Lähetetty: 03 Loka 2010, 17:10
Robinson Crusoe kirjoitti:madallus taakse, portaallisesti säädettävät koiranluut vakio-->x tuuman lasku, mitkä (?)
Asenna portaattomasti säädettävät perään, esim. ...NÄMÄ...

Bussifoorumi :: D-kortillisille ;)
https://www.busanistit.org/forums/
Robinson Crusoe kirjoitti:madallus taakse, portaallisesti säädettävät koiranluut vakio-->x tuuman lasku, mitkä (?)
Suoraan valmistajalta: http://www.scorpioalarms.com/Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?
Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?
Petrille kiitos vastauksista kysymyksiin, joita itseltäni on tämän kesän aikana kysytty vähintäänkin useasti.PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.
Kun haetaan lentokenttänopeutta niin mahdollisimman pitkään ylhäällä kiertävä on jonkun mukaan parempi kuin sellainen jossa tulee tehopiikki ja paljon vääntöä alemmillä kierroksilla. Kaasupullon pitää kestää se 20s niillä aiotuilla suuttimilla, joten 2lbs pullo olisi kai aikalailla oltava jos iskutilavuuteen kosketa. Pullon paine vielä kun laskee vedon kestäessä kun lämpötila laskee ja ylitäyttö ei paljoa auta niin pitää vaan askareella se 2lbs sinne kuplan ja lokasuojan sisään. (Vartille 1lbs riittää hyvin 2-3 lähtöön kun siellä se kaasu on päällä ehkä 5s.)
Gen2 kulkee nätisti sen 200mph vakiovälityksillä samoin kuin gen1 kunhan vain rajoittimen laittaa sopivaksi. Jos laittaa liian pitkät välit niin ei tahdo jaksaa.
Olet siis mennyt pilaamaan maailman ehdottomasti mukavimman matkapyörän. Siihen sun laitteeseesi ei taida saada enään kiinni edes laukkusarjaa. TSOT - TSOT.Röhnö kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa olemaan pyörän identiteetti mennyttä, busan orkkis osia on enää hyvin marginaalisesti ja niistäkin taitaa etuvanne jarruineen olla ainoa modaamaton. Täytyy siis tehdä asialle jotain!
VeliHölmöK8 kirjoitti:PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.
Kun haetaan lentokenttänopeutta niin mahdollisimman pitkään ylhäällä kiertävä on jonkun mukaan parempi kuin sellainen jossa tulee tehopiikki ja paljon vääntöä alemmillä kierroksilla. Kaasupullon pitää kestää se 20s niillä aiotuilla suuttimilla, joten 2lbs pullo olisi kai aikalailla oltava jos iskutilavuuteen kosketa. Pullon paine vielä kun laskee vedon kestäessä kun lämpötila laskee ja ylitäyttö ei paljoa auta niin pitää vaan askareella se 2lbs sinne kuplan ja lokasuojan sisään. (Vartille 1lbs riittää hyvin 2-3 lähtöön kun siellä se kaasu on päällä ehkä 5s.)
Gen2 kulkee nätisti sen 200mph vakiovälityksillä samoin kuin gen1 kunhan vain rajoittimen laittaa sopivaksi. Jos laittaa liian pitkät välit niin ei tahdo jaksaa.
Petrille kiitos vastauksista kysymyksiin, joita itseltäni on tämän kesän aikana kysytty vähintäänkin useasti.
Ilokaasuttaminen näyttää kiinnostavan kovasti, mutta kustannukset pelottavat monia. En ole oikein osannut vastata siihen, että miten pitkälle pienemmällä budjetilla pääsee.
Jos pelkällä putkivirillä irtoaa Samin penkistä konetehona tommoiset 190-195 hp, niin ilokaasulla ei Petrin kertoman mukaan kärsisi vakioreleillä ja konetta avaamatta ottaa kuin 20-30 hp lisää. Siihen tarkoitukseen pikkupullo eli 1 lb kyllä mun nähdäkseni riittää, jopa lentokentälle.
