Turbotan mutta miten??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Eiköhän toi 230hp. tarkottane mukavasti toimivaa ja ajettavaa peliä kadulle. Noiden muutosten jälkeen voit nostella tehoja niin että varmasti katukäyttöön riittää. Ja kaikkihan saa hajalle holtittomalla käytöllä. Kyllä tolla Jaakon linkillä pääsee asiaan. MC-XPressin sarjoissakaan muuta muutosta koneelle tehdä kuin tuo nostolevy ja nokkien ajoituspyörät. Tuntuvat mailmalla kestävän.



Edited By tetsa on 1198659581
tetsa
106-1185007451

Viesti Kirjoittaja 106-1185007451 »

joo tokihan sieltä löytyy se asian ydin,mutta kuten sanoin tarkoitus olikin saada keskustelua näistä sen ympärille kertyvistä osista ja kuluista,ja etenkin siitä kestävyydestä...koska en halua olla sitä kohta myymässä tuolla osastolla missä myydään sälää sutta ja sekundaa...
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Jep, tuosta kestävyydestä niin tehon kasvattaminen on ikuinen kierre, kun laitat yhtä niin tarvii laittaa toista ja taas jotain muuta kun jossain vaiheessa jotain kuluu tai hajoaa jostain ja taas vaihdat jotain jonnekkin. Toiset lähtee tälle tielle, toiset ei. :D
tetsa
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

joke76 kirjoitti:enkä näe ehkä järkeä omallekohdalle alkaa turbottamaan koska jos tehot jää alle 250hp
Nämä hepat on muuten takapyörältä, siis vastaa vakiopyörän n. 145hp. Voin sanoa että eron huomaa. Ei muuta kuin pyörä Kujon pajalle niin ensikesä on yhtä ajohuumaa :pomppu:
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Ahtopyörä on varmasti hauska :respekt:

Omalla kohdalla ainakin on tärkein, että pyörä pysyy ajossa. Jos ei ole niin väliä seisokkipäivistä, niin sitten voi suositella lämpimästi.

Sivusta seuranneena huomannut kun takapallotehoa lähdetään reippaamin nostamaan tavalla tai toisella, sitä varmemmin korjaamo ja säätöpäiviä tulee.

Toki käyttäjäkin voi siihen kestävyyteen vaikuttaa, mutta muistaako sitä kaiken hauskuuden keskellä :D




Edited By Martta on 1198669998
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Mulla takana reilut 10tkm.-05 turbolla viime kesänä,eikä mitään ongelmaa! ihan perus pro-bost setti käytössä, lisättynä aquamist vesiruutalla :p ei kylläkään yhtään huippunopeus kisaa tms.ajettu,vaan ihan normi "katu" käytössä ollut... ja hyvin rokkaa
:turbobusa:
106-1185007451

Viesti Kirjoittaja 106-1185007451 »

eli et ole vahvistellut mitään veivejä etkä vetoakseleita ym ym...
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

vakio veivelläja akselilla on.. ainoastaan nostolevy ja jäykemmät jouset kytkimessä,muutoin aikalailla koskematon.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

joke76 kirjoitti:eli et ole vahvistellut mitään veivejä etkä vetoakseleita ym ym...
Vaikka kysymys ei mulle ollutkaan esitetty niin vastaan silti..

Noita veivejä, vetoakseleita tai vaihteiston osia ei kai yleensä ainakaan pb-seteissä vaihdeta heavy duty-kamaan, ellei tarkotuksena ole yrittää ottaa lähes 350hp takistehoja.
Tuntuu että suurin osa tämänkin porukan turbo-pyöristä on ryhmän nostolevyä ja mäntien muokkausta lukuunottamatta "sisältä" vakioita.
Mutta eihän vara venettä kaada, jos vaan budjetti antaa myöten niin kyllähän sinne kannattaa lujempaa kamaa lyödä sisään. Vaikka vaan sen takia että jos joskus innostuu vaikka ahdinta vaihtamaan ja sitä myötä myös paineita nostamaan.. :glare: :oho:

Kaikista parhaat vastaukset ja tiedot kuitenkin löytyy varmasti Kujolta ja Turbomanilta. Ota heihin yhteyttä jos asia oikeasti kiinnostaa. :thumbup:
106-1185007451

Viesti Kirjoittaja 106-1185007451 »

kiinnostusta kyllä on...mutta mukava kuulla aluksi näin suurin piirtein, kommentteja kaikilta turbomiehiltä...



Edited By joke76 on 1198907429
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Toinen mitä voi lämpimästi suositella MC-xpress:ä.

Viaberin Harri on asennellut joitakin settejä Busaan.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mcxpressin perus-satsilla ajettu pari kesää. Ainoat ongelmat on ollut venttiilien vuotaminen ja rikkoontunut kansipahvi. Kansipahvin vuotamisen syynä se että kone kasattu vakioilla kannenpulteille, nyt Apen M10 ja ei ongelmia ainakaan vielä joten aivan ehdottomasti kannenpultit kannattaa päivittää tanakampiin. Venttilien vuotamisen syynä suattaapi olla liian suuri ahtopaine joka on ehkä nostanut pakopaineen ja lämmöt liian korkeaksi. Koneessa ei muita muutoksia kuin nostolevy, säädettävä nokkapyörä, kannenpultit ja jäykemmät kytkinjouset. Läppiä saattaa myös joutua tiuhempaan synkata. Sähköpuoli vakio Mcx-lisäboksia lukuunottamatta ja ajettavuus ihan hyvä.

Turboon tottuneena ei paljon huvita vapareilla ajaa, on siinä niin iso ero. :smoking:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

gsxr kirjoitti:Turboon tottuneena ei paljon huvita vapareilla ajaa, on siinä niin iso ero. :smoking:
Juuri näin. Ja jos tuntuu että mopoa tehonpuute vaivaa loppukesää kohti, niin kannattaa käydä ajelemassa muutama kymmenen kilsaa vaparilla..
Vai mitä sanoo Jummi? :oho: :D
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

No juu, näin vakiobusanistinä ku sillontällön turboa testailee, niin eipä se oma aina sen jälkeen hirveesti liiku.. Ja kytkinkin onpi ihan "rimpula".. :p :offtopic:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Mcxpressin perus-satsilla ajettu pari kesää. Ainoat ongelmat on ollut venttiilien vuotaminen ja rikkoontunut kansipahvi. Kansipahvin vuotamisen syynä se että kone kasattu vakioilla kannenpulteille, nyt Apen M10 ja ei ongelmia ainakaan vielä joten aivan ehdottomasti kannenpultit kannattaa päivittää tanakampiin. Venttilien vuotamisen syynä suattaapi olla liian suuri ahtopaine joka on ehkä nostanut pakopaineen ja lämmöt liian korkeaksi

kummallako mitsun vai kkk-ahtimella sarja ja paljonko ahtoja?
tetsa
Vastaa Viestiin