Vinkkejä saksaan menevälle??
Siinä tuli aika kattavat sitomis ohjeet kyllä kiitos siitä
Näyttäis olevan aika hintavia noi lautat onko kellään mitään tietoa saako liittymällä johonkin kerhoon jotain alennuksia noista kun muistaisin nähneeni jossain noista vaan en muista missä
Entäs toi kartta homma onko kellään busa veljellä siihen ratkaisua?? Kyllä busanistit auttaa busanistia se on taas tullut todistettua 



Itse kyllä painaisin tuosta Etelä-Helsingin kautta ViaBalticaa .... tai sen myötäilemänä edullisin kaiketi ja onhan siinäkin erilaista näkemistä kuin kotomaassa.Busa05 kirjoitti:Siinä tuli aika kattavat sitomis ohjeet kyllä kiitos siitäNäyttäis olevan aika hintavia noi lautat onko kellään mitään tietoa saako liittymällä johonkin kerhoon jotain alennuksia noista kun muistaisin nähneeni jossain noista vaan en muista missä
Entäs toi kartta homma onko kellään busa veljellä siihen ratkaisua?? Kyllä busanistit auttaa busanistia se on taas tullut todistettua
Ja onhan noita Touring Finland, MP69 jne....
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Baltian maissa, samoin kuin myös muissa ns. entisissä Itä-euroopan maissa nämä mopon kaskovakuutukset, omavastuut, suojeluehdot ja korvaukset ovat hyvin vaihtelevasti voimassa. Kannattaa tarkistaa omasta vakuutusyhtiöstä tai vakuutusehdoista ettei mahdollisen vahingon tapahtuessa tule karvaita yllätyksiä.
Näissä maissa täytynee olla mukana myös vakuutusyhtiöltä maksutta saatava Green Card (ei mitään tekemistä golffin kanssa :p ) jolla voi viranomaisen kysyessä osoittaa mopon vakuutuksen olevan kunnossa.
Saksan reissulla ei normikaskon tule ongelmia, mutta Tsekin tasavallassa ja Puolassa vak.yhtiön kaskoehdot voivat olla jo kokonaan toiset.
Edited By JussiA on 1204547086
Näissä maissa täytynee olla mukana myös vakuutusyhtiöltä maksutta saatava Green Card (ei mitään tekemistä golffin kanssa :p ) jolla voi viranomaisen kysyessä osoittaa mopon vakuutuksen olevan kunnossa.
Saksan reissulla ei normikaskon tule ongelmia, mutta Tsekin tasavallassa ja Puolassa vak.yhtiön kaskoehdot voivat olla jo kokonaan toiset.
Edited By JussiA on 1204547086
Busa05 kirjoitti:Entäs toi kartta homma onko kellään busa veljellä siihen ratkaisua??
Mä olen löytänyt Michelinin Atlaksella joka puolelta Juurooppaa kotiin. Navit on kivoja niin kauan kuin ne toimivat, perinteinen kartta kuitenkin käyttöliittymältään vakain malli...

Tuo opus löytyy ainakin isommista kirjakaupoista kyselemällä.
Club 100 m/s
Eurooppa kierros myötäpäivään -06. Kilometrejä n.6500 ja 14 maata. Kolmen viikon turnee vähän liian kiree aikataulu, mutta reissun ehdotonta
elittiä oli Alppien ylitykset. Nam nam kurveja ylös ja alas. Niitä älä jätä missään tapauksessa väliin. Autobaanan huuma hyytyy ruuhkiin nykyään.
Ja mitä naviin tulee niin kyllä huoletta sain ajella, ja aina tiesin missä olin. Suosittelen. Tom Tom Raider vers.1. kesti hyvin kaikkiaan n.24 000km, jonka jälkeen alkoi telineen lataus/kosketusnasta ongelmat. Uudessa ehkä parempi telakka, tiedä sitten.
elittiä oli Alppien ylitykset. Nam nam kurveja ylös ja alas. Niitä älä jätä missään tapauksessa väliin. Autobaanan huuma hyytyy ruuhkiin nykyään.
Ja mitä naviin tulee niin kyllä huoletta sain ajella, ja aina tiesin missä olin. Suosittelen. Tom Tom Raider vers.1. kesti hyvin kaikkiaan n.24 000km, jonka jälkeen alkoi telineen lataus/kosketusnasta ongelmat. Uudessa ehkä parempi telakka, tiedä sitten.

Ollos huoleti ,kyllä niitä siellä riittää.Tsiikaat vähän sitä karttaa, niin Alppien poikittainen rintama kulkee useemman maan alueella. Ja eikun yli vaan. Siellä voit varautua max. noin 300km päivä siirtymiin, joten aikaa palaa, ja keskinopeudet jää todella pieneksi. Liian tarkkaan en reittejä
ennakkoon suunnitellut, eipä tullut majoituspaikohin kerkiämisien kanssa stressiä. Tosta noin ja tonne päin ja yöseksi jonnekkin tutumaan. Niin
ja kuten joku tossa edellä jo mainitsikin, ei kannata sakujen kesälomakaudella sinne tunkee.
ennakkoon suunnitellut, eipä tullut majoituspaikohin kerkiämisien kanssa stressiä. Tosta noin ja tonne päin ja yöseksi jonnekkin tutumaan. Niin
ja kuten joku tossa edellä jo mainitsikin, ei kannata sakujen kesälomakaudella sinne tunkee.
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Käytännössä Saksassa nopeusrajoitus motareilla nykyään 130km/h. Valvonta......... No jos kohalle sattuu, niin....... Mutta enpä oo ollut kuin kerran ratsiassa ja 130 alueella oli oman mittarin mukaan 220 km/h . Eipä siitä Polizei sanonnu mittää. Pikkuteillä onkin sitten TÄYSIN eriasia, JOS kaahaa. ???
Lain mukaan Saksassa Moottoripyärän renkaat tulee olla saman merkkiset Saksassa, mutta kun joskus asiaa kyselin, todettiin, että ei ehdi kenenkäään renkaita vahtaan.
Laukut taas onkin toinen, juttu. Ainakin mun Kappassa 52l on max nop. 130 Km/h, ja sitä ainakin yhen Kreikkalaisfrendin mukaan seurataan, eli jos ajat tutkaan laukulla jossa max nopeus 130km/h vaikka parisataa taulusa, niin voip "rapsahtaa". Laukkujakun on irtoillut pyöristä ja takanatulevien tuulilaseihin. ???
Joskin, esim. ko. Kreikkalasifrendin "Bemussa" On max.nop. 180 km/h, eli siihen nopeuteen, kun "Photoshoppaa" merkin, niin ei ihan kaaheesti tartte varoo. ERIASIA, onko esim. peräboxin kaa järkee ajaa vaikka +200 km/h. Olen oman boxini kanssa Tanskassa ajanut Bussin mittarin "tappiin", koska ei tullut mieleen, että Boxi kii pyöräsä ?
Vähän tärisytti kun muistin asian, mutta oli niin pirun kiire kisata Porchen kaa, että en muistannu koko Boxii
Hjuvaa matkaa. T: bp2
Lain mukaan Saksassa Moottoripyärän renkaat tulee olla saman merkkiset Saksassa, mutta kun joskus asiaa kyselin, todettiin, että ei ehdi kenenkäään renkaita vahtaan.
Laukut taas onkin toinen, juttu. Ainakin mun Kappassa 52l on max nop. 130 Km/h, ja sitä ainakin yhen Kreikkalaisfrendin mukaan seurataan, eli jos ajat tutkaan laukulla jossa max nopeus 130km/h vaikka parisataa taulusa, niin voip "rapsahtaa". Laukkujakun on irtoillut pyöristä ja takanatulevien tuulilaseihin. ???
Joskin, esim. ko. Kreikkalasifrendin "Bemussa" On max.nop. 180 km/h, eli siihen nopeuteen, kun "Photoshoppaa" merkin, niin ei ihan kaaheesti tartte varoo. ERIASIA, onko esim. peräboxin kaa järkee ajaa vaikka +200 km/h. Olen oman boxini kanssa Tanskassa ajanut Bussin mittarin "tappiin", koska ei tullut mieleen, että Boxi kii pyöräsä ?



Hjuvaa matkaa. T: bp2
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Autobahnalla sain just ja just viimekesänä kolmemarkkaa mittariin, pitkän hinuttamisen jälkeen pehmeillä sivulaukuilla ja isolla tankkilaukulla. Piti sitäki sit kokeilla. (vakio busa)
Puolas kannattaa olla varovainen liikenteen seuraamisen kanssa, meinaan etten oo nähny missään muussa maassa niin paljon kauniita naisia ku siellä! Pysähdyit missä tahansa tuppukylän huoltoasemalla tahansa, ni aina näkyy joku missi jossain. Ja kannattaa varata vähän paikallista valuuttaa tietulleja varten. Kyllä siellä eurotkin käy, mutta takana olevat ei oikein tykkää ku itte läppää 50 setelin tiskille ja alkaa odottelee vaihtoraihoi.
Krakova on hieno paikka, ja ausvitsi vetää miehen hiljaseks pitkäks aikaa.
Tsekin Praha on näkemisen arvonen paikka! Halpa ja hieno maa! Iso tuoppi maailman parasta kaljaa makso alle euron.
Siel oli joku luksus tason brodhellikin, ku sisään pääsy maksu oli joku 200 erkkii. En nyt muista kirveelläkään sen nimee, mut kysy taksikuskeilta, ne tietää!
Puolas kannattaa olla varovainen liikenteen seuraamisen kanssa, meinaan etten oo nähny missään muussa maassa niin paljon kauniita naisia ku siellä! Pysähdyit missä tahansa tuppukylän huoltoasemalla tahansa, ni aina näkyy joku missi jossain. Ja kannattaa varata vähän paikallista valuuttaa tietulleja varten. Kyllä siellä eurotkin käy, mutta takana olevat ei oikein tykkää ku itte läppää 50 setelin tiskille ja alkaa odottelee vaihtoraihoi.
Krakova on hieno paikka, ja ausvitsi vetää miehen hiljaseks pitkäks aikaa.
Tsekin Praha on näkemisen arvonen paikka! Halpa ja hieno maa! Iso tuoppi maailman parasta kaljaa makso alle euron.
Siel oli joku luksus tason brodhellikin, ku sisään pääsy maksu oli joku 200 erkkii. En nyt muista kirveelläkään sen nimee, mut kysy taksikuskeilta, ne tietää!

