Tuo imutorvijuttu on kyllä nokan ajoitusriippuvainen, mutta on koneita joissa ei mainittavaa vaikutusta imutorvia vaihtamalla ja toiset reagoi hyvin torven halkaisijaan ja pituuteen.
MP:n ilmanputsarikotelo tuo omat ongelmansa tuohon imusuppiloiden/imukanavan pituuteen, koska kotelo on umpinainen ja kahdella määrätyn kokoisella/pituisella ilmantuloputkella varustettu, eli joillakin kierrosnopeuksilla kotelossa on resonanssi joka vahvistaa virtausta ja taas toisilla vastustaa. Olisikin mielenkiintoinen nähdä miteä vaikuttaa jos koteloon lisättäisiin 1kpl sisääntuloputkia lisää, eli värähtelytaajuudet muuttuisivat.
Jos ei sitä tähän loggaushommaan ehdi paneutua, niin sitten jossain vaiheessa kyllä pitää käyttää tuning-linkillä säädättämässä, eli sitä voi tietenkin sitten loggailla jos sitä reissunpäälle sinneppäin lähtee ja ajat sopii yhteen.
Edited By Titaani on 1186079652
Lamdamittari - Kiinteä malli
Annas Petri oma mielipiteesi tosta:
http://kms.vankronenburg.nl/
http://kms.vankronenburg.nl/download/PDF/KMS_Management_358_v3.20.pdf
KMS Management
Siin ois:Lambda-control self learning (tuning linkki koko ajan päällä, eikä maksa mitään) ja ittee kiinnostais PID ohjaus paineelle, olin jo koulussa niin hyvä derivoimaan ja integroimaan...
http://kms.vankronenburg.nl/
http://kms.vankronenburg.nl/download/PDF/KMS_Management_358_v3.20.pdf
KMS Management
Siin ois:Lambda-control self learning (tuning linkki koko ajan päällä, eikä maksa mitään) ja ittee kiinnostais PID ohjaus paineelle, olin jo koulussa niin hyvä derivoimaan ja integroimaan...
Mitenkäs interpolointi sujuu ? Fuel Map:lla harvoin osutaan soluun, joten käytettävä arvo lasketaan interpoloimallaKekku kirjoitti:Siin ois:Lambda-control self learning (tuning linkki koko ajan päällä, eikä maksa mitään) ja ittee kiinnostais PID ohjaus paineelle, olin jo koulussa niin hyvä derivoimaan ja integroimaan...

Selasin manuaalin lävitse ja jos olen ihan rehellinen niin ensimmäinen ajatus oli että tuossahan on melkein samat jutut kuin MegaSquirt:ssa, mutta hinta on viisinkertainen. Mutta kukin tekee omalla tavallaan. Yleensä kun maksaa enemmän saa tuotetukea ja neuvoja, jos maksaa vähemmän pitää olla enemmän omatoiminen.
Tuossa megasquirtissa on se sama, lambda self tuning ominaisuus... ja nippu muitakin ominaisuuksia. Jos googlettaa: finsquirt ja megamanual niin alkaa löytymään. Mutta voi olla että olen puolueellinen kun en tunne muita vastaavia niin hyvin.
Itseäni kiinnostasi kyllä eniten mennä ronkkimaan suoraan ecua. Kwaakuissa on periaatteess sama ecu ja ne on jo näin pitkällä:
Hacking ZX12 Ecu
Saman pystyisi varmasti tekemään busankin ECU:lle jos vaan olisi aikaa ja hyvä tiimi asian kimpussa ! (Me tehtiin muutama vuosi sitten yhden kaverin kanssa sama yhden auton ECU:lle, ei mitään rakettitiedettä - mutta työlästä).
"Piirilevyt, kokoaminen ja testaus" ei kuulosta kiinnostavalta tällä hetkellä, siis ainakaan mulle.
Tosta -> http://www.partco.fi/msqsr_tiedostot/kuva1.JPG jos aloitetaan viritys niin ei kiitos, vaikka yhden diodin keväällä busaani kolvasinkin.
No toinen ääripää jos on -> http://www.motec.com.au/ems.htm niin jotain tolta väliltä, toijalan autosähkö ehkä?
Tosta -> http://www.partco.fi/msqsr_tiedostot/kuva1.JPG jos aloitetaan viritys niin ei kiitos, vaikka yhden diodin keväällä busaani kolvasinkin.
No toinen ääripää jos on -> http://www.motec.com.au/ems.htm niin jotain tolta väliltä, toijalan autosähkö ehkä?
Kekku kirjoitti:"Piirilevyt, kokoaminen ja testaus" ei kuulosta kiinnostavalta tällä hetkellä, siis ainakaan mulle.
En mäkään jaksaisi koota - onneksi noita Megasquirt:teja saa ostaa valmiiksi koottuna suomessa hintaan < 200e/kpl, silloin softatkin on jo sisällä. Jos ajatus olisi virittää busaa yhtään pidemmälle niin sitten hankkisin tuollaisen valmiiksi kootun ja testatun vehkeen.
Mutta eikös ole hyvä että virityksen vaikeusasteen voi valita itse. Voi lähteä ihan komponenteista tai sitten ostaa valmiin laitteen. Vielä ei kuitenkaan taida olla liittimiin suoraan menevää versiota.
Edited By PetriK on 1186125081
Jossain olin muistaakseni nähnyt..., löyty, tuolla -> http://www.enginemanagementsystems.com/downloa....04b.pdf
sivulla 52.
Hintaahan on pyörän verran ja katalookikin on 3 vuotta vanha...
sivulla 52.
Hintaahan on pyörän verran ja katalookikin on 3 vuotta vanha...