Sivu 2/2
Lähetetty: 26 Marras 2006, 13:07
Kirjoittaja BussiJussi
BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......
:p :p
Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:
Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"
Eli milleinä:
8,79mm/1mm
6,20mm/1mm
Oiskohan siellä päinkään?
:p :p
Lähetetty: 26 Marras 2006, 14:30
Kirjoittaja 107-1089231881
BussiJussi kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......
:p :p
Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:
Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"
Eli milleinä:
8,79mm/1mm
6,20mm/1mm
Oiskohan siellä päinkään?
:p :p
Hyvin lähellä. Muistaakseni Harrilta kuulin että mitatut arvot olis millistä milliin imu 232 ast pako 220 ast.
Lähetetty: 27 Marras 2006, 21:47
Kirjoittaja 111-1149740061
Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.
:rocket
Lähetetty: 27 Marras 2006, 21:50
Kirjoittaja BussiJussi
orpopiru kirjoitti:Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.
:rocket
Hyvin on potkinut..... Missä penkissä?
:p :p
Lähetetty: 27 Marras 2006, 22:14
Kirjoittaja 111-1149740061
Riku Motor lahdessa. Oon iteki ihan tyytyväinen, on vaan niin liukkaat tiet, ettei paljo uskaltanu avata...
Lähetetty: 27 Marras 2006, 22:15
Kirjoittaja Fastard
Kieltämättä hyvät lukemat. Sääditkö nokkien ajoitusta?
Lähetetty: 27 Marras 2006, 22:28
Kirjoittaja 111-1149740061
En säätäny, tarvis moninkertasen ajan penkissä. Kattoo sit ens talvena jos laittas pattipäätä ja teettäs ton kannen.
Lähetetty: 28 Marras 2006, 17:56
Kirjoittaja BussiJussi
Minä, kun käytin omani vuosi sitten penkissä suunnilleen samoilla vireillä: 180hp.... Mulla ei kanssa koskettu nokkien ajoitukseen, kun oli alueella (+25hp vakioon). Penkittäjä kertoi, et oli käynyt samanlaisilla vireillä toinen busa, tulos <170hp:a. Siinä oli ollut kans nokat "tehtaan jäljiltä" Päivän töitä tehtyään, (olikohan peräti yli5 astetta toinen nokka heittänyt) oli saanut tehot 180hp:n pintaan. Eli ei aina Yoshimurallakaan välttämättä ajotukset kohdillaan uutuuttaan.
:p :p
Lähetetty: 28 Marras 2006, 22:13
Kirjoittaja 111-1149740061
Kyllähän toi säätäminen kävi mielessä, mut sen vaatima aika (lue raha) sai toisiin aatoksiin. Ilmeisesti noi sattu olemaan aika hyvin alueella, toki penkeissäkin on varmasti eroja puoleen tai toiseen. Persdynohan sen sitten kesän mittaan kertoo, paha vaan ku sillä on yleensä tapana kalibroitua alaspäin kesän kuluessa... :p
Lähetetty: 28 Marras 2006, 22:38
Kirjoittaja 107-1089231881
Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm 
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm
Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa
Edited By ksthb on 1164810951
Lähetetty: 29 Marras 2006, 16:37
Kirjoittaja 107-1089231881
ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm 
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm
Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa 
Listaan lisätty parit
Lähetetty: 13 Joulu 2006, 21:50
Kirjoittaja Fastard
ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm 
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm
Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa 
Type-S nokkiin sain useamman tunnin säätämisen ja tarkistuksien jälkeen 2,84mm/2,46mm. Suuri kiitos Jampalle esityöstä ja neuvoista
Noita lukemia ei välttämättä joka tyyppi ala jakamaan yleisesti, joten erittäin reilu meininki..