RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Alkuperäsen vaihdoin vähän yli 9000km ja bt020 kesti siitä reilusti enemmän,about 13000km,siis takanakki...juu juu.... :p
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Hups....mulla meni reilun 4tkm BT20 :D
Metzin kumi kesti 3tkm :laugh:

BT20 hyvä kumi muutoin.

Pitää hakata tyhjällä lompakolla otsaan hetki.....
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
Hape
Viestit: 72
Liittynyt: 23 Touko 2004, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hape »

Mulla kesti n.12tkm bt020 takana ja nyt vaihdoin sekä eteen että taakse uudet bt020:set.

Takarengas on ihan hyvä kestämään mutta eturengas on olemassaan aika huono minusta. Mun mielestä siinä on sellainen kuvio eturenkaassa, että se menee nopeasti harjalle ja alkaa sitten tärryyttään. Alkuperäinen oli parempi ainakin eturenkaana.
ex busat:
GSX1300RT K3 & GSX1300R K6
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Aivan Hape....etunakki on harjaksilla ja ei oo niin hyvä kun toi 56bt....tai joku muu....
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hape kirjoitti:Mulla kesti n.12tkm bt020 takana ja nyt vaihdoin sekä eteen että taakse uudet bt020:set.

Takarengas on ihan hyvä kestämään mutta eturengas on olemassaan aika huono minusta. Mun mielestä siinä on sellainen kuvio eturenkaassa, että se menee nopeasti harjalle ja alkaa sitten tärryyttään. Alkuperäinen oli parempi ainakin eturenkaana.
Joo, kokeileppas eturenkaassa hiukan suurempaa painetta. suositeltu vissiin 2,9. pistä 3,1 niin harjoille kuluminen vahenee ihan oleellisesti. Pidossakaan en ole huomannut oleellista eroa. Hmm.. vanha matkapappa konstin neuvoi ja ainakin omasta mielestä tehoo hyvin. :cool:
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

ÄÄni Z6:lle täältäkin.

Onhan se vaan jo aikoja kun muistelen menneitä (ei saa tökätä silmään kuiteskaan) niin nuo 200 km/h nopeudet olivat huimia ja vain tooooosi kovissa pyörissä ja nyt se on ihan jokapäiväinen juttu .... on se mikään ei ole entisensä enää .... ei vaan PAREMMIN.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Onko kellään kokemusta noista Avonin renkaista?
Kummipojan isä myy niitä ruotsissa.

- jsalok -
116-1086988912

Viesti Kirjoittaja 116-1086988912 »

Vaihdoin juuri BT020 takasen pois 6500 km jälkeen. Mielestäni se toimi hyvin yhteen alkuperäisen BT56 etusen kanssa. Ajettavuus pysyi hyvänä loppuun asti (vässykkä vauhdilla).
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hojo hojo, reissu tehty! 4500km tuli yhteensä ja Saksassa mentiin NOPEASTI! :) Edessä Bridgestonen BT-014 joka ei oikeastaan näytä vielä minkäänlaisia kulumisen merkkejä, aivan loistava rengas. Takana tosiaan Pilot Sport HPX 200/50/17 ja taitaa olla allekirjoittaneella ensimmäinen rengas joka kestää yli 6000, nyt kilometrejä noin 5500 ja pintaa on vielä reilusti jäljellä. Pitoakin löytyy, keulii jopa märällä.. :P
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

motorradin gummitesti
osoitteesta löytyy moinen, ja saksankielen vierastajille löytyy käännös britanniaksi tuolta galleriasta. diablot sijoittui mainiosti, joskin metukan mz1 tais ottaa sen kärkipaikan. mut sieltä vaan lueskeleen ja kommentoimaan... :O
...dont you agree...ehhh..?
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Kokonaisuutena järjestys näyttäisi olevan:

1. Michelin Pilot Power 262
2. Metzeler Sportec M-1 261
3. Pirelli Diablo 248

Tosin noissa rengastesteissä täytyy aina ottaa huomioon se, että millä pyörällä testit on suoritettu. Eli noista tuloksista ei voi suoraan sanoa, että mitkä renkaat on parhaat Busaan.
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Tuolta löytyy muuten sitten saman lehden testi sport touring gumeista, joilla kulutuskestävyyden pitäisi olla parempi kuin noilla sportti gumeilla. :;):
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Kuminkesto riippuu paljon ajankohdasta, tienpinnasta, rengaspaineista ja kuormasta sen kahvankäytön lisäksi... keväällä asfaltti on karkeaa nastarenkaiden jäljiltä ja kuluminen selkeästi nopeampaa kuin loppukesästä. Mulla meni alkukaudesta BT-56J noin viiden tonnin aikana, BT014 kesti about saman ja nyt on alla Keski-Euroopanturneen 4000 km + noin 2000 km kotimaata nähnyt BT020, ja kulutuspintaa on vielä noin puolet jäljellä. Samoin Hape on raportoinut ajaneensa reippaasti yli kymppitonnin matkoja tuolla 020:lla.
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

... ja loppusaldoksi Pilot Sport HPX:lle tuli 9200km. Kumiakin oli vielä jäljellä tuossa vaiheessa. Loistava rengas, suosittelen! :cool:
Kuva
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1085658682

Viesti Kirjoittaja 66-1085658682 »

Itelläni on ollut nyt alla 180 leveä Michelin Pilot Road millä on heitetty tosta kilometrimäärästä Euroopan teillä n.6000km.

Mahtava rengas on vielä kuin uusi pinnaltaan ja pito jokaisessa olosuhteessa ollut asiallinen.

Sit kun on viel 180 leveä mutkissa mukavampi kuin 190 rengas.

Sit kestävyyteen kun näkys olevan joku mikä väittää ettei kestä 180 ja toi rengas Busan alla on paska puhetta. Jos esim vertaa Hondan XX malliin siinä on sama koko ja sekin kulkee melkein 300 todellista ja on painavampi pyörä kuin busa.

Mitä viel juttelin Korpiahon kanssa ja parin muun huippu RR-kuskin kanssa sanoi samaa ettei tosiaankaan hajoa busan alla vaikka ajais motarilla sen mitä mopo kulkee. Lisäsivät siihen viel senkin et vaikka olis mikä rengas tahansa alla ei ne kestä mikään kamalan pitkää aikaa kaasupohjassa ajoa mitä niitä on testattu.
Vastaa Viestiin