Sivu 2/2
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 13:01
Kirjoittaja kartsa57
Kiitos vinkistä. Tein uudet reijät mutta en tukkinut vanhoja ainakaan vielä. Äänet muuttui hillitysti paremmaksi ja täytyy katella sitten kun pääsee tien päälle testaamaan ja onhan tossa sun teoriassa järkeä mutta testataan nyt ensin.
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 22:04
Kirjoittaja Jousimies
Tuli aikanaan testattua asia käytännössä, kun olin tehnyt sen 40 mm reiän keskelle laippaa (alkuperäisen viereen). Käytin moottoria ensin myös siten, että alkuperäistä läpivientiä ei ollut tukittu. Kuten etukäteen
tiesinkin, en ollut täysin tyytyväinen lopputulokseen.
Sitten tein kokeilun palloksi puristetulla alumiinifoliolla ja tukin molemmista vaimentimista alkuperäiset läpiviennit.
Heti kun käynnistin koneen, huomasin eron ja olin nyt tyytyväinen lopputulokseen..
Sen kokeilun voi siis helposti tehdä alumiinifoliolla.. Eron huomaat kyllä!
Lähetetty: 12 Helmi 2015, 11:09
Kirjoittaja kartsa57
Täytyypä tukkia ne vanhat reijät. Kiitos tästä vinkistä. Ei ne äänet varmaan tule liian massiivisiksi, ajatellen virkavaltaa jos sattuvat pysäytämään.
Lähetetty: 12 Helmi 2015, 13:09
Kirjoittaja kartsa57
Moro vielä. Jätitkö fooliopallon sinne putkeen pysyvästi vai käytitkö jotain muuta tilkettä.
Lähetetty: 12 Helmi 2015, 15:09
Kirjoittaja Jousimies
No ne foliopallot jäi sinne pysyvästi, vaikka ajattelin vain kokeilla
niillä ja laittaa sitten jokin parempi tulppa. Kyllähän ne aikansa
toimii, kun puristaa ne foliopallot oikein tiiviiksi ja hieman kartiomaiseksi,
niin pysyvät myös paikoillaankin..
Äänet ei tosiaankaan olleet liian kovat, mutta muuttuivat siihen
haluttuun suuntaan..
Lähetetty: 13 Helmi 2015, 16:27
Kirjoittaja kartsa57
Kiitos neuvoista. Laitoin foliomöykyt vanhoihin reikiin ja kyllä eron huomaa. Äänet tyhjäkäynnillä ovat parempaan suuntaan, katotaan sitten kun pääsee ajamaan kuinka paljon on muuttunut.
Lähetetty: 13 Helmi 2015, 23:46
Kirjoittaja Kujo
Ette voi olla tosissanne?? 
Lähetetty: 14 Helmi 2015, 15:15
Kirjoittaja kartsa57
Jep jep. Minäkin epäilin tulosta mutta kun tutkin minne se alkuperäinen putki menee niin tajusin pointin. Ei kierrä kaasut enää vaan menevät melkein suoraan pihalle. Se alkuperäinen putki menee aika syvälle takaosaan vaimenninta ja kiertää kaasut takaisin laipan sisäpuolelle ja sitten ulos. Tulos on parempi nyt kun tukin vanhan putken.!!!!!
Lähetetty: 14 Helmi 2015, 22:28
Kirjoittaja suihkukone
Ni oliko nuo "foliopallo tulokset" nyt penkissä todettu, perstuntumalla vai korvakuulolla?
Eli äänet parani, mutta paraniko teho tuolla virityksellä?
Ite tein gen1:ssä reikäputken äänenvaimentimen alkupään ja taakse asti menevän putken välille eli suora putki läpi äänenvaimentimen niin, että vaimentaa kuitenkin kun reikäputki.
Lähetetty: 15 Helmi 2015, 13:40
Kirjoittaja kartsa57
joo perstuntumalla ja korvakuulolla todettu eikä ole tarvis penkissä käyttää. Tehoa tänne suomeen on ihan tarpeeksi jä mulle toi äänensävy oli pointti vaikka ei kai ne tehotkaan ainakaan pienene toivottavasti. Että hyvää ajokauden odotusta kaikille ja kiitos vinkeistä.
Lähetetty: 16 Helmi 2015, 21:01
Kirjoittaja Jousimies
Niin kun noita vakiovaimentimia modifioi, niin perimmäinen tarkoitus on parantaa ääniä..
Tärkeintä on, ettei kaasut virtaa edestakaisin, vaan suoraan edestä taakse. Edellä mainittu tapa on edullisin keino toteuttaa se Gen2 vakiovaimentimissa..