kujon vinkissä on kosolti ideaa niille, jotka pitävät vakkariselkäkulmaa bussessa liian rasittavana. ite laittelin eka linkkariin isot ( n. 3mm paksut) korilaatat niiden takimmaisten kumityynyjen alle yläkolmion ja sotonganpitimen väliin. toi nosti stongan päitä jonkin verran, ja oli paremmin sopivinaan mun ranteille ja ajoasennolle silloin. 2002 :seen en tota säätöä enää tehnyt, ja piankos meikäläisen upea ruoto sen pikku muutoksen omaksui. nythän se luutuminen ranteista on jo yltänyt kaaliinkin asti..=)
etupään laskeminen tekee busasta kait myös herkemmän kääntyjän kurveissa ehkä hienokseltaan tuon suoraanajovakauden kustanuksellakin, joka ei nyt välttämättä ole suurikaan probleemi ainakaan kaikille kuskeille....
ja vielä kerran pikku muikkari myös niiden jarru ja kytkytin kahvojen säädöstä kuskin pituuden mukaan. kun noiden kulma on vähänkin vastahangassa ranteen leppoisan asennon kanssa, tarjolla on helposti ihan turhaa kämmenien puutumista pidemmillä reissuilla. ja tottakai niiden jarru ynnä vaihdepolkiemienkin säätäminen mahdollisimman lähelle optimia nilkan toivomusten kanssa lisää ajonautintoa entisestään...=)
( ei niissä tota säätövaraa niin hirmeesti oo, mut se vähäkin on kotiinpäin... )
jokkebusa kirjoitti:no voi halvattu, tommosten korokkeiden kanssa pitää käyttää vähintään jo triplakuplaa, josko tuulensuojaan meinaa vähänkin päästä...=)
Mitenkäs olisi tuommoinen OVERSCREEN? :p :p :laugh:
voi kiesus mikä plastiikkakupoli hemmon busassa... :p siihen kun vielä tällää jonkun meetrisen scanian tuulilasinyyhkijän, muovipelargoonian mittariston päälle ja säleverhot sisäpuolelle...aarrgghhh...tommosille tuunaajille ei sais ees myydä busaa...
Busa on nyt matalampi. Luiden vaihtajakin löytyi kotimekaanikosta, eli ei tarvinnut Jokkebusaa heti ensitapaamisella vaivata töihin.
Ensifiiliksiä matalasta versiosta: perä roikkuu... näyttää väsähtäneeltä... kaks päällä keulasee herkästi... ajoasento liian matkamallinen... vaihdetaanko vanhat luut takaisin.. ???
Parin pidemmän session jälkeen en enää niitä vanhoja luita takaisin halua, sillä sivuoireet ovat hävinneet ja jalkojen yltäminen maahan on aivan uskomattoman varma olotila!!
Kiitos siis Kujolle ja kaikille neuvojaan auliisti jaelleille!
Kyllä kelpaa ajella!
Minna
madalsin moponi keulaa 25 milliä.- taas kustannusystävällinen modi löysin eka talvena heräteostamani tangonkorotuspalan,kiinnitin paikoilleen ja tietysti se mahdollisti haarukan liukumisen ylöspäin runkoon nähden. tankotsydeemi pysyy vakiokorkeudella-etupää laskeutuu 25 mm alemmas. eikä näytä goldvinkiltä yhtään enemmän kuin eilen. kahvat kun eivät nouse ylöspäin vaan lähemmäs kuljettajaa :p kujo joko pian on kevät?25-35mm takaluut pliis?
shuttlex kirjoitti:Busa on nyt matalampi. Luiden vaihtajakin löytyi kotimekaanikosta, eli ei tarvinnut Jokkebusaa heti ensitapaamisella vaivata töihin.
Ensifiiliksiä matalasta versiosta: perä roikkuu... näyttää väsähtäneeltä... kaks päällä keulasee herkästi... ajoasento liian matkamallinen... vaihdetaanko vanhat luut takaisin.. ???
Parin pidemmän session jälkeen en enää niitä vanhoja luita takaisin halua, sillä sivuoireet ovat hävinneet ja jalkojen yltäminen maahan on aivan uskomattoman varma olotila!!
Kiitos siis Kujolle ja kaikille neuvojaan auliisti jaelleille!
Kyllä kelpaa ajella!
Minna
Paljos Minna laskitte? Kuinka pitkä Minna on?
