Gen2 modauksia kaudelle 2011
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Tuo on sitä selventävää konkretiaa jota myös perusteluksi kutsutaan - kiitos siitä:) . Tarkoittanee että asia on huomioitava kaikessa Gen2 vähänkin enemmässä viritämisessä.PetriK kirjoitti:Jousivoimat ovat gen2:ssa vaihtuneet titaaniventtiilien myötä joten ei ole gen1 kanssa vertailukelpoinen. Luetun perusteella vaikuttaisi sylkevän venttiileitä helpommin kuin gen1 kun sylinterissä on tehon aiheuttamaa painetta jos jousivoimia ei lisätä. Toki kukin tekee omalla tavallaan.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Ai jaa sä et uskalla vai... :rasberry: Mä NIIN arvasin ton!Robinson Crusoe kirjoitti:Alotusviestiä päivitetty kun lisää kilkkeitä on laitettu tilaukseen![]()
Myös ilokaasusetti ja Cordonan uusi shifteri on nyt tilattu. Toivotaan että mosa pysyy kasassa maltillisella 35-45 hevosvoiman lisäteholla
Ei vaan, oikeaan suuntaan menee, mutta laitata nyt saman tien se pa-pumppu ja jäykemmät venttiilinjouset (kun mosa avataan, tarvitset tietty myös uuden kansipahvin). Kun kuitenkin hetken päästä haluat lisää tehoa eli enemmän ilokaasua, niin ei tartte sitten ruveta sitä konetta avaamaan kesken kauden... Samalla tietty nokkien säädätyskäikäleet ja säätö, mahdollisesti (vähintään) pakonokka imunokaksi ja uusi imunokka. Vois sille kannellekin jotain pikku porttausta ja ehkä shimmasutakin tehdä samalla kun se Jamppa sitä siinä kuitenkin pyörittelee käsissään...
Samalla rahalla kyllä sitten jo laittais turbon - etenkin kun noi aikomasi Akrat lasketaan mukaan. Turbottamistakin voi tehdä niin, että tehonlisäys on (aluksi;) maltillista.
Mitä ulkonäköön tulee, niin ehdottomasti maalauta katteet, niin erotut billetkokoelmista, joita on jo kolmetoista tusinassa. eBaysta löydät flake-tarroituksia todella edullisesti ja joillakin mainostoimistoilla Suomessa löytyy tarrojen kaavat, joten niiden väritys on vain omasta mielikuvituksesta kiinni. Mitä varsinaisiin grafiikoihin tulee, niin upeimmat tehdään mun mielestä nykyään tarratekniikalla eikä enään kynäruiskulla. B-foorumilta löytyy nimimerkki Juubeli, jonka työn jälkeä voi vain ihailla.
Vanteiden reunojen kiillotus ja keskiöiden maalaus. Tosta esimerkiksi erään IR-frendin fighteribusan vanteet: http://www.petrolcircus.com/galleria_isot/IMG_3349.jpg
Kaikkein hienointa tietysti on, jos saat tehtyä pari omavalmisteosaakin, vaikka ketjusuojaa ja sen semmoista!
Sitten ei muuta kuin näytelyihin pönöttämään pyörän viereen, kehumaan itseään, vähättelemään muita ja latkimaan olutta.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
VeliHölmöK8 kirjoitti:Ei vaan, oikeaan suuntaan menee, mutta laitata nyt saman tien se pa-pumppu ja jäykemmät venttiilinjouset (kun mosa avataan, tarvitset tietty myös uuden kansipahvin). Kun kuitenkin hetken päästä haluat lisää tehoa eli enemmän ilokaasua, niin ei tartte sitten ruveta sitä konetta avaamaan kesken kauden... Samalla tietty nokkien säädätyskäikäleet ja säätö, mahdollisesti (vähintään) pakonokka imunokaksi ja uusi imunokka. Vois sille kannellekin jotain pikku porttausta ja ehkä shimmasutakin tehdä samalla kun se Jamppa sitä siinä kuitenkin pyörittelee käsissään...
Harkitaan.. Tässä on asian tiimoilta selvästi eri koulukuntia mitä tulee mottorin vahvistamiseen kun käytetään maltillisia määriä ilokaasua.
Samalla rahalla kyllä sitten jo laittais turbon - etenkin kun noi aikomasi Akrat lasketaan mukaan. Turbottamistakin voi tehdä niin, että tehonlisäys on (aluksi;) maltillista.
Alkuperäinen idea oli tilata Muzzyn billetryhmä, iskutilavuudeltaan 15XX, mutta se jää nyt tekemättä. Turbo ei sovi tämän pyörän nykyiseen käyttötarkoitukseen. Vauvan askelin edetään. Onhan tuollainen pieni iloaasusetti aikamoista piiperrystä mutta täytyy muistaa ettei mulla ole pahemmin kokemusta nopeusajoista, varttivedoita puhumattakaan

