Sivu 2/5

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 18:30
Kirjoittaja hajahuja
jarim kirjoitti:
majuriTK kirjoitti:Ja jos haluaa ohittaa tuon rajoittajan niin siihen käy myös tämä speedohealer v.4.0

Oletko asiastasi täysin varma? :;): Onnistuu kyllä Kawasakeissa muttei Suzukeissa koska nopeudenrajotin perustuu kierroslukuun eikä nopeuteen.
meinaatko että tiheämmällä välityksellä ei mene rajottajaan saakka?(kierrosrajottajaan)

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 18:43
Kirjoittaja PetriK
Kwaakuissa seurataan nopeusmittaria huippunopeusrajoittajan asettamiseksi. Busseissa taas puolestaan seurataan kuutosvaihteen kierroslukua - jolleivat ole vaihtaneet Kwaakun systeemiä tähän uutempaan Bussiin.

GIPRO:lla voi laittaa vaihteet niin että pelkästään viitonen näkyy ecu:lle vaikka todellisuudessa olisi kuutonen. Tämä on yksi keino poistaa bussin nopeusrajoitin. Toinen on laittaa välitykset niin isoiksi että kuutosella voi kierrättää noin 1000 kierrosta vähemmän. Aiemmin ei vaan tuolla speedohealerilla mitenkään pystynyt bussin mitään rajoittimia ohittamaan.

Äkkiähän tämän asian voisi vahvistaa jos näkisi tuollaisen K8 TRE:n.




Edited By PetriK on 1217519074

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 19:02
Kirjoittaja majuriTK
jarim kirjoitti:
majuriTK kirjoitti:Ja jos haluaa ohittaa tuon rajoittajan niin siihen käy myös tämä speedohealer v.4.0

Oletko asiastasi täysin varma? :;): Onnistuu kyllä Kawasakeissa muttei Suzukeissa koska nopeudenrajotin perustuu kierroslukuun eikä nopeuteen.
En voi olla täysin varma,mutta kun ostin speedohealerin niin mulle sanottiin että voi käyttää myös rajoittimen poistoon.mulla on tuo speedo paikallaan ja pyörä oli testipenkissä niin vauhti loppui 180 mailiin ja kierrostenrajottaja löi päälle samaa aikaa 6 vaihteella.Tiiä sitten kertooko tuo mitään? :glare:

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 20:05
Kirjoittaja jarim
majuriTK kirjoitti:
jarim kirjoitti:
majuriTK kirjoitti:Ja jos haluaa ohittaa tuon rajoittajan niin siihen käy myös tämä speedohealer v.4.0

Oletko asiastasi täysin varma? :;): Onnistuu kyllä Kawasakeissa muttei Suzukeissa koska nopeudenrajotin perustuu kierroslukuun eikä nopeuteen.

En voi olla täysin varma,mutta kun ostin speedohealerin niin mulle sanottiin että voi käyttää myös rajoittimen poistoon.mulla on tuo speedo paikallaan ja pyörä oli testipenkissä niin vauhti loppui 180 mailiin ja kierrostenrajottaja löi päälle samaa aikaa 6 vaihteella.Tiiä sitten kertooko tuo mitään? :glare:

180mph = 289km/h ja jos pyöräsi on vakiovälityksillä niin kyllä se niillä pitäisi yli 300km/h mennä. Eli nopeudenrajoittimeen vauhti pysähtyi eikä kierrosrajoittimeen. Tosiaan Suzukin tyyli toteuttaa tuo nopeudenrajoitus muistuttaa kierrosrajoitinta joka vaan 6. vaihteella iskee alemmilla kierroksilla peliin.




