Onko kukaan kokeillut Misukan 180 leveätä Pilot Road rengasta bussassa...?
Tarvis lähteä Eurooppaan melkein 3 viikoksi 3.7 ja tarvis hyvä/kestävä takarengas saada toi taitaa olla parhaimmasta päästä kulutuskestävyyden kannalta.
Ajattelin et varmaan voi olla parempi kuin 190 leveä tulis varmaan ketterämmäksi vaikkakin hiukan näyttävyys kärsii kun on 1cm kapeampi
Jollakullahan oli vissiin nyt ne Pilot Sport HPX:t alla, joko niistä olisi kokemuksia? Tuo BT012 alkaa taas olla finaalissa, about 3000 ajettu... ajatuksena oli että jos seuraavalla rengassatsilla kävisi sitten sen euroopan turneen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Onko paljonkin huonompi +240km/h nopeuksissa toi 180 leveä rengas...?
Olis meinaan kerrankin kun on tilaisuus ajella isoa kovaa kaks päällä motarilla Saksassa. Sit illalla jättää muijan hotellille voi kokeilla omia rajoja uskaltaako vetää rajoittimelle vajaat 300km/h :p
Viime kesänä -03 busalla kantti piru loppus kun mittari näytti 275km/h alkoi sen verran tuuli ottaa lepattavaan tankkiin että....
Mut nyt olis sentään -04 alla ja putkisto vaihdettuna paljon tehokkaampi kuin viime kesän peli ainoa mikä vituttaa on se rajoitin siin.
Sit kun on noita juttuja lukenut en oo varma toimiiko se diodi näissä uusimmissa et lähteekö todellisuudessa se rajoitin pois sieltä pelistä....
Blackbird mikä mul oli ennen busaa siinähän 180 on vakiona mut se ei kyl jaksanut mennäkkään mihinkään et siin oli viel toi rengas ihan ok.
HPX:t lämpenee todella hitaasti, joten niiden kanssa saa olla suht' varovainen ensimmäisillä, kymmenillä kilometreilla. :O => Varsinkaan eteen ei ko. rengasta voi suositella.
Jos oot eurooppaan menoss niin hitaassa (alle 250km/h) ajossa menee parhaiten Micheliinin pilot road ... itse kilsat sillä gumilla jo yli 14th) jos taas luukutat täysillä menee ni sit Pilot sport HPX joka kestää HPX = Horse Power EXtreme ja mistä tulee halvalla viikossa Reifenversand Saksa
ja rahti esim jos tilaat 3 rengasta on vaan 22,04 euroa siis sikahalpa, mä olen tilannut aina kaikki kumit tuolta ja palvelu pelaa 100% ... ainakin tähän asti voin vakuuttaa
lanatti
en menis 180 kumilla ja kovilla painoilla ollenkaan Saksan baanoille (siellä on räjähdellyt juur busseissa noita pilotteja kun eivät kestäneet täyskaasuajoa tarpeeksi) Siksi Michelin juuri rakensi nopeesti ton HPX:än :O Pilot powerista kellään kokemuksia, se on ihan uus gummi kans Micheliiniltä ?
Ps. ei se näyttävyys paljon kiinnosta siinä vaiheessa kun on kuormaa helvetisti 250 vauhtia ja LIIAN pieni takarengas joka sanoo POKS, sillon viedään miestä, ja todennäköisesti viimistä kertaa ...190 rengas alle jos oot lähdössä autobaanoille se on vakaampi kun se 180 suora-ajossa joillain mutkateillä ja hitaissa nopeuksissa voi ajatella 180 silloin siitä olis jotain hyötyä, mutta ehdoton ei autobaanoille ???
Varma valinta tietty on se orginaali: BT56J Kyllä se nyt yhden Euroopan reissun kestää ja kestää ajaa 300+ km/h muutaman kilometrin yhtäsoittoa, jos siltä tuntuu.
Jos haluaa 180 ja 190 kumien hyvät puolet yksiin kuoriin, niin silloin valinta on 200-sarja kumi. Kestää kuormaa paremmin kuin edelliset, on vakaampi kuin 180:n ja kääntyy paremmin kuin 190:n.
Ennenkaikkea, katu-uskottavuus -kerroin on kohdallaan.
Ps. Eikös se legendaarinen Macadam kestä vielä paremmin kuin Road? Hyvä on kuitenkin muistaa, että kulutuskestävyys saadaan aikaan pitokyvyn kustannuksella.
