Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Öljypumpun läpi on näköjään kuleksinu aika paljon shittiä. Öljynpaine valo on sammunu kyllä tähän saakka ennen kun kone lähtee ees käyntiin. Vieläköhän tuon laittas paikalleen vai meneekö tuokin investointi listalle ???

Pumpun kansi
Sisäkehä
Ulkokehä

Jos tuo on kaput niin oisin kiinnostunu ostamaan hyvän ja halvan käytytetyn. Nimimerkillä: alkaa olla kassa tyhjä...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Ohhoh, ompas rujon näkönen, vai onko se vaan liian tarkka kamera mikä sulla on, ne hommat tuntuu olevan hanskassa.
Ei vaan, kyl ettisin hyvän käytetyn tuon tilalle.
Vaikea sanoa paljonko tuo tiputtaa tuottoa, mutta ei se sitä ainakaan paranna.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Öljypumpun läpi on näköjään kuleksinu aika paljon shittiä. Öljynpaine valo on sammunu kyllä tähän saakka ennen kun kone lähtee ees käyntiin. Vieläköhän tuon laittas paikalleen vai meneekö tuokin investointi listalle ???

Pumpun kansi
Sisäkehä
Ulkokehä

Jos tuo on kaput niin oisin kiinnostunu ostamaan hyvän ja halvan käytytetyn. Nimimerkillä: alkaa olla kassa tyhjä...
Hurjan näköinen jotain isomapaa on välistä mennyt,
Mitähän sieltä on läpi painanut, oliko ennen tätä hajomista vielä ok ?
tuossa on jo sekin riski että alkaa irtoilemaaan paloja,
onko imu putekessa mitään sivilää ?
jos nuo mitä tuosat on rouhitun irti on pääsyt putsarista läpi niin ei tarvitese enään ihmetellä mistä epäpuhtaudet lakeriin on lähtöisin, joko se mikä pumpusta mennyt läpi tai sitten pumpusta lähteneet palat

vaihtoon ilman muuta
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Heh, nykyään kännykkä kamerassakin on sen verran pikseleitä että voi zoomata lähelle :)

Löysin onneks tilalle sopu hintaan toisen pumpun 24tkm ajetusta koneesta.

Kyllähän tuossa imujalassa on sihti, aika paljon oli tuollakin roinaa kun sitä putsailin. Seassa oli kovempaakin metallia kun mitä runkolaakerista irtoo. Sillon kun kajahti se pakonokan laakeri niin käytin öljypohjan kyllä irti mutta tuo imujalka jäi putsaamatta. Ja olihan se vauhtipyörän pintakin jossakin välissä kuoriutunut...

Saalis imujalasta

En sitten tiedä miten helposti hilut tulee suodattimesta läpi, luulis ettei nyt ihan helpolla ainakaan ???

Tuleepa nyt sitten koneeseen täys remontti, vaikka syksyllä otti koneen auki ihan vaan tarkastellakseen paikkoja. Nyt tuolla luulis pääsevän pitkän siivun ilman aukomista :bike:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Ihmetys jatkuu, silppua on kuin isommankin konerikon jäljiltä.
Ei varmaan olis pahitteeksi kattella vähän muitakin osia mitä pystyy että on varmasti kunnossa.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Tuota rojun määrää vähän itekkin ihmettelin. Kaikki muu on nyt käyty läpi ja kunnossa tai vaihtuu uuteen paitsi vaihteiston rattaat. Vaihteet on kyllä pelannu hyvin eikä ole ylimääräistä ääntäkään pitänyt. Eipä tuossa pitkin menis jos heläyttäis vielä akselit levälleen... Sit ei ois enää mitään kohtaa käymättä läpi.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Tuota rojun määrää vähän itekkin ihmettelin. Kaikki muu on nyt käyty läpi ja kunnossa tai vaihtuu uuteen paitsi vaihteiston rattaat. Vaihteet on kyllä pelannu hyvin eikä ole ylimääräistä ääntäkään pitänyt. Eipä tuossa pitkin menis jos heläyttäis vielä akselit levälleen... Sit ei ois enää mitään kohtaa käymättä läpi.
Pura suodatin myös ja katso mitä siellä nyt on,
vielä jos olisi sen edelisen rikon jälkeinekin putsari niin sekin,
putsareissahn taitaa olla semoinen systeemi että jos menee tukoon niin päästää ohi,

