Sivu 2/2

Lähetetty: 07 Kesä 2009, 12:46
Kirjoittaja Titaani
Ekakertalaisena riittää 300 ylitys ensin.

Pienemmällä teholla pärjää pienemmillä rattailla. Max kierroksilla ottaa yli 340 noilla väleillä ja se vaatii kuitenkin takatuuli kelejä että se menee rajoittimelle painavalla kuskilla.

Jos kaasut tai pitkäisku olis ympättynä tuohon mun myllyyn, niin 18-39 olis asiaa. Ehkä tulevaisuudessa.

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 11:48
Kirjoittaja toimeve
...mietin tässä, kun kohta on ketju-ratas -paketti vaihon rajalla, että josko laittais 16-piikkisen eturattaan tuon vakion tilalle:

- normiajossa (matka-ajoa tarkotan) ei lie suurta eroa bensankulutuksen/kierrosten suhteen (mittarivirhe ei oleellinen tekijä tässä)
- radalla ehkä sopivampi, kun tullee kuitenki ajeltua 2-3 vaihteilla rata-ku-rata lävitte turhia jarruttelematta eli moottorijarrutusta hyväksi käyttäen
- jos aikoo yrittää 300km/h puhkasua, niin vaatii kaiketi kuitenki tuon 17-piikkisen etteen tuossa meikän Busassa?

käykö normipitunen ketju, vai pitäskö se huomioida myös jos pelekän eturattaan vaihtaa 16:een?

Huomioita tähän ajatukshen, kun tiiättä suurinpiirthein meikäläilsen ajotottumukset, kiitos :bike:

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 13:01
Kirjoittaja tenhulttio
toimeve kirjoitti:...mietin tässä, kun kohta on ketju-ratas -paketti vaihon rajalla, että josko laittais 16-piikkisen eturattaan tuon vakion tilalle:

- normiajossa (matka-ajoa tarkotan) ei lie suurta eroa bensankulutuksen/kierrosten suhteen (mittarivirhe ei oleellinen tekijä tässä)
- radalla ehkä sopivampi, kun tullee kuitenki ajeltua 2-3 vaihteilla rata-ku-rata lävitte turhia jarruttelematta eli moottorijarrutusta hyväksi käyttäen
- jos aikoo yrittää 300km/h puhkasua, niin vaatii kaiketi kuitenki tuon 17-piikkisen etteen tuossa meikän Busassa?

käykö normipitunen ketju, vai pitäskö se huomioida myös jos pelekän eturattaan vaihtaa 16:een?

Huomioita tähän ajatukshen, kun tiiättä suurinpiirthein meikäläilsen ajotottumukset, kiitos :bike:

16/40 välityksillä eri vaihteiden nopeudet (190/50 rengas 10200r/min)
1st 112.3
2nd 151.6
3rd 192.4
4th 228.5
5th 258.5
6th 281.5 (10800 r/min = 298km/h)

17/40 välityksillä sama
1st 119.3
2nd 161.1
3rd 204.5
4th 242.7
5th 274.6
6th 299.1

Sama ketju käy. Muihin kysymyksiin saa asioista paremmin perillä olevat vastata.

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 13:42
Kirjoittaja jarim
16/40 välityksillä menee 296 rajoittajaan, useamman kerran kokeiltu juttu... Toimevelle: 16/40 välityksillä 100-rajoitukselle sopiva vauhti kierroksina on jossain ~4500rpm oman mittarin mukaan. Kyllä se enemmän soppaa syö ja lisäksi juuri noilla tienoin on se kaikista rivi-4 moottoreista löytyvä resonanssialue Busassa.

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 14:04
Kirjoittaja toimeve
jarim kirjoitti:Toimevelle: 16/40 välityksillä 100-rajoitukselle sopiva vauhti kierroksina on jossain ~4500rpm oman mittarin mukaan. Kyllä se enemmän soppaa syö ja lisäksi juuri noilla tienoin on se kaikista rivi-4 moottoreista löytyvä resonanssialue Busassa.

...no justiinsa tämmöstä "kokemusta" hain...elikkäs tuo tietysti jonkulaisena miinuksena, kun mietin lopullisesti mitä tehen. Toishaalta tuossa ehkä pahempana tuo resenointi, kulutukselle näissä lukemissa ei niin suurta merkitystä (siis sillä, että menneekö 5,5 vai 6 litraa/100km)

edit: ...tai onhan tuolla 0,5 litraa/100km kyllä sen verran iso merkitys, että sehän tekkee toistasattaa euroa/kesä jos ajelee sen meikäläisen ka:n elikkäs n. 20tkm...ja rapialla 100eurolla taas saa ostettua melekein vaikka mitä!




Edited By toimeve on 1244545570

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 16:18
Kirjoittaja waiski10
kuis nuo nopeudet vaihteittain välityksillä 18/40, kumina 190/50 tai 190/55?

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 16:53
Kirjoittaja BussiJussi
waiski10 kirjoitti:kuis nuo nopeudet vaihteittain välityksillä 18/40, kumina 190/50 tai 190/55?

190/50
1. 132
2. 178
3. 226
4. 268
5. 303
6. 330

190/55
1. 136
2. 183
3. 233
4. 276
5. 313
6. 340

osapuilleen noin about...