Commander... tarvinko?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BUSANISTI69 kirjoitti:Missäpäin keskisuomea pystyy säätää k9:n omaa ecua. :apua:
Väärinkäsitysten välttämiseksi yksi huomionarvoinen asia:

Omaa ECU:a voi tuusata ns Yoshbox liittimen kautta (Teka, Yosbox yms.) Omasta mielestä tämä säätömahdollisuus on erittäin rajallinen ja toimii korkeintaan putkiviritteiselle pyörälle täyskaasunasennon pienoiseen rikastamiseen tai tyhjäkäyntialueen tasoittamiseen. Tämä ei ole varsinaisesti boxin ohjelmointia. Mulla on Yoshbox laite jonka voin lainata kokeiluita varten jos joku haluaa tätä harjoitella itse. (Noudetaan ja palautetaan meikäläisen kotiosoitteeseen, postitus ei mahdollinen)

ECU voidaan myös uudelleenohjelmoida eli flashatä. Tällöin kaikki kartat ovat tarkasti säädettävissä ja ainakin omasta mielestä pyörän saa myös paremmin säätöihin kuin lisärikastuspurkeilla (kommari, bazzas). Parempi säädettävyys johtuu siitä että myös alipainekartta on tällöin säädettävissä ja sen säätö lisää oleellisesti pyörän ajettavuutta. Gen1 säätöpaikkoja on monia, gen2 työkalut tulevat ehkä saataville kesään mennessä.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vakio bussi antaa moton penkissä noin 153hv
Eli ei pitäisi lähellä olevasta raviradasta tarttua ylimäärääsiä hevoosia :kippis:

Vedot ajettiin 4 ja 5 ei suurempia eroja.

KäppyräKuva
SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Heksa kirjoitti:No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vakio bussi antaa moton penkissä noin 153hv
Eli ei pitäisi lähellä olevasta raviradasta tarttua ylimäärääsiä hevoosia :kippis:

Vedot ajettiin 4 ja 5 ei suurempia eroja.

KäppyräKuva
...sulla ilmeisesti kuvan nimessä öökkösiä ja photopukket ei taia niitä "hyväksyä" - tuo kuva ei nimittäin ainakhan minulla näy?
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Heksa kirjoitti:No nii penkitys suoritettuna tehot 169hv ja 136 nm
Vakio bussi antaa moton penkissä noin 153hv
Eli ei pitäisi lähellä olevasta raviradasta tarttua ylimäärääsiä hevoosia :kippis:

Vedot ajettiin 4 ja 5 ei suurempia eroja.

KäppyräKuva

Snif snif, jotenkin haiskahtaa... Tuollainen tehon- ja väännönlisäys pelkästään PC3 lisäämällä ja säätämällä. Melko metsässä lähtötilanne pitäisi olla että tuollainen olisi mahdollista. Jep jep...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Tai sitten säätäjä on tohtori guru...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kekku kirjoitti:Tai sitten säätäjä on tohtori guru...
Tulihan mullakin puolet lisää tehoo/vääntöä, kun PC:n laitoin. Ja samalla vaihdoin Yoshimuran Japan mallin kokoputkiston, E-merkityllä vaimentajalla....

:pomppu:

olikohan :offtopic:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

BussiJussi kirjoitti:
Kekku kirjoitti:Tai sitten säätäjä on tohtori guru...

Tulihan mullakin puolet lisää tehoo/vääntöä, kun PC:n laitoin. Ja samalla vaihdoin Yoshimuran Japan mallin kokoputkiston, E-merkityllä vaimentajalla....

:pomppu:

olikohan :offtopic:
Mut sä ootkin guru...
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Jotenkin mulla on mielikuva et 173hp tai jotain sinne päin löyty takikselta, kun yosimuran pääläri ja jotain airbox-modia ja sinne päin oli tehty. Vuosiahan tästä jo on aikaa.

