Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

toimeve kirjoitti:nimim. jouniri tunnuksilla on kirjoitettu alla oleva lainaus Bomberfoorumin

--> Viestin otsikko: Re: Bomber Magazine presents Powerking Challenge 2013
ViestiLähetetty: Ma Helmi 25, 2013 6:24 am

Kerro ihmeessä mulle miten tuo katupyörä länkytys ja kisan luokituksen ilokaasu moottorit oikein ympätään yhteen? Hitusen paistaa pinnan alta teema " hienoa jotta Taxi vihdoin saadaan samaan penkkiin kuin muutkin".

"Kilpailukategoriat:

- Vapaasti hengittävät V2 moottorit
- Vapaasti hengittävät alle 1100cc moottorit
- Vapaasti hengittävät yli 1101cc moottorit
- Turbo/Remmi ahdetut moottorit
- Ilokaasu moottorit"

Esitin aikanaan kysymyksen kisan järjestäjälle, voiko Taxi osallistua kisaan vai ei? Sain myöntävän vastauksen kirjallisesti eli iloksenne tulemme tuolla mandaatilla osallistumaan kyseiseen kisaan sen sääntöjen mukaisesti katupyörä vapari luokkaan (kaasuitta) ja katupyörä ilokaasu luokkaan (kaasuilla), sikäli mikäli Bonneville reissun jälkeen on moottorit ehjinä.

Polttoaineet osataan hommata ihan itse ja mikäli tarvitaan niin otan nablabin sinetöitävät näytepullot mukaan niin päästään mekin reilumeininki kerhoon.


Oletan, että tuota tarkotethin tuossa aiemmin kysytyssä. Tuoss alla vielä muutampi vastaus/tarkennus ylläoleviin. Mutta miten kävi noille moottoreille ameriikan reissulla, pysykö ne ajokunnossa?

Bomber#1 kirjoitti:
Kisa on painoitettu nyt katupyörille ja niitä ilokaasutettuja katupyöriä on nykyään varmaan yhtä paljon katuliikenteessä kuin leimaamattomia turbopyöriäkin, eli luokkaa ei ole tehty tai suunniteltu vain taxia varten.

Säännöt pitäisi olla aikas selkeät kaikille ja niillä mennään. Omasta puolesta olisi kyllä hienoa nähdä niin taxi kuin Rovaniemen ennätyspyörätkin kaikki samassa penkissä/kisassa. Samoin mun mielestä on ihan sama ajaako kadulla vaikka nitrolla, jos perse ja pokka kestää, katupyörästähän on silloin kysymys jos sillä kadulla kilpi perseessä oikeasti ajellaan.
Mut kisa on kisa ja siinä on tietyt säännöt joista pidetään kiinni.

jouniri kirjoitti:
Eli vieläkö Taxille antamasi mandaatti osallistua ko. kisaan on voimassa vai ei?
Kaikkihan tietää ettei sillä rautaperseajoja ajeta, mutta sen verran siirtokilvillä myös kadulla ajettu, että sääntö täyttynee. Mutta jos ei niin, kertokaa ihmeessä jo nyt ettei turhaan viimeistellä yhtä kaasuittakin potkivaa moottoria.

Bomber#1 kirjoitti:
Tervetuloa kisaan sääntöjen mukaisella polttoaineella.

Kisan ulkopuolella taxi voi myös näyttää hauiksen koon esim. nipanderilla, uskomme että tämä tulos kiinnostaa lehden lukijoitakin

Taxin myin persaukisena Ameriikkaan miljuunalla dollarilla, kuten Bomber foorumia lukevana tiedätkin siinä missä muutkin tuntuu tietävän. Tietääkseni sen kone jäi ehjäksi, toisen koneen annoin lääketieteelliseen tutkimukseen projekti koneeksi.

Bomber foorumilta lainattua:

"tamyam kirjoitti:
Kyllä mulla jäi paska maku tästä hommasta!
Ja sponsoreilla varmasti jäi vielä suurempi, tosin näyttää osa olevan niin idiootteja,
että tuulettaa vieläkin, vaikka talkoohommiksi/rissasen tilipussiin osallistuminen meni.
Ajaa nyt maailmanennätys rullatuoliluokassa !!!
Mutta AINA, kun on hevosmies vetämässä projektia, niin on tosi suuri vaara, että näin käy !
MINÄ !! ... en ilkeäisi kattoa enää silmiin tämän projektin sponsoreita,
mutta mulla on paha aavistus, että joltakin löytyy vielä pokkaa !!

Terveisin exfanittaja !!!!"




