BUSANISTI69 kirjoitti:Missäpäin keskisuomea pystyy säätää k9:n omaa ecua.
Väärinkäsitysten välttämiseksi yksi huomionarvoinen asia:
Omaa ECU:a voi tuusata ns Yoshbox liittimen kautta (Teka, Yosbox yms.) Omasta mielestä tämä säätömahdollisuus on erittäin rajallinen ja toimii korkeintaan putkiviritteiselle pyörälle täyskaasunasennon pienoiseen rikastamiseen tai tyhjäkäyntialueen tasoittamiseen. Tämä ei ole varsinaisesti boxin ohjelmointia. Mulla on Yoshbox laite jonka voin lainata kokeiluita varten jos joku haluaa tätä harjoitella itse. (Noudetaan ja palautetaan meikäläisen kotiosoitteeseen, postitus ei mahdollinen)
ECU voidaan myös uudelleenohjelmoida eli flashatä. Tällöin kaikki kartat ovat tarkasti säädettävissä ja ainakin omasta mielestä pyörän saa myös paremmin säätöihin kuin lisärikastuspurkeilla (kommari, bazzas). Parempi säädettävyys johtuu siitä että myös alipainekartta on tällöin säädettävissä ja sen säätö lisää oleellisesti pyörän ajettavuutta. Gen1 säätöpaikkoja on monia, gen2 työkalut tulevat ehkä saataville kesään mennessä.
No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vakio bussi antaa moton penkissä noin 153hv
Eli ei pitäisi lähellä olevasta raviradasta tarttua ylimäärääsiä hevoosia
Heksa kirjoitti:No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vedot ajettiin 4 ja 5 ei suurempia eroja.
Käppyrä
...sulla ilmeisesti kuvan nimessä öökkösiä ja photopukket ei taia niitä "hyväksyä" - tuo kuva ei nimittäin ainakhan minulla näy?
Heksa kirjoitti:No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vedot ajettiin 4 ja 5 ei suurempia eroja.
Käppyrä
Snif snif, jotenkin haiskahtaa... Tuollainen tehon- ja väännönlisäys pelkästään PC3 lisäämällä ja säätämällä. Melko metsässä lähtötilanne pitäisi olla että tuollainen olisi mahdollista. Jep jep...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kekku kirjoitti:Tai sitten säätäjä on tohtori guru...
Tulihan mullakin puolet lisää tehoo/vääntöä, kun PC:n laitoin. Ja samalla vaihdoin Yoshimuran Japan mallin kokoputkiston, E-merkityllä vaimentajalla....
olikohan
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Kekku kirjoitti:Tai sitten säätäjä on tohtori guru...
Tulihan mullakin puolet lisää tehoo/vääntöä, kun PC:n laitoin. Ja samalla vaihdoin Yoshimuran Japan mallin kokoputkiston, E-merkityllä vaimentajalla....
Jotenkin mulla on mielikuva et 173hp tai jotain sinne päin löyty takikselta, kun yosimuran pääläri ja jotain airbox-modia ja sinne päin oli tehty. Vuosiahan tästä jo on aikaa.
Mun mielipide on kuitenkin se et jos on "perussetistä" kyse, niin pääasia on se et säädöt tehdään.
Mullakin kun toinen putkisto vaihdettiin tähän nykyiseen, niin menovesisyöppö siitä tuli... Ihanan halpaa siinäkin kohtaa
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs
Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta
Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs
En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta.
Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Snif snif, jotenkin haiskahtaa... Tuollainen tehon- ja väännönlisäys pelkästään PC3 lisäämällä ja säätämällä. Melko metsässä lähtötilanne pitäisi olla että tuollainen olisi mahdollista. Jep jep...
Ainakin tuolla 6000rpm kohdalla A/F käppyrä on samassa (vihreä ja sininen käppyrä), silti tehoa on 10hp enemmän. Säädeltiinkö siellä sytytyksen ja nokkien ajoituksiakin?
Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta.
Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...
Jep, jep
Aiemmin tässä topicissa ihmettelin sitä mun koko alueen nousua, toki pikkasen oli laihalla ja tietenkin hieman parani polttoainetta lisäämällä se teho. Jotain "ihmeellistä" on jos noin pienillä seosmuutoksilla tulee tommonen hyppy.
Muuten olin säätöön tyytyväinen etenkin keskialueen ja kaasuunvastaavuuden parantumisen osalta. Lisäksi kyllä yläalueellakin hieman paremmin puhui kun ennen säätöä. Paljon tuli lisää bensaa eri alueille, ylhäällä taisi olla +15%.
Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.
Nää on niin pieniä eroja, joita on vaikea havaita, mutta nälkä kasvaa syödessä ja uutta palikkaa ilmestyy kevään aikana mopoon. Commari on myyty ja omalla Boxilla säätöihin.
Jos sitä jossain vaiheessa kesällä kävis tuolla mittaamas paljonko on tehot viimme kesästä laskenut!?
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.