Commander... tarvinko?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Peruskamojen vaihto onnistuu keltä vaan... taas säätöpaikka on eri asia.



Edited By busajasa on 1237576221
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

kimisti kirjoitti:taitaa mulle ainakin tulla halvemmaksi säädättää tuo commari nyk putkiston kanssa JKL-seudulla kuin päivittää ecu/pyörijä ja viedä osaavaan säätöön?
olenko väärässä?
niin vm.99

ediittiä:mistähän lähin säätäjä/paikka((omalle eculle) löytyy Jkl.ään nähden?
kyllä se commanderi tulee tässä tapauksessa muutaman euron halvemmaksi.
tampereella ainankin osaava säätäjä bikedoctor.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

kimisti kirjoitti:taitaa mulle ainakin tulla halvemmaksi säädättää tuo commari nyk putkiston kanssa JKL-seudulla kuin päivittää ecu/pyörijä ja viedä osaavaan säätöön?
olenko väärässä?
niin vm.99

ediittiä:mistähän lähin säätäjä/paikka((omalle eculle) löytyy Jkl.ään nähden?
Kokeiles Tipiä vasaratallilta...
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
kimisti
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kimisti »

waiski10 kirjoitti:
kimisti kirjoitti:taitaa mulle ainakin tulla halvemmaksi säädättää tuo commari nyk putkiston kanssa JKL-seudulla kuin päivittää ecu/pyörijä ja viedä osaavaan säätöön?
olenko väärässä?
niin vm.99

ediittiä:mistähän lähin säätäjä/paikka((omalle eculle) löytyy Jkl.ään nähden?

Kokeiles Tipiä vasaratallilta...

aijuu :oho:
tuostahan vinkkasitkin jo silloin aikaisemminkin.
täytyypä käydä kolkuttamassa ovelle...
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Käväisin eilen ohimennessä Dyno-mightilla kysymässä K8 penkityksestä.
Olen siis ainoastaan sliparit vaihtanut talvella ja tarkoituksena olisi lähinnä varmistaa, että kaikki on edelleen ok.

Oletin, että aika vaan dynoon ja tarvitaessa hienosäätöä omalla boxilla.
Mutta eihän tämä näin mene - ainoa vaihtoehto kuulemma vaan laittaa PC jne.
Hintaa tulisi tarkistukselle about 700eur sisältäen uuden Power Commander V:n ja penkityksen.

'Yoshiboksi' säätö vai_mikä_se_olikaan ei käy K8:lle - ei vaan kuulemma onnistu nykyisellä versiolla.
Uusi on tulossa, mutta aikataulu saattaa hyvinkin venyä yli kesän.

Onko tosiaan näin?
Luulin että tämähän on ihan rutiinijuttu mutta eipäs olekkaan.

Ja PetriK:n K8 ecueditor on kanssa vasta tulosillaan eikä täten ratkaisu tähän hätään.

Sinällään kaikki tuntuisi toimivan hienosti perustuen 'perstuntumaan' viime viikonlopun about 200km 'koeajosta'.
Eli onkohan todellisuudessa mitään tarvettakaan penkitykselle/säädölle mutta kuitenkin.

Mitenkäs muut ovat asian siis hoitaneet?
Tuntuu vaan kun moni täälläkin puhuu oman boxin säädöstä - mutta miten ja missä?
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

No jos tappiin vedät ja ei riitä niin kai sit tarviaa lisää,,,
Eiköhän suorituskyky ole ihan pikkusäädöillä hyvä kadulle,tosin siihen en kommentoi jos tarve on jotain muuta,,,ja ainahan voi laittaa turbon :rasberry:
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Vanhassa busassa oli R-77 ja oman boksin säätö ja toimi erittäin hyvin.. doctor bikessä tehtiin.. Tässä uudessa on kokoränni ja tulee uus vitos pc ja vapaavirtaussuodatin on kuulema ainut vaihtoehto, tossa mitä tänään ajoin tuntu hyvältä, mutta olen varma että pellittää säätöjen jälkeen paremmin... :)



Edited By Jukkis on 1238242045
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Vmatti kirjoitti:Käväisin eilen ohimennessä Dyno-mightilla kysymässä K8 penkityksestä.
Olen siis ainoastaan sliparit vaihtanut talvella ja tarkoituksena olisi lähinnä varmistaa, että kaikki on edelleen ok.

Oletin, että aika vaan dynoon ja tarvitaessa hienosäätöä omalla boxilla.
Mutta eihän tämä näin mene - ainoa vaihtoehto kuulemma vaan laittaa PC jne.
Hintaa tulisi tarkistukselle about 700eur sisältäen uuden Power Commander V:n ja penkityksen.

'Yoshiboksi' säätö vai_mikä_se_olikaan ei käy K8:lle - ei vaan kuulemma onnistu nykyisellä versiolla.
Uusi on tulossa, mutta aikataulu saattaa hyvinkin venyä yli kesän.

Onko tosiaan näin?
Luulin että tämähän on ihan rutiinijuttu mutta eipäs olekkaan.

Ja PetriK:n K8 ecueditor on kanssa vasta tulosillaan eikä täten ratkaisu tähän hätään.