Edited By jouniri on 1382289721
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Kysytään nyt suoraan Jounilta että mikä on se sinun itse ajama kovin tulos mailin seisovalla lähdöllä? Ihan vaan sen takia että saadaan siihenkin joskus joku tolkku ja miehen nimi tuonne 200mph listalle jos se sinne kuuluu, koska kovan työn lajin eteen olet tehnyt.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

zeta1 kirjoitti:Kysytään nyt suoraan Jounilta että mikä on se sinun itse ajama kovin tulos mailin seisovalla lähdöllä? Ihan vaan sen takia että saadaan siihenkin joskus joku tolkku ja miehen nimi tuonne 200mph listalle jos se sinne kuuluu, koska kovan työn lajin eteen olet tehnyt.
Tossa virallista tuloslistaa vuodelta 2007, tosin mailin tulos tuo ei osaltani ole vaan 900m tulos, ko sattu kone porsimaan siihen kohtaan ;-)


Nopeusajo 1 / 4.8.2007

Säätieto:

Ajajien määrä: 86

Nimi Pyörän merkki Pyörän vuosimalli Nopeus 1 Nopeus 2 Nopeus 3 Paras nopeus
Arto Mäki-Laurila Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 350 350
Jari Määttä Suzuki GSX1400R Hayabusa 2001 317 325 320 325
Mika Syren Suzuki GSX1300R Hayabusa 2000 318 321 325 325
Jussi Hartikainen Suzuki GSX1500R Hayabusa 2004 313 315 319 319
Tero Vikström Suzuki GSX1300R Hayabusa 1999 307 304 319 319
Kimmo Hassinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 317 317
Johan Huldin Suzuki GSX-R 1000 Turbo 2003 310 311 311
Miko Kainulainen Kawasaki ZX-14R 2003 311 311 311
Matti Pulkkinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 307 307
Jouko Rummukainen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2004 288 302 305 305
Esko Mäki Suzuki GSX1300R Hayabusa 2002 304 304
Petri Karjalainen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 294 302 302
Sari Salonsaari Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 294 297 302 302
Juha Kurikka Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 298 301 301 301
Teppo Hyvärinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 1999 298 301 301 301
Teemu Tenhula Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 300 300
Jaakko Saarela Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 289 296 298 298
Kimmo Koslonen Suzuki GSX-R 1000 2004 287 295 297 297
Teemu Pietiläinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 288 297 297
Timo Viro Kawasaki ZX-10R 2005 293 295 296 296
Harri Ahonen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 292 296 296 296
Jorma Karjalainen Kawasaki ZZR 1400 2006 284 292 295 295
Ilkka Käyhkö Kawasaki ZZR 1400 2007 286 289 294 294
Pentti Koistinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2004 287 294 294 294
Mikko Järvenpää Kawasaki ZZR 1400 2006 286 290 294 294
Jarmo Saastamoinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 287 292 293 293
Jouni Rissanen Kawasaki ZX9-R +NX 2003 278 290 290
Mike Savikumpu Suzuki GSX1300R Hayabusa 2004 281 288 289 289
Timo Jokela Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 283 288 286 288
Jarno Korhonen Suzuki CamoBusa 1999 286 287 285 287
Esko Niemi Yamaha YZF R1 2005 285 287 287 287
Antti-Jaakko Yli-Ketelä Suzuki GSX1300R Hayabusa 2007 281 287 287
Pekka Turunen Yamaha YZF R1 2007 280 282 284 284
Seppo Heikkilä Suzuki GSX1300R Hayabusa 2003 276 280 284 284
Antti Polvinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2000 282 283 283
Keijo Kerman Kawasaki ZZR 1400 2007 280 282 282
Jukka Rajaheimo Suzuki GSX1300R Hayabusa 2000 269 282 282
Toni Ratilainen Kawasaki ZX-12R 2001 277 281 281
Jan-Peter Sundberg Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 277 281 281
Veijo Oinonen Suzuki GSX-R 1000 2003 276 281 281
Matti Rytkönen Suzuki GSX-R 1000 2006 273 280 280
Kauko Väisänen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001 273 277 279 279
Janne Rautiainen Kawasaki ZX-12R 2000 274 279 279 279
Riku Paakkunainen Ducati 1098S 2007 273 279 279
Johannes Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 269 274 279 279
Jari Härkönen Kawasaki ZX-10R 2005 276 278 278
Arto Kolehmainen Kawasaki ZZR 1400 2007 274 278 278
Joni Bäckman Suzuki GSX1300R Hayabusa 2006 274 277 277
Petri Taiviola Suzuki GSX-R 1000 2006 270 276 275 276
Janne Juutinen Yamaha YZF R1 2005 272 276 276
Harri Sinokki Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 268 275 275
Niko Jylhä Suzuki GSX1300R Hayabusa 2002 268 275 275 275
Tuukka Pietiläinen Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 263 268 272 272
Markku Viro Yamaha YZF R1 2007 270 272 272 272
Vesa Järveläinen Suzuki GSX-R 1000 2002 269 267 269
Petri Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 267 261 264 267
Jani Meronen Honda Blade 929+NOS? 2001 255 265 265 265
Jonne Sarja Kawasaki ZX-9R 1999 253 258 264 264
Ville Räisänen Honda CBR 1000 RR 2004 257 263 261 263
Timo Hallikainen Honda CBR 1100 XX 1997 258 261 262 262
Tommi Suhonen Yamaha YZF R1 2001 262 262
Christian Huhtala Honda CBR900 RR 2003 258 260 261 261
Jari Summanen Honda CBR 1100 XX 1998 258 260 260 260
Saku Tuunanen Yamaha YZF 1000 Thunderace 2002 260 260
Ari Lundell Honda CBR 1100 XX 2007 251 260 258 260
Heikki Jumpponen Honda CBR 1100 XX 1999 238 259 259
Matias Jurvanen Kawasaki ZX-9R 1998 252 259 259
Markku Lammila Honda CBR 1100 XX 2005 254 254 258 258
Jussi Kurjonen Kawasaki ZX-10R 2004 258 258
Antti Kuure Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 256 258 258 258
Aki Juntunen Yamaha YZF R1 2003 244 257 257
Sonja Hassinen Suzuki GSX-R 600 2004 233 238 256 256
Jouni Kemppi Kawasaki ZZR 1400 2007 250 231 250
Mikko Partanen Yamaha YZF R1 2000 248 248
Mikko Tolvanen Honda CBR 1000F 1994 230 236 240 240
Antti Leppänen Yamaha FJR 1300 2006 236 237 237
Matti Rautiainen Honda CBR 600F 2005 234 213 237 237
Antti Lamminniemi Honda CBR 600F 2003 232 234 234
Olli Kanniainen Honda CBR900 RR 1997 219 231 225 231
Jesse Nissinen Kawasaki ZXR 1200 2004 221 225 225
Matti Annala Suzuki GSX1300R Hayabusa 2000 222 217 222
Arto Ktm Superduke 2007 220 220
Kimmo Syrjä Kawasaki ZRX 1100 1999 212 213 214 214
Kimmo Turunen Kawasaki ZZR 600 1994 208 214 214
Tomi Panula-Ontto Yamaha FZS 600 2003 202 203 203
Miko Kainulainen Honda Varadero 2007 195 197 198 198