Mun mielipide on kuitenkin se et jos on "perussetistä" kyse, niin pääasia on se et säädöt tehdään.

Mullakin kun toinen putkisto vaihdettiin tähän nykyiseen, niin menovesisyöppö siitä tuli... Ihanan halpaa siinäkin kohtaa :D
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:
SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:
En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta. :glare:

Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

jarim kirjoitti:Snif snif, jotenkin haiskahtaa... Tuollainen tehon- ja väännönlisäys pelkästään PC3 lisäämällä ja säätämällä. Melko metsässä lähtötilanne pitäisi olla että tuollainen olisi mahdollista. Jep jep...

Ainakin tuolla 6000rpm kohdalla A/F käppyrä on samassa (vihreä ja sininen käppyrä), silti tehoa on 10hp enemmän. Säädeltiinkö siellä sytytyksen ja nokkien ajoituksiakin? :cool:
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

jarim kirjoitti:
Heksa kirjoitti:En tiä onko se guru vai kuuuuuru, mutta katteltiin koneelta vastaavia
putkiviritteisiä,
tehot oli siinä 165-176hv ja vakio bussi antaa siinä penkis 152-153hv
Sitte se kehuskeli et oli säätäny jonku bussin jota oli jossain muualla 2p.säädetty
(2 takarengasta poltettu loppuun) tehoo oli saatu 158hv
motolla äijjä oli saanu siitä 173hv
Bussihan oli vakio asetuksissa Kun kaikki osat laitoon kiinni maaliskuun aikana. ekan kerran kynnistettiin motolla tuusauksen jälkeen, eli varmaan säädöt oli lähtötilantees pahoon mettäs

Titaanihan vois kertoo mitä mieltä on kyseisen äijjän säätötaidoosta :omituinen:

En epäile säätötaitoa vaan noiden käppyröiden luotettavuutta. :glare:

Ja kuten itsekin seoskäyrästä näet, ei ole pahasti metsässä 6000rpm jälkee ja silti käsittämätön tehonnousu. Noh, säätäjä lienee sellainen "guru" sitten...

Jep, jep

Aiemmin tässä topicissa ihmettelin sitä mun koko alueen nousua, toki pikkasen oli laihalla ja tietenkin hieman parani polttoainetta lisäämällä se teho. Jotain "ihmeellistä" on jos noin pienillä seosmuutoksilla tulee tommonen hyppy.

Muuten olin säätöön tyytyväinen etenkin keskialueen ja kaasuunvastaavuuden parantumisen osalta. Lisäksi kyllä yläalueellakin hieman paremmin puhui kun ennen säätöä. Paljon tuli lisää bensaa eri alueille, ylhäällä taisi olla +15%.

Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Nää on niin pieniä eroja, joita on vaikea havaita, mutta nälkä kasvaa syödessä ja uutta palikkaa ilmestyy kevään aikana mopoon. Commari on myyty ja omalla Boxilla säätöihin.

Jos sitä jossain vaiheessa kesällä kävis tuolla mittaamas paljonko on tehot viimme kesästä laskenut!?




Edited By Titaani on 1238593481
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p




Edited By TJJ on 1238595308
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

TJJ kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p
Tuleeko muuta kun 84männät ja +2mm isku?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Titaani kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Putkiviritteisistä viimme keväänä mulla oli ainut siellä yli 170hv mennyt, ja tais olla pari nokkapaketilla varustettua ollut enemmän.

Mulla pörisi kymmenyksiä vaille 180hv :;): (nokilla tietty)

Vähän myöhemmin keväällä katotaan paljonko 1441 potkii. :p

Tuleeko muuta kun 84männät ja +2mm isku?

Jotain pikku kulutustilpehööriä, mutta ei mitään isompaa. (edit: kansi, nokat yms perusjutut tehtiin viime talvena)




Edited By TJJ on 1238609916
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Vastaa Viestiin