Mitä ulkonäköön tulee, niin ehdottomasti maalauta katteet, niin erotut billetkokoelmista, joita on jo kolmetoista tusinassa. eBaysta löydät flake-tarroituksia todella edullisesti ja joillakin mainostoimistoilla Suomessa löytyy tarrojen kaavat, joten niiden väritys on vain omasta mielikuvituksesta kiinni. Mitä varsinaisiin grafiikoihin tulee, niin upeimmat tehdään mun mielestä nykyään tarratekniikalla eikä enään kynäruiskulla. B-foorumilta löytyy nimimerkki Juubeli, jonka työn jälkeä voi vain ihailla.
Maalaushommat on tarkassa mietinnässä. En välttämättä halua maalauttaa koko pyörää ja kynäruiskumaalaus on ehkä liian showmeininkiä mulle. Yksi vaihtoehto voisi olla vakioväritys uudella teippauksella.., hmm.
Kaikkein hienointa tietysti on, jos saat tehtyä pari omavalmisteosaakin, vaikka ketjusuojaa ja sen semmoista!
Ei ole kyllä mun heiniä! Omavalmiste, niin varmaan

Sitten ei muuta kuin näytelyihin pönöttämään pyörän viereen, kehumaan itseään, vähättelemään muita ja latkimaan olutta.
Joo, saanko sitten laittaa mun Bagsterin tankkinahan sun mieliksi, please :rasberry:
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Robinson Crusoe kirjoitti:VeliHölmöK8 kirjoitti:Harkitaan.. Tässä on asian tiimoilta selvästi eri koulukuntia mitä tulee mottorin vahvistamiseen kun käytetään maltillisia määriä ilokaasua.
Alkuperäinen idea oli tilata Muzzyn billetryhmä, iskutilavuudeltaan 15XX, mutta se jää nyt tekemättä. Turbo ei sovi tämän pyörän nykyiseen käyttötarkoitukseen. Vauvan askelin edetään. Onhan tuollainen pieni iloaasusetti aikamoista piiperrystä mutta täytyy muistaa ettei mulla ole pahemmin kokemusta nopeusajoista, varttivedoita puhumattakaan![]()
Yksi vaihtoehto voisi olla vakioväritys uudella teippauksella.., hmm.
Sitten ei muuta kuin näytelyihin pönöttämään pyörän viereen, kehumaan itseään, vähättelemään muita ja latkimaan olutta.
Joo, saanko sitten laittaa mun Bagsterin tankkinahan sun mieliksi, please :rasberry:
Koska en oikeasti tiedä mistään mitään, en voi lukeutua mihinkään koulukuntaan. Niiden perusteluja minäkin tässä tivaan. Itse vaan olen oppinut ehkä jopa kaksi asiaa: 1) pelaa varman päälle 2) nälkä kasvaa syödessä.
Tulet huomaamaan, että ei se mosa hajoa eikä se mopo mihinkään käsistä lähde, alkaa vaan vituttamaan kun se ei kulje "tarpeeksi". Sanonpa vaan, että kannattaa varautua siihen, eli: kansi auki, uudet jouset, kansi kiinni - niin ja sit se pa-pumppu myös. Nokka- ja kansimodien tarpeellisuudesta kommentoikoon joku fiksumpi.
Yksi vaihtoehto on maalauttaa vain tankki (vakiovärillä) ja loistaa tarroituksella. Tankki siksi, että se halvatun vauhtiraita on siellä lakan alla. Se omavalmiste voisi olla vaikka sellainen, että tusaat anodisoidusta alumiiniverkosta (etenkin tilaamalla väreissä löytyy) sellaiset kivat ritilät niihin sivukatteiden isoihin aukkoihin ja vaikka maalautat vanteet niiden ritilöiden värisiksi. Harkitse myös etuloksun vaihtoa kevyempään ja myös sen näköiseen. 06 kixun (600, 750, 1000) loksu käy suoraan. Sen orkkisloksun kanssa voitkin sitten ruveta harrastamaan jay-alaita... :p
Jaa että tankkinahka: nyt täytyy kyllä myöntää, että sait sanattomaksi... :1087. Varmaan sama sankari joka "keksi" mimmien legginsit...
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Hieno ja maukas setti on tulossa Robinin busaan - laatuosia hyvällä harkinnalla.
Ja projektisivusto on hyvin perustettu, tarkkuus näkyy tässäkin. Toivottavasti saamme seurata projektin edistymistä tämän kautta talven pitkinä pimeinä iltoina.
Eli ainakin 2 uutta ja näyttelykelpoista busaa on rakenteilla.
Keep on going!
Ja projektisivusto on hyvin perustettu, tarkkuus näkyy tässäkin. Toivottavasti saamme seurata projektin edistymistä tämän kautta talven pitkinä pimeinä iltoina.
Eli ainakin 2 uutta ja näyttelykelpoista busaa on rakenteilla.
Keep on going!
"Trust your instincts, be yourself"
se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Vmatti kirjoitti:Hieno ja maukas setti on tulossa Robinin busaan - laatuosia hyvällä harkinnalla.
Ja projektisivusto on hyvin perustettu, tarkkuus näkyy tässäkin. Toivottavasti saamme seurata projektin edistymistä tämän kautta talven pitkinä pimeinä iltoina.
Eli ainakin 2 uutta ja näyttelykelpoista busaa on rakenteilla.
Keep on going!
Kiitos Matti


Pyörä menee muuten tänään Gustafsson Racingille alustan vaihtoon/säätöön.
Laitoin tilaukseen:
Pazzon lyhyt jarrukahva Brembon 19RCS pääsylinterille (kuva).
Pazzon etujousien esijännityksen säätimet. Nämä ovat hyvät kun ei tarvitse enää työkalua säätämiseen. Gen2 busan säädinmutterin koko on 14mm. (kuva)
Saa nyt nähdä miten tilaus tuolta www.pazzoracing.eu:sta onnistuu. Brittinettikaupat sun muut eivät enää toimita Pazzon kamoja Suomeen koska Pazzolta on tullut mahtikäsky että tavarat pitää tilata tuolta. Tarvittais Suomen maahantuoja..hmm..
Jamppa voisi ryhtyä maahantuojaksi ja jälleenmyyjäksi?
Pazzon lyhyt jarrukahva Brembon 19RCS pääsylinterille (kuva).
Pazzon etujousien esijännityksen säätimet. Nämä ovat hyvät kun ei tarvitse enää työkalua säätämiseen. Gen2 busan säädinmutterin koko on 14mm. (kuva)
Saa nyt nähdä miten tilaus tuolta www.pazzoracing.eu:sta onnistuu. Brittinettikaupat sun muut eivät enää toimita Pazzon kamoja Suomeen koska Pazzolta on tullut mahtikäsky että tavarat pitää tilata tuolta. Tarvittais Suomen maahantuoja..hmm..

Tällä viikolla on noudettu Öhlins takaiskari. Voin suositella Pashnit.com-jenkkiverkkokauppaa. Paketti lähti jenkeistä 19.10 ja Tullin noutolappu tuli 26.10.
Lisäksi Kumiveikolta tilattu Pirellin Diablo Rosso Corsa -renkaat. Päädyin kuitenkin 190/55-takaseen vaikka suunnitelmissa oli 180/55. Eteen normi 120/70. Toisena vaihtoehtona oli Michelin Power One, mutta ne ei taida olla yhtä katuystävälliset kun noi Pirellit.
Lisäksi Kumiveikolta tilattu Pirellin Diablo Rosso Corsa -renkaat. Päädyin kuitenkin 190/55-takaseen vaikka suunnitelmissa oli 180/55. Eteen normi 120/70. Toisena vaihtoehtona oli Michelin Power One, mutta ne ei taida olla yhtä katuystävälliset kun noi Pirellit.
Miltä se keula tuntui Öhlins sisuskalujen asennuksen jälkeen, saitko infoa mitä oli "sisällä" oliko paljon lastuu ja muruu..
puran keulan vasta ensi viikolla kun vihdoin saan vietyä katteen maalaamoon... sitten saa ruveta busaa ja väsää :p
puran keulan vasta ensi viikolla kun vihdoin saan vietyä katteen maalaamoon... sitten saa ruveta busaa ja väsää :p
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Tr3 kirjoitti:Miltä se keula tuntui Öhlins sisuskalujen asennuksen jälkeen, saitko infoa mitä oli "sisällä" oliko paljon lastuu ja muruu..
puran keulan vasta ensi viikolla kun vihdoin saan vietyä katteen maalaamoon... sitten saa ruveta busaa ja väsää :p
Ei mitään tietoa. Infoa ei ole tarjottu mutta toisaalta en ole kysynytkään

Pyörä kärrättiin Gustafssonilta suoraan Kansisetille joten ajotuntuman pääsen arvioimaan vasta ensi ajokautena

Se mitä oon nähny noita keuloja purettuna nii suuresti ihmetyttää kuinka vettä ne öljyt on ja kuin hitosti
uusista tai orkkis osista irtoo kaikkea lastua ja murua sinne sisään, nuo asian tuntiat sanovat että tarttis purkaa ja huuhtoa ne keulaputket muutaman tonnin jälkeen , vasta sitten ne rupee pelaamaan niin kuin pitää.
uusista tai orkkis osista irtoo kaikkea lastua ja murua sinne sisään, nuo asian tuntiat sanovat että tarttis purkaa ja huuhtoa ne keulaputket muutaman tonnin jälkeen , vasta sitten ne rupee pelaamaan niin kuin pitää.

Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket