riippuen.

Käytöstä sen verta että ajoin kokoon panolla kaksi kautta kaikki vartti ja nopeusajo tapahtumat.
Kaasua syötin koneen läpi parin kauden aikana 50kg ilman ongelmia.

Kokemusten/käytännön testien perusteella väitän että turvallinen tehoraja kuiva setillä on max 50 hp.

HYVIN mielenkiintoista!

Toivon että tätä keskustelua käytäisiin tässä ja nyt (olisko syytä siirtää toiseen topiciin?). Ei siis itseni takia, vaan niiden monien, jotka ovat asiaa minultakin kysyneet. Pidän edelleen kiinni siitä, että vähäinen tehonlisäys on arvotonta pelleilyä, vaikka sen saisi edullisestikin. Uskon että en ole mielipiteeni kanssa aivan yksin. Jos edullisesti - ja myös todennäköisesti konetta rikkomatta - kuitenkin on mahdollista saada aikaan edes joten kuten "kannattava" (itse itseäni lainaten) tehonlisäys niin uskon, että ilokaasunohjauksen tekijöillä/säätäjillä riittää hommaa ensi talvena.

Ilokaasusetin saa netistä parilla-kolmella sadalla (esim. Cold Fusion Nitrous, mikä itselläni on) ja johtosarja omalta eculta ilokaasusetin solenoidille maksaa muutaman kympin. Siihen päälle oman ecun säädätys, jonka sitä paitsi jokainen itseään ja ajokkiaan kunnioittava bussikuski teettää joka tapauksessa.

Oliko sulla Jamppa tossa myös vakio pa-pumppu?

Kaiken kaikkiaan pointti on siinä, että miten pitkälle päästään pelkästään kokoputkistolla ja ilokaasusetillä, siis ILMAN pa-pumpun, ventiiilinjousien ja nokkein vaihtoa sekä vakiokannella?
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Vastaa Viestiin