Laskitteko keulaa korokepaloilla vai miten?
Olisi tuossa tyrkyllä yks busanistiksi haluava tyttönen joka kaipaisi kanssa madallusta. Pituutta sulka päässä n.160
Kujolta saattaisi löytyä välineet laskuun. Paljos kustantaa luut ja keulan kolmiolevyn korokepalat? Laskua sais olla luokkaa 20mm.
Sepe kirjoitti:Paljos Minna laskitte? Kuinka pitkä Minna on?
Laskitteko keulaa korokepaloilla vai miten?
Olisi tuossa tyrkyllä yks busanistiksi haluava tyttönen joka kaipaisi kanssa madallusta. Pituutta sulka päässä n.160
Kujolta saattaisi löytyä välineet laskuun. Paljos kustantaa luut ja keulan kolmiolevyn korokepalat? Laskua sais olla luokkaa 20mm.
Kujo tietää paremmin kuinka paljon laskettiin, mut naisten sanoin: "parin reiän verran." Oliko se, Kujo, noin?
Pituusmittaa kertynyt n.162 ilman ajokenkiä. Ei yllä koko jalka maahan, mutta päkiä aikalailla molemmin puolin. Aluks yletti varpaankärki.
Loistavaa, että tulee lisää Busaleidejä! Tuutte testaamaan tuota mopon korkeutta johonkin...
Keulaa ei oo mulla laskettu, mutta just samasta aiheesta oli Alastarolla juttua Ksthb.kanssa. Ja samalla tuli mieleen, että Ksthb.llähän on vielä matalampi Busa ja etu on kans laskettu!
Joko leidillä on Busa katottuna ja enää on luita vailla?
Sepe kirjoitti:Paljos Minna laskitte? Kuinka pitkä Minna on?
Laskitteko keulaa korokepaloilla vai miten?
Olisi tuossa tyrkyllä yks busanistiksi haluava tyttönen joka kaipaisi kanssa madallusta. Pituutta sulka päässä n.160
Kujolta saattaisi löytyä välineet laskuun. Paljos kustantaa luut ja keulan kolmiolevyn korokepalat? Laskua sais olla luokkaa 20mm.
Kujo tietää paremmin kuinka paljon laskettiin, mut naisten sanoin: "parin reiän verran." Oliko se, Kujo, noin?
Pituusmittaa kertynyt n.162 ilman ajokenkiä. Ei yllä koko jalka maahan, mutta päkiä aikalailla molemmin puolin. Aluks yletti varpaankärki.
Loistavaa, että tulee lisää Busaleidejä! Tuutte testaamaan tuota mopon korkeutta johonkin...
Keulaa ei oo mulla laskettu, mutta just samasta aiheesta oli Alastarolla juttua Ksthb.kanssa. Ja samalla tuli mieleen, että Ksthb.llähän on vielä matalampi Busa ja etu on kans laskettu!
Joko leidillä on Busa katottuna ja enää on luita vailla?
Joo, sais käydä koeistumassa Ksthb:n , Artsin tai sun busan. Sit tietäis paljon pitää laskea. Pituutta teillä todennäköisesti saman verran.
Kouvolassa oli joku busa mitä meinasi mennä katseleen.
Eiköhän ton keulan lasku onnistu holkeilla ja pitemmillä pulteilla aika näppärästi. Kolmiot näyttää aika tyyriiltä.
Minä madalsin omaani:
Taakse 125mm pitkät luut, putos 15mm, makso 15e.
eteen 12mm:n holkit, ja pidemmät pultit, maksoi 5e.
Takapään luita tekee paikallinen paja, vesileikkurilla= tehtaassa tehdyt. Rauhoittuu tahaton keuliminen, noilla tiheillä välityksillä.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
HEI! Miten paljon kärsii pudotta bussin keulaa, ettei ota lokasuoja kuonoon, tai syyläriin kiinni?
Mulla pudotettu 12mm, ja huomasin pyörää pestessä, että eturengas on ottanut jossain vaiheessa eturoiskeläppään! Roiskeläppänä merkkikohtainen Stormin Fenda extenda!
Varmaan kovassa jarrutuksessa läppä ottaa öljynlauhduttimeen kiinni!?
Jousituskin alkaa olla oikeasti tiukalla!!
:p :p
Enhän minä muuten, mut pitäs VAKIOn tulosta parantaa Jns:ssa!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"