Sivu 2/2
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 00:14
Kirjoittaja RHead
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 10:44
Kirjoittaja koska
Einpähän ollut tällaista aiemmin huomannut... hmmm, mielenkiintoista
Oliko Tase1:llä 17 piikkinen edessä? voisipa vaikka itsekin harkita... kun ei varmaan kovin usein tuu ajeltua yli 300 km/h :p
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 12:24
Kirjoittaja Tase
Kyllä, vakio eturatas on paikoillaan.. Viimekesä tuli nuilla välityksillä ajettua ja hyvät oli.. Suosittelen.
Eihän tuo nuilla välityksillä kulje "kuin" 294km/h sigman mukaan.. 
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 14:57
Kirjoittaja 74-1155281906
Ja yks vaihtoehto on antaa takahampin olla vakio, mutta vaihtaa eteen piikin pienemmän. Jyvin pitkälti tulee samanoloinen ajettava. Vai mitä sannoopi Tase kummallekin viritykselle leipää antaneena?
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 15:23
Kirjoittaja MGa
JanneT kirjoitti:Ja yks vaihtoehto on antaa takahampin olla vakio, mutta vaihtaa eteen piikin pienemmän. Jyvin pitkälti tulee samanoloinen ajettava. Vai mitä sannoopi Tase kummallekin viritykselle leipää antaneena?
Eikös periaatteessa ketjujen&rattaiden kestävyyden kannalta olisi parempi kasvattaa takaratasta kuin pienentää eturatasta? :rocket
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 16:19
Kirjoittaja 103-1116517908
MGa kirjoitti:JanneT kirjoitti:Ja yks vaihtoehto on antaa takahampin olla vakio, mutta vaihtaa eteen piikin pienemmän. Jyvin pitkälti tulee samanoloinen ajettava. Vai mitä sannoopi Tase kummallekin viritykselle leipää antaneena?
Eikös periaatteessa ketjujen&rattaiden kestävyyden kannalta olisi parempi kasvattaa takaratasta kuin pienentää eturatasta? :rocket
Empä usko että tuollaisissa vakiosta yksi piikki pienempään vaihdoissa vielä mitään järkyttäviä eroja tulee ketjun kulumiseen/kestävyyteen.
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 17:50
Kirjoittaja Kekku
Teoriassahan ei oikee 17 piikkii pienempää ketjupyörää sais laittaa. (Ei ainaka suositella)
Ketjun liike kun ei ole tasainen niinku hihnan, ketjupyörä aiheuttaa sen että liikkeestä tulee ns. nykivää, siis mitä pienenpi ketjupyörä sitä nykivämpää liike on.
Ymmärtääkö tosta, ei helppo selittää...
Mutta käytännössä ei eroa huomaa ja kyllä 15 piikkinenkin kestää +300hv, ainaki hetken...
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 18:08
Kirjoittaja akseli
MGa kirjoitti:Eikös periaatteessa ketjujen&rattaiden kestävyyden kannalta olisi parempi kasvattaa takaratasta kuin pienentää eturatasta? :rocket
isommat hammasrattaat säästävät teoriassa kettinkiä
kuitenkin busassa huonon vetokappaleen ja heikon vetoakselin takia käytäntö on päinvastainen 
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 20:56
Kirjoittaja 106-1142794092
Mistäs tollasta 42 piikkistä kannattais metsästää? Vois samaan syssyyn ottaa kokeeksi myös tuon 16 etusen.
Vakiorataksia löytyi kyllä pikaisella surfailulla.
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 21:33
Kirjoittaja 103-1116517908
jäsenJ kirjoitti:Mistäs tollasta 42 piikkistä kannattais metsästää? Vois samaan syssyyn ottaa kokeeksi myös tuon 16 etusen.
Vakiorataksia löytyi kyllä pikaisella surfailulla.
Pikaisella surffailulla löydät tältä foorumilta ketju/ratas-kimppatilauksen. Esimerkiksi sieltä.
Lähetetty: 28 Helmi 2007, 22:33
Kirjoittaja jarim
Stormi myy kattavaa valikoimaa erikokoisia rattaita...
Lähetetty: 01 Maalis 2007, 09:47
Kirjoittaja BussiJussi
Suosittelen kerralla laittamaan välitykset 16/42! Sellaset on mullakin, ja kyllä on KIVA! Ökylohkolla syysliukkailla TOSIkiva...........
:p :p
Lähetetty: 01 Maalis 2007, 13:42
Kirjoittaja 103-1116517908
BussiJussi kirjoitti:Suosittelen kerralla laittamaan välitykset 16/42! Sellaset on mullakin, ja kyllä on KIVA! Ökylohkolla syysliukkailla TOSIkiva...........
:p :p
18-40 vielä kivampi! 