ps. Katotaan jos vaikka ens suvena kestäs jompi kunpi laite koko mailin, niin josko sitten olisi jotakin päivitettävää.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Selvää tarinaa tuon saman tuloksen löysin ilmeiseti tuolta tfm blogeista kun tänään lueskelin historiikkia teamin alku vuosilta ja Teemu ajoi samalla pyörällä sen 309kmh.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

zeta1 kirjoitti:Selvää tarinaa tuon saman tuloksen löysin ilmeiseti tuolta tfm blogeista kun tänään lueskelin historiikkia teamin alku vuosilta ja Teemu ajoi samalla pyörällä sen 309kmh.

Teemun 309kmh on ajettu pudiksella 0-1300m matkalle tolla laitteella ennenkuin sen Joensuussa sulatin. Itse ajoin Pudiksella koretexit päällä samanapäivänä kuin Teemu samalle matkalle 303kmh.

ps. Nyt siis niin Taxi II kuin Taxi III:kin tulee vaimoni ajokeiksi, itse toimin hänelle testikuljettajana.




Edited By jouniri on 1382292531
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Tänään vuorossa TaxiII:sen purkua ja valmisteluja koneen alaslaskuun. Koko nyky tekniikka lähtee kiertoon maailmalle ja tilalle pitäs taikoa jotakin korvaavaa. Sähköjen muuttaminen MoTeCin uuden sukupolven purkeille tulee olemaan yksi suurimmista duuneista. Nokille puuttuu vielä valmistaja, nokkapukit modattava tai teetettävä kokonaan uusiksi, läppärunko asia mietinnässä etc etc. tuoreella mekatsulla riittää siis haastetta ;-)
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxi II:sen rojekti alkaa päästä vauhtiin, sähköt riisuttu kun myös syyläri, öljyn jäähdytin, putkisto, kahvat, letkut, sun muut pikkukilkkeet. Seuraavaksi yksi pari apukäsiä kaveriksi ja kone lähtee alas ja maailmalle uusiin seikkailuihin.

https://www.facebook.com/photo.p....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Nykyisin Joulupukkiinkin on suora linja netin kautta, hän kyseli muutaman tarkennuksen lahjalistaan, joululahjalistaa päivitettiinkin seuraavasti,

