Lähetetty: 16 Syys 2010, 10:24
98e tai Vpower
Englanninkielisessä manuskassa lukee 95, suomenkielisessä 98.. Luottaisin siihen että englanninkielinen on enemmän alkuperäinen versioKoijari kirjoitti:Sibu_77 kirjoitti:jyka kirjoitti:Jos ohjekirjakin suosittaa 95:sta niin 98 on haaskausta. Ehkei ole jos joku saa siitä hyvän mielen ja kuvittelee saavansa lisätehoa
Mun manuskassa lukee suositus 98E. Kyseessä siis k8!
Sama täällä k8 ja 98E
Mitenkähän muuten menee E85:lla. Onkohan siinäkin paljon vaihtelua? Haaveilen edelleen tähän polttoaineeseen vaihtamista.-Artsi- kirjoitti:snuggles kirjoitti:Mitähän bensaa meille tänä vuonna myydään. Turbokuskeilla ollu enimmäkseen ropleemaa siitä ,mut ralliautoissakin joutunu säätöjä tekeen uusiks kun sotkevat sekaan mitä lienee pinaattimehua ja muuta biomassaa.
Jees, pumppubensojen koostumus vaihtelee milloin mistäkin syystä. Mainitsemasi 'biomassa' esim. on ilonamme tästä vuodesta alkaen kun laki sanoo että sitä on oltava kaikissa liikenteen polttoaineissa vähintään 2%, ensi vuonna 4% ja 2010 5,75%. Sensijaan sitä ei ole määrätty missä tuotteessa ja/tai milloin tuo bio-osuus pitää olla jakelussa, kunhan vuoden keskiarvo täyttyy. Joku yhtiö voi esim. laittaa kaiken etanolina bensiiniin, toinen voi jaella biovelvoitteen määrän dieselin joukossa vaikkapa kesäaikana, jos niin haluaa. Nämä siis ihan esimerkkeinä.
Jos moottori on säädetty tarkasti esim. nakutusrajalle, voi seuraava tankkaus eri bensaerästä poiketa sen verran että ongelmia syntyy. Onneksi tuohon on ratkaisu:
ralliautoon rallibensaa, kauppakassiin pumppubensaa.![]()
Se olis ainakin edullista ja sehän tässä mopoilussa tärkeintä onkin. Toki sen lisäksi, että renkaat kestää vähintään 30 000 km. Muistanko oikein, että sulla ressulla ei ole varaa edes katteisiin ja että takanakkisi on turvonnut helvetillisestä rautaperseilystä hervottoman leveäksi? Saako siihen laitteeseesi enään edes laukkusarjaa?storbacka kirjoitti:Olisikohan vaikea muuttaa busaa niin, että olisi mahdollista käyttää valopetroolia? En tiedä kyllä uskaltaisiko sitä sellaiseen ryhtyä, voisi takuu kärsiä..
Häkäpönttökin kiinnostaisi näinä kalliin polttoaineen aikoina..
Vastaus kysymykseen. Ite käytän aina 98 bensaa. Olkoon vaikka vaan henkisesti parempaa ,mut 98:lla mennään.Guest kirjoitti:Mitäs bensaa olette käyttäneet? Ohjekirjahan taitaa sanoa että toi 95 riittää. Onko hyötyä käyttää 98 oktaanista?
On ollut kyllä pari laukkusarjaa kiikarissa, mutta en tiedä uskaltaako niihin puuttua, kun omistajan käsikirjassa ei suositella niitä merkkejä. Tarvii vielä kysyä valtuutetulta huoltomieheltä mielipide.VeliHölmöK8 kirjoitti:storbacka kirjoitti:Olisikohan vaikea muuttaa busaa niin, että olisi mahdollista käyttää valopetroolia? En tiedä kyllä uskaltaisiko sitä sellaiseen ryhtyä, voisi takuu kärsiä..
Häkäpönttökin kiinnostaisi näinä kalliin polttoaineen aikoina..
Se olis ainakin edullista ja sehän tässä mopoilussa tärkeintä onkin. Toki sen lisäksi, että renkaat kestää vähintään 30 000 km. Muistanko oikein, että sulla ressulla ei ole varaa edes katteisiin ja että takanakkisi on turvonnut helvetillisestä rautaperseilystä hervottoman leveäksi? Saako siihen laitteeseesi enään edes laukkusarjaa?
Joo, kun on pikku nenässä, niin on voimaa ja uskallusta vaikka mihin...Fastard kirjoitti:alkoholi on myös ihan okJäähdyttää ja samalla antaa voimaa..hehheh