Pss. Kyllähän ne kumit kannattaa siellä Saksassa vaihdattaa, on ne sen verta halvempia siellä. Mennessä vanhat vaihtoon, ja mikäli tarvetta, niin vielä kertaalleen uutta alle ennen kuin tulee takaisin Suomeen.
No luulis et toi kestää autobaanallakin 180 kun kuitenkin niin pieni ero 190 leveydessä kun vertaa.
Sit kun kuitenkaan pyörään ei tuu kuin takalaukku ei muita laukkuja ei edes tankkilaukkua. Ei sitä painoakaan kamalasti ole.
Toi vakio takarengas on ihan perseestä viime kesänä vaikka ajoi maksimi 140km/h kaks päällä plus 3-laukkua niin meinas rengas sulata alta pois. Ei voinut edes ajatella ajaa kovempaa kuin 180km/h hetkellisesti vitutti hiukan
Luulen kuitenkin et ne nopeudet on korkeintaan 180km/h matkaajossa pitempiä matkoja hetkellisesti voi olla et tulee ajettua siel jossain 250km/h kaks pääl mittarin mukaan.
Sit yksin kun kokeilee niin luulis kestävän pari kokeilua tuol lähimpää 300km/h
Paha kun Huollon olen saanut nyt torstaille mut ei löydy kuin varastosta noita 180 leveitä renkaita eikä millään ehdi ennen huoltoa tulemaan niitä renkaita jos niitä edes saa. Huolto oli viimeksi niitä tilannut mut oli tullut just noita 190 leveitä Pilot Sport renkaita mut se näyttää aikakin aika leikkirenkaalta kuvion puolesta et varmaan on 6000km euroopan reissun jälkeen loppu tai sit tulee sama juttu eteen kuin vakio renkaalla ettei voi ajaa kaks päällä kovempaa kuin 140km/h ettei sulaa alle..................
bujahasa kirjoitti:Eli Diablo Corsa ei kylmänä oikein tahdo pitää (asfaltti oli vielä tosin kosteakin sateen jäljltä ). Lämpösellä ja kiuvalla toimii paremmin kuin mikään rengas millä ikinä olen ajellut, mutta kylmällä ja satella taitaapi olla hiukan liukas.
Niin.... Tuo Corsahan ei ole mikään saderengas... Perus Diablo pitää sateella paremmin ja ohjaa veden tehokkaamin pois leveämpien urien ansiosta.
Kuivalla ja lämpimänä tuossa Corsassa on kyllä aivan uskomaton pito. Ainakin mun kokemuksilla. Saa tuupata mutkaan polvet ja tapit maassa kovempaa kuin yhdelläkään edellisellä renkaalla. Ajettavuuskin on omaa luokkaansa, ei vikuroi minnekkään suuntaan.
Enkä mä ole huomannut että se kylmänä huonosti pitäis. Kyllä sieltä pitoa löytyy kylmänäkin (2 varttimailia) sen verran että Busan perä nousee ilmaan. Tuli meinaan vahingossa kokeiltua...
Jos vielä et ole päättänyt rengasvalitaasi, niin voisin ehdottaa mezelernin roadtec z6 taakse. Itsellä on kyseinen kumi jolla kävin italian turneella ja hyvin kesti sekä vauhdin/ painon(paremmin kuin bussin takahäkki). Kilsoja z6 on ajettu nyt n.6tkm ja kulutuspintaa jaljellä n.5 milliä. :p
Täytyy kyllä suositella tuota pirellin diablo corsaa. Tuli tahkottua kemoraa jokunen kierros sekä heitettyä lenkkiä yksin sekä kaksin, sateellaa ja kuivalla. Hyvin toimii varsinkin radalla, kunhan malttaa ajaa pari kierrosta hiljempää että saa renkaan lämpiämään. Eikä kulu edes pahemmin vaikka kaksistaan ajelikin matka-ajoa.
Pisteet pirellille
Onko kenkään (kenkäkään...) kokeillut bussissa BT 020 rengasta?
Miten matkakäytössä ja "normaali"ajossa? Rata-ajo erikseen. Voisi sopia tuon origininaalin etusen kanssa ja kestää vähän paremmin.
Mulla on molemmat etu- sekä takarengas BT020 ja mun mielestä pelaa ihan ok ja jopa kestää.....toinen takanakki menossa alkuperäisten jälkeen(BT56).....ihan oli ok ajaa radallakin.....