Sivu 3/5

Lähetetty: 19 Touko 2006, 19:33
Kirjoittaja Quadron
-Artsi- kirjoitti:
jsalok kirjoitti:Kertokaa mistä nuo teräspunosletkut kannattaa ostaa... Pitää varmaan itsekkin vaihtaa niihin kun kaikki niin kehuu... :cool:

Vois järjestyä jonkun viikon toimitusajalla... ilmoita jos haluat. 80e setti, sis. etu + takaletkut.

Tää olis kans kiinnostunu jos niitä letkuloita aletaan tilailla....

Lähetetty: 30 Touko 2006, 08:40
Kirjoittaja Quadron
Kävin hakemassa EBC sintteripalat eteen, jarruteho nousi jo suunnilleen puolella.

Tosin ainakin uutuuttaan minulla tuntuu nuo palat pitävän pientä vihellystä rullatessaan, sadan kilsan aikana ääni on hieman pienentynyt palojen asettuessa. Tekeekö kellään muulla samaa?

Pitänee katsoa kun tulee nuo jarruletkut ja saan ne vaihdettua että häipyykö ääni, pähkäilin että saattaa vanhojen palojen jäljiltä olla vähän liikaa nestettä systeemissa ja palat laahaa hieman. Ainakaan levyt eivät ole olleet normaalia kuumemmat ajon jäljiltä, niin en ole kauheasti huolestunut.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 00:28
Kirjoittaja mike
Kyllä ainnaski mulla mitää paljon kovempaa "meteliä" tai siis hinkaavaa ääntää ku alkuperäiset. melkeempä häiritsevää ääntä... ja siis ebc: sintteri palat ne race mallicet

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 16:49
Kirjoittaja BussiJussi
Off Topic: Mulla täristi etujarrut, syy: Puuttu yhdestä jarrulevyn niitistä jousiprikka, joka kiristää niitin paikalleen!!! Korpiaholta ostettu pyörä, jossa vielä takuu. Soitin Erkalle, lupas laittaa uuden levyn tulee. Ihmetteli vikaa!

:p :p

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:33
Kirjoittaja MGa
Mullakin sintteripalat pitää kahnaavaa ääntä, mutta helvetin hyvä jarruteho normaaleihin verrattuna

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:37
Kirjoittaja PetriK
Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 00:25
Kirjoittaja -Artsi-
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 00:48
Kirjoittaja 84-1131181311
-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...

Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin.. :blues:

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 08:17
Kirjoittaja jarim
TeeCay kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...

Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...

Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin.. :blues:
Kuin myös...

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 14:31
Kirjoittaja 102-1145361954
Jarrut ovat minulla olleet oikeastaan ainoa seikka, joka oikeasti on kiusannut Busassa. Niinpä ensin vaihdoin viime kesäksi uudet Carbone Lorraine -palat (ei merkittävää parannusta, mutta ei ainakaan huonontunut) ja tälle kesälle HEL-teräspunosjarruletkut (tilasin suoraan valmistajalta Englannista koska hintaero verrattuna kotimaisen maahantuojan hintaan oli merkittävä). Letkujen vaihdon jälkeen tuntuma on selvästi lineaarisempi, mutta voimaa tarvitaan edelleen kahvassa eikä alkupuraisua edelleenkään ole kuten monien uudempien pelien jarruissa. Parannus kuitenkin.

Mutta onko joku busanisteista tehnyt oikein radikaaleja muutostöitä eli vaihtanut pääsylinteriä tai jarrusatuloita? Esim. http://www.hayabusacentral.co.uk/shop/product.asp?idproduct=35 kiinnostaisi. Spiegler näyttäisi hayabusashop.de:ssä tarjoavan levy+satula-yhdistelmiä, mutta hintaa alkaa tälle ratkaisulle kertyä.

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 16:06
Kirjoittaja MGa
Mistä saisi edukkaasti noita sintteripaloja eteen, kun stormilla mielestäni oli aika kova hinta noissa..
Joku kimppa kiinnostaisi kun mopo on seisonnassa niin ei kauheeta kiirettä(elättelen toiveita jos vaikka lokakuus pääsis ajamaan viel)

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 16:46
Kirjoittaja 107-1089231881
AP Racing sintteripalat olis tarjolla :shocked:

Eteen 70e sarja ja taakse 22e. Koko setin hinta 90e. :shocked:

Löytyy hyllystä kahteentoista busaan.

Halukkaita ??

Kun riittävä määrä halukkaita ilmoittautuu niin toimitan kerralla :arskat:

Ago, kertaa kaks


Siirretty kimppa tilauksiin...

http://www.busanistit.org/foorumi....ry30113




Edited By ksthb on 1153318197

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 16:50
Kirjoittaja Agostini
Hep ja Hep :unclesam:

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 17:01
Kirjoittaja Jaakko
eteen hep, tuun hakee jossain välissä kunhan varmistan että olet kotona. ei kiire.
:blues:

Lähetetty: 28 Heinä 2006, 13:04
Kirjoittaja 66-1153902471
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...


Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.

Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)

Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.

- b