paljon kaikenlaista isoa palaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Noniin, tänään tuli dragracen paketti perille ja pääsi aloittelemaan koneen kasausta. Plastigaugella mitattuna Runkolaakerien välykset alkaa olla toleranssien yläkantissa. Manuaali sanoo service limitin olevan 0.08mm ja rungot on siinä 0.065-0.07mm välillä. Onneks tuli nyt ees uusvanha öljypumppu niin se jaksaa syöttää öljyä laakereille.

Sitten tuli tenkkapoo vastaan kun aloin epäillä että kumminko päin kampura oli pöydällä kun otin kanget irti... En uskaltanut vedellä kankia paikalleen kun en oo sata varma että pitääkö kk laakerin lukko urien (tai mitkä ne kohdistin judanssit nyt on)jäädä imu vai pakosarjan puolelle... :apua: tulisiko joltain oikea tieto ihan selkäytimestä?? Fifty-sixty jos veikkaan niin varmasti menee just väärin päin. Tuon kun selvittäisi niin saisi varmasti viikonlopun aikana koneen kasaan ja ensi viikolla pääsisi testaamaan :bike:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Eivät ole siis vakiot ?
vakiosahan se on merkattu numerolla että jos jollain olis vakio
kasillä niin sittä näkisi millä puolen lukko kynnen kolo on

ei niissä nyt olevissa ole vain toisen pultin kohdan sivussa mitään merkintöjä ?
monissa on ja vasta sitä vaikon merkkiä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Joo, ei oo vakiot, h-profiilit teräs veivit. Selvittelin tuossa illalla että periaatteessa lukkokynnen suunnalla ei ole väliä kun bearing crush pitää laakerit paikallaan. Siitähän tämä tuli mieleen kun manuaalissa oli maininta että merkinnät pitää olla imusarjan puolella.

Pitää mittailla jos kanget on muuten symmetriset niin täräytän niinpäin kun mitä nyt muistin varassa on.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Joo, ei oo vakiot, h-profiilit teräs veivit. Selvittelin tuossa illalla että periaatteessa lukkokynnen suunnalla ei ole väliä kun bearing crush pitää laakerit paikallaan. Siitähän tämä tuli mieleen kun manuaalissa oli maininta että merkinnät pitää olla imusarjan puolella.

Pitää mittailla jos kanget on muuten symmetriset niin täräytän niinpäin kun mitä nyt muistin varassa on.
Vakio kangissa näköjään laakerinlukko kolot vastakaisella puolella kuin numero/kirjain koodi
sitö mihin suuntaan se tuli ei muista
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Oliko veiveissä numerot ? Siinä kyljessä pultin kohdalla.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Eli vakio kankien perusteella menee ihan just vastaavasti, eli lukko urat jää pakosarjan puolelle.

Joo, on noissa kangissa numerosarjat mutta samalla puolen kun laakerin lukot.

Laitan ne noin päin kun mitä aavistelinkin, mikä siinä voisi mennä pieleen :p
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Veiveissä on sarjanumerot , eikä välttämättä peräkkäiset, mutta ne on asennettu pienestä isompaan alkaen laturin päästä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SMR kirjoitti:Veiveissä on sarjanumerot , eikä välttämättä peräkkäiset, mutta ne on asennettu pienestä isompaan alkaen laturin päästä.

No sitten meni samoin päin ja samaan järjestykseen kun missä olivatkin :thumbup:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin