Sivu 3/8
Lähetetty: 26 Syys 2012, 18:22
Kirjoittaja jarim
No mitä tulee mieleen niin esim. alusta, renkaat, paino, pituus, jarrut ... näin äkkiseltään jos se teho ja sen tuotto jätetään pois laskuista.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 18:32
Kirjoittaja gsxr
Ok 
Lähetetty: 26 Syys 2012, 18:50
Kirjoittaja jarim
On tuo turboki usiammin ku kahdesti mielessä silti ollu...
Eikä nämä vaparit kyllä ruuvausmäärässä häviä, aika tarkka 3000-3500km mulla viime aikoina ollu remonttiväli. 
Kysymystä muuten; onkohan Gen1/Gen2 "akselivälissä" eroa? Kun ajatuksena oli josko laittaisi 114-lenkkiset ketjut tuohon, saisi vartille vähän pitemmäksi tuota akseliväliä lyhyillä välityksillä. Vakiomittaisena ajatus edelleen pitää.
Edited By jarim on 1348674723
Lähetetty: 26 Syys 2012, 19:14
Kirjoittaja gsxr
Samanverran muuten ajetaan suunnilleen remonttien välissä. Takahaarukoilla gen1/gen2 ei ainakaan tietääkseni ole pituuseroa, joskus itse sitä aatellut.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 20:11
Kirjoittaja jarim
Pitkät välitykset vaan suattaapi olla ongelma noilla pitkillä ketjuilla... vai onko joku Gen2 omistaja kokeillu omaansa 19/39 tai 19/38 välityksiä?
Lähetetty: 26 Syys 2012, 20:59
Kirjoittaja Heksa
jarim kirjoitti:Pitkät välitykset vaan suattaapi olla ongelma noilla pitkillä ketjuilla... vai onko joku Gen2 omistaja kokeillu omaansa 19/39 tai 19/38 välityksiä?
Eiköhän "nesmit" kokeellu hallissa 19/38 gen2-ssa
Lähetetty: 27 Syys 2012, 12:17
Kirjoittaja Nesmit
Kokeilin kyllä, mutta itsellä 118 lenkkiset ketjut...
Swingi myös modattu hitsaamalla alkuperäisestä siten että saa säädettyä 0-4"...
Mikäs Jari siinä mun urpossa harmitti kun koitit sitä Kajaanissa
Veikkaan että: jatkettu hieman ja madallettu --> ajo-ominaisuudet huonontunu?! Ja lisättäköön kasvanut massa?
Siitä olen samaa mieltä että turbo-busa ei ole Ahvenistolla elementissään, ja ratkaisin itse robleeman siten että hommasin KTM:n supermoton ratapäiviä varten
Edited By Nesmit on 1348737919
Lähetetty: 27 Syys 2012, 13:55
Kirjoittaja jarim
Nesmit, hyvä se on ja veikkauksesi meni nappiin myös. 
Lähetetty: 27 Syys 2012, 21:40
Kirjoittaja jarim
Ja tallilla touhuttu taas. Tarinahan jäi siihen että veivit oli kampiakseliin laakeroitu ja momenttiin vedetty. Seuraava askel tietysti nostaa kampura omalle paikalleen ja lohkot yhteen. Siinäpä se tämän illan ohjelma lyhykäisyydessään. Nyt tulee projektiin vähän mietintätaukoa kun en vielä tiedä mitä noiden mäntien kanssa tekisi. Gen2 kytkinkorit pistin eBaysta tilaukseen kun nykyisessä ulkokorissa alkaa olla vähän turhan paljon klappia (kolisee tyhjäkäynnillä). Luotetaan että sopii paikalleen.
Uusia kuvia http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013 2012-09-27... lähtien. 
Lähetetty: 28 Syys 2012, 00:18
Kirjoittaja tenhulttio
Siellähän näytti olevan jo oil pickup paikallaan vaikka loiskelevy puuttu
Mäntähommaan sanoisin, että täältä prolitet joko 13:1 tai 14.7:1. Hyvin virtaavan kannen kans ehkä 13:1 riittää kun konettakin on stroukattu? Toisaalta taas isoruttusista voi tarvittaessa koneistaa ainetta pois.
Lähetetty: 28 Syys 2012, 07:06
Kirjoittaja jarim
On siinä loiskelevy, ei vaan tuosta kulmasta näy kovin hyvin. 
Nuo olisi yksi vahva vaihtoehto männiksi joo...
Lähetetty: 28 Syys 2012, 08:58
Kirjoittaja ysi-ärrä
tenhulttio kirjoitti:Siellähän näytti olevan jo oil pickup paikallaan vaikka loiskelevy puuttu
Mäntähommaan sanoisin, että
täältä prolitet joko 13:1 tai 14.7:1. Hyvin virtaavan kannen kans ehkä 13:1 riittää kun konettakin on stroukattu? Toisaalta taas isoruttusista voi tarvittaessa koneistaa ainetta pois.
Mä kun en noista männistä oikeen mitään tiedä, niin oisko tuossa taulukossa noi 10,5:1 81mm Turbomännät jotain? Eli hyvät?
Lähetetty: 28 Syys 2012, 10:32
Kirjoittaja kajbusa
jarim kirjoitti:On tuo turboki usiammin ku kahdesti mielessä silti ollu...

Eikä nämä vaparit kyllä ruuvausmäärässä häviä, aika tarkka 3000-3500km mulla viime aikoina ollu remonttiväli.

40000 km tuli täyteen ahdettuna ja yksi mäntä sulatettuna, joka johtui todennäköisesti ecun softcut asetuksesta.
Kai niitä paineitakin tulee ajellessa käytettyä, kun vettä menee vesiruiskussa useita pusseja 3000-5000km/kesä.... tällä hetkellä max paineet on 1,2bar
Ei paha mielestäni...
Lähetetty: 28 Syys 2012, 13:07
Kirjoittaja jarim
Alapa käymään lentokenttäajoissa niin palataan asiaan... 
Lähetetty: 28 Syys 2012, 13:21
Kirjoittaja kajbusa
jarim kirjoitti:Alapa käymään lentokenttäajoissa niin palataan asiaan... 
Varmaan useammin sais avata motin, se on totta...
Valitettavasti ei ole nykyisin aikaa omalle harrastukselle, kun kaikki vapaa-aika kesät /talvet menee Crossiradoilla tai sit autotallissa remppaamassa em. laitteita
Edited By kajbusa on 1348827778