Edited By jarim on 1217523969

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 20:20
Kirjoittaja majuriTK
jarim kirjoitti:180mph = 289km/h ja jos pyöräsi on vakiovälityksillä niin kyllä se niillä pitäisi yli 300km/h mennä. Eli nopeudenrajoittimeen vauhti pysähtyi eikä kierrosrajoittimeen. Tosiaan Suzukin tyyli toteuttaa tuo nopeudenrajoitus muistuttaa kierrosrajoitinta joka vaan 6. vaihteella iskee alemmilla kierroksilla peliin.
Ok! elikkä tuli taas puhuttua tättä p##kaa, ei pitäs vaan mennä huutelemaan ennen kuin on varma.no tulipahan tuokin tänään testattua.Ja positiivista tässä on se että testin kylkiäisenä tullut dynolappu näytti 3 hevosvoimaa enemmän kuin viimeksi :thumbup:

ps.vakiovälitykset

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 21:09
Kirjoittaja hajahuja
oma kokemus tiheämmällä välityksellä että 6 vaihteella löi kierrosrajottajaan nopeuden ollessa noin 278.en tiä sitte.

Lähetetty: 10 Syys 2008, 16:54
Kirjoittaja 79-1091167648
Nyt Stormi myy HealTechin TRE yksikköä joka poistaa rajoittimen ja säilyttää alkuperäisen vaihdenäytön!
Kummallista on, että valmistajan mittausten mukaan MYÖS K8 on rajoitettu alavaihteita!
Kts: http://www.healtech-electronics.com/ Siellä on dynokäppyröitä...
Ens viikolla saan itselle ko. laitteen ja tilasivat 2kpl Helsinkiin, joten joku sais siitä vielä samanlaisen.... Hinta oli 89e.... :thumbup:

Lähetetty: 10 Syys 2008, 17:17
Kirjoittaja TNT
Hep, TRE tänne vaan.

Edit, ei se sulla olekaan se toinen kappale, turhan hätäsesti kirjoittelin.

Nyt tilattu kyseinen epelshelskutin Helsingin Stormilta ja samaan paketiin pyysin laittamaan speedholderin vai mikäsoli :smoking:




Edited By TNT on 1221126575

Lähetetty: 11 Syys 2008, 22:20
Kirjoittaja 115-1220472422
Toimiiko omat alkuperäiset A, B ja C tehokäyrän muuttajat X-TRE:n jälkeen? Onko jo kokemuksia?

Lähetetty: 12 Syys 2008, 15:50
Kirjoittaja 79-1091167648
Ei vielä kokemuksia, mutta pitäs ymmärtääkseni toimia. Mut mihin noita eri karttoja yleensä edes tarvitaan??? Kertaakaan en ole edes kokeillut. Enkä kokeile.... :rasberry:

Lähetetty: 12 Syys 2008, 20:01
Kirjoittaja 98-1197316477
Onkohan miten vaikee itse asentaa,tarviiko katteita irroitella?

Lähetetty: 12 Syys 2008, 20:45
Kirjoittaja martti
busai kirjoitti:Onkohan miten vaikee itse asentaa,tarviiko katteita irroitella?
Ei ainakaan vanhasta mallista,tankki ylös ja pulmaitsari pois (näin muistaakseni,oli vuosi-03 kun edelliseen laitoin) eiköhän se suunnilleen samaan tapaan istu uuteenkin :turbobusa:

Lähetetty: 12 Syys 2008, 21:04
Kirjoittaja Agostini
K8:sta penkki pois,tankki ylös ja liittimet löytyy lähes samoilta seuduilta rungon vasemman palkin läheisyydestä.
Nenä menosuuntaan katsottuna




Edited By Agostini on 1221242719

Lähetetty: 12 Syys 2008, 21:33
Kirjoittaja 98-1197316477
Agostini kirjoitti:K8:sta penkki pois,tankki ylös ja liittimet löytyy lähes samoilta seuduilta rungon vasemman palkin läheisyydestä.
Nenä menosuuntaan katsottuna
Tuleehan siinä varmaan jotkut ohjeetkin mukana,pitääköhän valmistajan käppyrät paikkansa kun näyttäs vääntöökin tulevan n.10nm enemmän läpi koko kierrosalueen pienemmillä vaihteilla ja heppojakin lisää,onko k8 tehoja tosiaankin rajoitettu 3 ekalla vaihteella?

Lähetetty: 12 Syys 2008, 21:43
Kirjoittaja Agostini
Mulla anto 187rwhp/145Nm Hindlen kokoputkella.....tre ei tehoihin sille huippupuolella vaikuta