2 x MoTeC M130, mod., log. ja pro softalla
2 x MoTeC LTC
2 x MoTeC C125 race
1 x MoteC PDM15
1 X MoTeC Suzuki Hayabusa johtosarjan adapteri

eli 8 hyvää syytä olla kilttinä ;-)
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxi projektien moottorisuunnitelijana toimiva Insinööri JarnoJ TFM tiimin tuorein jäsen suorittaa armontonta laskentaa kauden 2014 vaparimoottorille, kun tavoitteena on lyödä hallitseva ME mies,Colt "TinTin" Batemanin 230.446 mph LOR12 ****FASTEST NA****, ei tehtävä ole välttämättä helppo etenkään kun ollaan haastamassa mörkömoottoria härmäläisellä pikkulohkolla.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:Taxi projektien moottorisuunnitelijana toimiva Insinööri JarnoJ TFM tiimin tuorein jäsen suorittaa armontonta laskentaa kauden 2014 vaparimoottorille, kun tavoitteena on lyödä hallitseva ME mies,Colt "TinTin" Batemanin 230.446 mph LOR12 ****FASTEST NA****, ei tehtävä ole välttämättä helppo etenkään kun ollaan haastamassa mörkömoottoria härmäläisellä pikkulohkolla.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt,niin kuskina on vielä Nainen? :thumbup:
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Taxi projektien moottorisuunnitelijana toimiva Insinööri JarnoJ TFM tiimin tuorein jäsen suorittaa armontonta laskentaa kauden 2014 vaparimoottorille, kun tavoitteena on lyödä hallitseva ME mies,Colt "TinTin" Batemanin 230.446 mph LOR12 ****FASTEST NA****, ei tehtävä ole välttämättä helppo etenkään kun ollaan haastamassa mörkömoottoria härmäläisellä pikkulohkolla.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt,niin kuskina on vielä Nainen? :thumbup:

Juurikin näin, pyörä+kuljettaja paino jäänee alle 270kg ;-)




Edited By jouniri on 1382640503
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Pikku palaveri tänään moottorisuunnitelijan kanssa, F1 toimittajalle lähti tänään tilaus 114,5mm titanium veiveistä. Kierroksia nostetaan moottoritilavuuden kustannuksella ja männän nopeus liikkuu työalueella yli kipurajan. Lohtua saatiin tilauksen yhteydessä sen verran, jotta kipurajaa voi nostaa karvan silloin kun lelujen materiaalit, mittatoleranssit, tasapainoisuus, painot ja voitelu on luokkaa 10+. Ja meillähän on ;-) Yhtenä suurena aukkona on vielä käytettävä menovesi, Bonnevillessä käytetty pa-vaikuttaisi hyvältä, mutta kun sitä ei saatavilla härmässä niin vaikeuttaa asiaa. Pitänee selvittää löytyykö sitä jostakin muusta euroopan maasta? Metanolipohjainen taikajuoma lienee todennäköisin vaihtoehto kentälle ja RE85 siviiliajoihin.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Onko tässä projektissa jonkinlainen tehotavoite olemassa? Tuli mieleen tuosta osalistasta tuo 2x1800hv pumppuja. Busan lohko lienee haljennut monta kertaa ennenkuin edes toisesta pumpusta loppuu tuotto. Mutta toivotaan tietenkin että näin ei käy ja tulee nelinumeroinen määrä hevosia.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

gsxr kirjoitti:Onko tässä projektissa jonkinlainen tehotavoite olemassa? Tuli mieleen tuosta osalistasta tuo 2x1800hv pumppuja. Busan lohko lienee haljennut monta kertaa ennenkuin edes toisesta pumpusta loppuu tuotto. Mutta toivotaan tietenkin että näin ei käy ja tulee nelinumeroinen määrä hevosia.

On. Projektina siis Taxi II (ahtamaton) Taxi III (ahdettu) eli 2 erillistä laitetta. Lisäksi niin pumppu toimittaja ilmoittaa tuon tuottohv määrän kun siitä ajetaan läpi bensaa, meidän käyttämää litkua vaaditaan taasen noin 2,1x enemmän minuutissa kuin bensan eli yhden pumpun tuotto ei riitä kuin noin 860hv tuottamiseen lisäksi huomiotavaa on jotta 100%:nen aukioloaika ei ole optimaalinen koska silloin ruiskutuksen ajoitusta on mahdoton tehdä oikein . Busan lohko on niin paskaa tekoa jotta sen saa hajalle jo 500hv korvilla helposti, sen takia lopulliseen turbo projektiin Kaxiin tuleekin omatuotanto lohko ;-)




Edited By jouniri on 1382723716
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

Palataan ajassa taakseppäin ja kysellään taxista kun sanoit sen olevan myyty miljuunasta jenkkeihin ja nyt se oli sit kuvissa OAMK:lla teidän paluun jälkeen..takakatekin oli uudessa värissä kaatumisen jäljiltä ja katsastus tarratkin oli kyljessä?Eli missäs se pyörä ny on ku sanoit et jäi jenkkeihin?
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Vastaa Viestiin