Hyvinhän ne on kaverit neuvonut,pari pientä juttua tuli tuossa vielä mieleen. Leppoisa matkanopeus baanalla " kannattaa" pitää n. 150km/t paikkeilla liikenteen päävirran mukaisesti,säästää pitemmän päälle voimia ja hermoja ja jaksaa ajaa pitemmälle. Pimeällä on liikenne hiljaisempaa mutta eläimiä( esim.metsäpeuroja) on baanalla myös.
Saksan maaseutu on todella kaunista ja mutkateitä löytyy paljon etelä saksassa. Kyläteillä kannattaa varoa myös tutkaa,vaikka baanallla nopeusrajoituksia ei niin tarkasti tulkita kuin suomessa.
Jos "eksyy" italiaan ei pidä välittää vaikka autot ajaa n.1-2 metrin päässä perässä se kuuluu kulttuuriin,osaavat kyllä homman normaalisti. Ja vielä gps:stä ,matkailu on kyllä "jännittävämpää" ilman mutta muuttuu eri lajiksi gps:n kanssa. Toki voihan sen pitää kiinni ja ajaa takapuolituntumalla ,jolloin päätyy ihan uusiin mielenkiintoisiin paikkoihin ,kuten meille on käynyt monesti ennen gps:ää. Ja kaikkihan on kuitenkin "uutta".
Pari reissu vinkkiä, jos on innokas ajaja,olis n.3000km "must" reitti jotensakin näin: Rostock-dresten-pizeh- salsburg-kitzbuhel-crosslockner-ja sitten huiippusuosittu tie cortina amprezzoon- sieltä carda-järvelle(siellä esim.Bardolino/saint nichols camping joka on aivan järven rannassa),sittten kotimatkalle brenneron solan kautta ja nokka kohti berliiniä-rostockia-
reitti 2. rostock- salsburg-alppien reunaa pitkin kohti trieriä-sieltä nurnburnringille(jossa voi ainakin arkisin myös kiertää rataa omalla pyörällä,siellä on rock,supersport,ym tapahtumia usein). -sitten Moselia seuraten kohti pohjoista,kannattaa käydä alueen viinituvissa maistelemassa paikallisia viinejä-kasselin kautta a-7:lle ja rostockia kohti.
Saksan maaseutu on todella kaunista ja mutkateitä löytyy paljon etelä saksassa. Kyläteillä kannattaa varoa myös tutkaa,vaikka baanallla nopeusrajoituksia ei niin tarkasti tulkita kuin suomessa.
Jos "eksyy" italiaan ei pidä välittää vaikka autot ajaa n.1-2 metrin päässä perässä se kuuluu kulttuuriin,osaavat kyllä homman normaalisti. Ja vielä gps:stä ,matkailu on kyllä "jännittävämpää" ilman mutta muuttuu eri lajiksi gps:n kanssa. Toki voihan sen pitää kiinni ja ajaa takapuolituntumalla ,jolloin päätyy ihan uusiin mielenkiintoisiin paikkoihin ,kuten meille on käynyt monesti ennen gps:ää. Ja kaikkihan on kuitenkin "uutta".
Pari reissu vinkkiä, jos on innokas ajaja,olis n.3000km "must" reitti jotensakin näin: Rostock-dresten-pizeh- salsburg-kitzbuhel-crosslockner-ja sitten huiippusuosittu tie cortina amprezzoon- sieltä carda-järvelle(siellä esim.Bardolino/saint nichols camping joka on aivan järven rannassa),sittten kotimatkalle brenneron solan kautta ja nokka kohti berliiniä-rostockia-
reitti 2. rostock- salsburg-alppien reunaa pitkin kohti trieriä-sieltä nurnburnringille(jossa voi ainakin arkisin myös kiertää rataa omalla pyörällä,siellä on rock,supersport,ym tapahtumia usein). -sitten Moselia seuraten kohti pohjoista,kannattaa käydä alueen viinituvissa maistelemassa paikallisia viinejä-kasselin kautta a-7:lle ja rostockia kohti.