Sinällään kaikki tuntuisi toimivan hienosti perustuen 'perstuntumaan' viime viikonlopun about 200km 'koeajosta'.
Eli onkohan todellisuudessa mitään tarvettakaan penkitykselle/säädölle mutta kuitenkin.

Mitenkäs muut ovat asian siis hoitaneet?
Tuntuu vaan kun moni täälläkin puhuu oman boxin säädöstä - mutta miten ja missä?
Turha toimenpide sinänsä jos lamda ohjaus paikallaan. Kommari ei oo pakollinen, sanoisin että turhaa hipostelua...
Samin autopajalla onnistuu tarkistelut....
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Ksthb kirjoitti:
Vmatti kirjoitti:Käväisin eilen ohimennessä Dyno-mightilla kysymässä K8 penkityksestä.
Olen siis ainoastaan sliparit vaihtanut talvella ja tarkoituksena olisi lähinnä varmistaa, että kaikki on edelleen ok.

Oletin, että aika vaan dynoon ja tarvitaessa hienosäätöä omalla boxilla.
Mutta eihän tämä näin mene - ainoa vaihtoehto kuulemma vaan laittaa PC jne.
Hintaa tulisi tarkistukselle about 700eur sisältäen uuden Power Commander V:n ja penkityksen.

'Yoshiboksi' säätö vai_mikä_se_olikaan ei käy K8:lle - ei vaan kuulemma onnistu nykyisellä versiolla.
Uusi on tulossa, mutta aikataulu saattaa hyvinkin venyä yli kesän.

Onko tosiaan näin?
Luulin että tämähän on ihan rutiinijuttu mutta eipäs olekkaan.

Ja PetriK:n K8 ecueditor on kanssa vasta tulosillaan eikä täten ratkaisu tähän hätään.

Sinällään kaikki tuntuisi toimivan hienosti perustuen 'perstuntumaan' viime viikonlopun about 200km 'koeajosta'.
Eli onkohan todellisuudessa mitään tarvettakaan penkitykselle/säädölle mutta kuitenkin.

Mitenkäs muut ovat asian siis hoitaneet?
Tuntuu vaan kun moni täälläkin puhuu oman boxin säädöstä - mutta miten ja missä?

Turha toimenpide sinänsä jos lamda ohjaus paikallaan. Kommari ei oo pakollinen, sanoisin että turhaa hipostelua...
Samin autopajalla onnistuu tarkistelut....

Ihan vaan itselleni selvennykseksi, miten se Sami tekisi nämä tarkistelut/mahdolliset_säädöt tässä tapauksessa?
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Seosmittaus dynotuksen yhteydessä ja Yoshibox säätö, ihan samoin toimii kuten gen1 malleissa.
Tarkistin Samilta tämän ja homma todellakin toimii niin.
Samin autopajalla säätötyö ja tehonmittaus K8-K9 malleihin hintaan noin 100e.
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Ksthb kirjoitti:Seosmittaus dynotuksen yhteydessä ja Yoshibox säätö, ihan samoin toimii kuten gen1 malleissa.
Tarkistin Samilta tämän ja homma todellakin toimii niin.
Samin autopajalla säätötyö ja tehonmittaus K8-K9 malleihin hintaan noin 100e.

Kiitos Jamppa - tämä tieto oli juuri se mitä kaipailin ja oletin alunperinkin.
Samille siis heti ku toi valkoinen sulaa...

Edit: Dyno mightin kaveri puhui noista K8:n 'tuplainjektoreista', jotka aiheuttais tuon probleeman yoshiboxin kanssa ??? :wtf:




Edited By Vmatti on 1238249719
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tohtorilla maksaa vaan 700 eeroo :rasberry: :tapu: :vilkutus:
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vmatti kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Seosmittaus dynotuksen yhteydessä ja Yoshibox säätö, ihan samoin toimii kuten gen1 malleissa.
Tarkistin Samilta tämän ja homma todellakin toimii niin.
Samin autopajalla säätötyö ja tehonmittaus K8-K9 malleihin hintaan noin 100e.

Kiitos Jamppa - tämä tieto oli juuri se mitä kaipailin ja oletin alunperinkin.
Samille siis heti ku toi valkoinen sulaa...

Edit: Dyno mightin kaveri puhui noista K8:n 'tuplainjektoreista', jotka aiheuttais tuon probleeman yoshiboxin kanssa ??? :wtf:
Pikkusievissä sanoisin että PASKAPUHETTA (siis nuo Dyno Mightin sanomiset).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Lisähuomio PC:sta kiinnostuneille. Kilokikserin -07,-08 commari käy gen2 busaan. Itse hankin ebaystä käytetyn kikserin Commarin ja hyvin toimii. Gen2 busien commareita ei vielä paljoa maailmalla käytettyinä, kilosiin löytyy jo paremmin. Itse testailen ainakin rauhassa ton kommarin kanssa, ja vasta myöhemmin siihen ecuun kajotaan, jos/kun tarvetta.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
BUSANISTI69
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 19:33
Paikkakunta: KESKI-SUOMI

Viesti Kirjoittaja BUSANISTI69 »

Missäpäin keskisuomea pystyy säätää k9:n omaa ecua. :apua:
Vastaa Viestiin