Sivu 2/4
					
				
				Lähetetty: 19 Joulu 2009, 12:40
				Kirjoittaja jarim
				Jaakko kirjoitti:jarim kirjoitti:gsxr kirjoitti:Pitää hankkia -99 runko ja siirtää kaikki kamat siihen ja sitte konttorille 
 
Huom, -99 runko joka on rekisteröity suomeen ennen 17.6.99. :] 
onko tollanenkin pykälä viel et rekisteröinnin on oltava suomeen? 
Totta, ajatusvirhe, korjasin tuohon viestiini... 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Joulu 2009, 12:49
				Kirjoittaja gsxr
				Niin ja sekin vielä että miten moottorinumeron pitää olla suhteessa runkonumeroon eli pitääkö rungon ja lohkon olla samasta alkuperäisestä moposta. Lohkossahan oli muistaakseni numerosarja...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Joulu 2009, 13:05
				Kirjoittaja jarim
				gsxr kirjoitti:Niin ja sekin vielä että miten moottorinumeron pitää olla suhteessa runkonumeroon eli pitääkö rungon ja lohkon olla samasta alkuperäisestä moposta. Lohkossahan oli muistaakseni numerosarja...
Ei sitä moottorin numeroa ole otteeseen merkattu. Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Joulu 2009, 13:37
				Kirjoittaja Jaakko
				jarim kirjoitti:Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään.
nuohan ovat kulutus tavaraa. ja muutos prosentteja siitä vaan tulee, niinkuin turbosta muutenkin. tarttis varmaan selvittaa noiden suorien putkien äänentasoa. ja tehdä lisä vaimennusta pönttöön. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Joulu 2009, 16:05
				Kirjoittaja gsxr
				jarim kirjoitti:Ei sitä moottorin numeroa ole otteeseen merkattu. Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään.
Niin sen täytyy olla että ei niillä moottorinumeroilla ole väliä koska onhan numeroitujakin osia pystyttävä vaihtamaan niiden hajotessa joko uuteen tai käytettyyn osaan.
Pitäs ruveta vääntämään kaikinpuolin alkuperäisen näköistä putkistoa vaimentimineen kun löytys vaan jostain motivaatiota.
Siinäki on oma hommansa... 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Touko 2010, 15:44
				Kirjoittaja gsxr
				Nyt sitte näyttäis siltä että niitä busia on saatu katsastettua turbolle ilman kalliita saastemittauksia, löytyykö joltakin tarkempaa tietoa asiasta?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 14 Heinä 2010, 16:35
				Kirjoittaja bussikoppa
				Just tulin leiman kans konttorilta.. :fing
Edited By bussikoppa on 1279656400
			 
			
					
				
				Lähetetty: 14 Heinä 2010, 18:26
				Kirjoittaja tetsa
				Laitas vähän tietoa miten leima homma hoidettiin. Kiitos.
Edited By tetsa on 1279121198
			 
			
					
				
				Lähetetty: 14 Heinä 2010, 23:37
				Kirjoittaja gsxr
				bussikoppa kirjoitti:Just tulin leiman kans konttorilta.. :fing
Hieno homma, kerro toki enemmän. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 20 Heinä 2010, 23:05
				Kirjoittaja bussikoppa
				Hukkiksen kello ihan löysimmille,dynoon tehonmittaukseen ja pyöräkohtaisessa käyrässä pitää näkyä myös ahtopaineet ja lapulle ahtimen merkki ja malli. Pakokaasutesti jossain,tai miksei vaikka konttorilla. Konttorilla myös melumittaus. Vaimentajat/vaimentaja pitää olla tyyppihyväksytty eli e-merkintä löytyä ja äänet saa ylittää 5db sen mitä mopon tehtaan lätkässä lukee. Onnea!
Itse kävin Rollossa hoitaan koko homman...Rovahuollossa pakokaasujen mittauksen,Kelahaaralla dyno ja A-katsastus marttiinintiellä hoiti katsastuksen..kaikki meni pykälien mukaisesti ja tarkkaa oli puuha niinku kirppua nassis, mutta suht kivuttomasti meni kun oli valmistellu hyvin.
Edited By bussikoppa on 1279656579
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Heinä 2010, 14:36
				Kirjoittaja gsxr
				Tuosta päästömittauksesta, meilläpäin haluavat (yhden katsastajan mukaan) että päästö pitää mitata konttorilla koska FINLEX 1078/2009 16§5 sanotaan että ...jos ajoneuvo muutoskatsastuksessa täyttää vähintään seuraavat...
Tämän perusteella siis muualla tulostettu päästölappu ei kelpaa, riippuu kyllä varmaan katsastajasta.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Heinä 2010, 15:39
				Kirjoittaja bussikoppa
				gsxr kirjoitti:Tuosta päästömittauksesta, meilläpäin haluavat (yhden katsastajan mukaan) että päästö pitää mitata konttorilla koska FINLEX 1078/2009 16§5 sanotaan että ...jos ajoneuvo muutoskatsastuksessa täyttää vähintään seuraavat...
Tämän perusteella siis muualla tulostettu päästölappu ei kelpaa, riippuu kyllä varmaan katsastajasta.
Mopomiesten rahastusta toiseen potenssiin..kun mikään ei riitä, ei edes autot. Kyllä ne samat säännöt luulis olevan jokapaikassa kun on AKElta samat säännöt  ja ohjeistukset. On se jännä kuinka epävarmoja nuista katsureista osa on kun ei uskalleta mitään tai varmistellaan turhilla,ettei vaan tehä virhettä vaikka selkeät ohjeet annetaan niille pääkallopaikalta kirjallisesti ja suullisesti. Useassa paikassa kieltäydytään tai alkaa helvetillinen puhelinrumba joka kerta...enkä nyt tarkoita pelkkiä mopojen turbokatsastuksia. 
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Heinä 2010, 17:56
				Kirjoittaja gsxr
				Kyllä tosiaan kovin arkoja osa nuista tuntuu olevan, joka asia pitää varmistella, sen takia tämä niin takkuista joskus onkin. Aattelin soittaa Akeen ja kysyä että voiko ne päästöt mitata muualla kuten hyväksytyssä autokorjaamossa.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Heinä 2010, 22:34
				Kirjoittaja bussikoppa
				No mulla ainakin onnistui ja monella muulla myös..useat ei vaan kirjottele foorumeille asiasta..tai lopettavat lyhyeen ja kyllä sen alkaa itekki ymmärtään pikkuhiljaa miksi. No eiköhän tämä tästä vuoden kahden sisällä tasaannu.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 23 Heinä 2010, 09:23
				Kirjoittaja 84-1131181311
				Mites noi vuosimallit ja leimaus.. vaatiiko sen topicin alussa mainitun -99 alkuvuoden ensirekisteröinnin, ennen 2003 vai käykö sen jälkeisetkin yksilöt.. ???