Mutta, mutta: itse en lähtisi rakentamaan/rakennuttamaan ilokaasujärjestelmää vain sen takia, että pääsee liimaamaan busaansa NOS-tarroja (no ok on niitä mullakin ja lisäksi semmonen t-paitakin...). Ennen kuin sitten joskus mitä todennäköisemmin siirryn turbottamiseen - ja isolla ahtimella - niin sitä ennen oletettavasti otatan kaasulla vieläkin enemmän extratehoa kuin tuon nykyiset 70 hp (olispa pohjalla isompi lohkokin...). Sitä ennen tosin menee ainakin veivit vaihtoon, eli lisää rahaa kuluu. Mielipiteeni on semmoinen, että jos se ei potkaise, niin mitä helvettiä sellaisella kaasuttamisella oikein tekee? Ilokaasua ilman iloa? Muutenkin, ilokaasun todellinen ilo irtoaa mun mielestä vasta varttimaililla ja maililla. Pari ekaa kokeilua on ehkä kiva suorittaa jossain motarilla, mutta luulisin, että alkaa pitkästyttämään aika nopeasti. MUN mielestä +50 hp on jonkinlainen "kannattavuusraja" ja sekin tuntui yllättävän paljon miedommalta kuin nykyinen +70 hp, mihin pitäis nyt ensi alkuun saada saman tien semmoiset +30 hp lisää.
Tähänkin olisi siis tarjolla se, että jos tehdään, niin tehdään kunnolla - ja riittävällä budjetilla - tai sitten ei tehdä ollenkaan. Essonbaaria varten halvin ratkaisu on pelkkä NOS-tarra.
Äänimerkeistä: loud pipes save lives! Eikä oo tarttenu erikseen soitella, että oon tulossa... Musta visiiri yhdistettynä kovaan ääneen takaavat sen, että latua löytyy.
Timba kirjoitti:Jasu kirjoitti:Mistä Sjobbe ostit/tilasit scorpion hälyn?
TÄÄLTÄKIN scorpioneja joku myös tilaillut, tulee ilmeisesti euro laturilla. Ainakin toi i900 tarvitsee laturin, muista malleista en tiedä.
Haluaisin kuulla perustelut miksi jouset pitää vaihtaa..PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset.
Ksthb kirjoitti:VeliHölmöK8 kirjoitti:PetriK kirjoitti:Jenkkifoorumilla ollaan aika ehdottomia sen suhteen että kun kaasua menee yli 30hp pitäisi vaihtaa venttiilinjouset. Gen1 pumppu kestää sinne 215hp (samilla konetehoa, muualla pääsääntöisesti takarengastehoa) ja sitten tuotto alkaa loppumaan kesken. Gen2 on sama pumppu, loppumista ei juurikaan näe dynossa ainakaan ilman lisäkuormaa ja pitkiä vetoja.
Jos pelkällä putkivirillä irtoaa Samin penkistä konetehona tommoiset 190-195 hp, niin ilokaasulla ei Petrin kertoman mukaan kärsisi vakioreleillä ja konetta avaamatta ottaa kuin 20-30 hp lisää. Siihen tarkoitukseen pikkupullo eli 1 lb kyllä mun nähdäkseni riittää, jopa lentokentälle.
MUN mielestä +50 hp on jonkinlainen "kannattavuusraja" ja sekin tuntui yllättävän paljon miedommalta kuin nykyinen +70 hp, mihin pitäis nyt ensi alkuun saada saman tien semmoiset +30 hp lisää.
Aika varovaisia on ameriikan pojaat, Kun ekan isolohkon rakensin vuonna miekka ja kirves... niin 45 hp/35 Nm panos kaasua oli käytössä vakio venttiilijousin/virinokilla/ semiautomaatti vaihtajan kera, ilman mitään ongelmia. Tehoa paketista tuli 238-255hp pullon paineesta riippuen.
Käytöstä sen verta että ajoin kokoon panolla kaksi kautta kaikki vartti ja nopeusajo tapahtumat.
Kaasua syötin koneen läpi parin kauden aikana 50kg ilman ongelmia.
Kokemusten/käytännön testien perusteella väitän että turvallinen tehoraja kuiva setillä on max 50 hp.