Sivu 3/5

Lähetetty: 09 Syys 2010, 16:15
Kirjoittaja BussiJussi
Dösällä kirjoitti:Uskon kyllä mutta nyt onkin ajatuksissa ihan arkiajoon tuleva peli, ei mitään kenttärepäisyjä varten äärimmilleen kiristetty.
Jos jonkun 250 sais rinkulalta kohtuuhelposti niin hyvä. Toki kun bloki on irti niin samalla vaivalla vähän pyöristelee, totta on että terävimmistä kohdista lähtee kuumenemaan ensimmäisenä.

Onko tosta linkkaamastani setistä kenelläkään kokemusta?
Kauan saa varata (vähintään) aikaa asennukseen?
250hp takikselta lähtee varmaan 0,6-0,7 paineilla tuolla setillä, olettaisin. Venajouset, säädettävät nokkapyörät, kannenpultit ja vesiruutta. Niillä lisukkeilla lähtisin liikkeelle, katuajooon, EI kentälle....Kyllähän siellä tallilla saa aikaa viettää. Hankala sanoa kauanko, mutta mekaniikkapuoli aikavalmis, jos vkl:n touhuta saa rauhassa, eikä mee kokoaika miettiessä!!

HUOM:
Kun joutuu nostolevyn laittamaan ryhmän alle, pitää moottorin kiinnitysreikiä isontaa! (kansi nousee korkeammalle, eikä kanteen tulevat pulti mahdu paikoilleen muuten)

Lähetetty: 09 Syys 2010, 16:22
Kirjoittaja Dösällä
No nyt tulikin sellainen infopläjäys että! Kiitos tästä, nyt on jo jotain pohjaa lähteä hiomaan asiaa ensin omassa päässä ja sitten...

Jos männät laittaa vaihtoon niin ilmeisesti ainakin kevyt hoonaus kannattaa tehdä. Ei tolla ole ajettu vasta kuin reilu 11k mutta saattaa kulumaa kuitenkin olla, tiä koskaan ennen avaamista.

Perus setti oli jotain alle 3k€, päästäneen ehkä viiden paikkeille jos itse touhustelee ja noita lisäkilkkeitä vaihtaa kuten edellä ehdotettu?

Lähetetty: 09 Syys 2010, 16:46
Kirjoittaja BussiJussi
Dösällä kirjoitti:No nyt tulikin sellainen infopläjäys että! Kiitos tästä, nyt on jo jotain pohjaa lähteä hiomaan asiaa ensin omassa päässä ja sitten...

Jos männät laittaa vaihtoon niin ilmeisesti ainakin kevyt hoonaus kannattaa tehdä. Ei tolla ole ajettu vasta kuin reilu 11k mutta saattaa kulumaa kuitenkin olla, tiä koskaan ennen avaamista.

Perus setti oli jotain alle 3k€, päästäneen ehkä viiden paikkeille jos itse touhustelee ja noita lisäkilkkeitä vaihtaa kuten edellä ehdotettu?

Mulla oli 6000 ajettu, ei hoonailtu silloin.

Ja huom. kytkin pitää päivittää kanssa, vähintään supertiukat jouset, ja tukilaippa. Jäiköhän mitään muuta tärkeetä vielä pois?!

Liki paritonnia nuo osat varmaan lisää tekee hintaa, kuten epäilit itsekin!!

Lähetetty: 09 Syys 2010, 20:21
Kirjoittaja Dösällä
Voe voe, pahoin pelkään että oma projekti jo suunnitteluasteella tulee uniin. Toisaalta, onhan noita unia ennenkin nähty.. ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, unissa tehty lähes valmis...

edit; ketjun voisi kenties nimetä uudestaan, vaikkapa G2 turbotus tms (?).




Edited By Dösällä on 1284053205

Lähetetty: 10 Syys 2010, 00:15
Kirjoittaja Jaakko
sit ketjut pitänee päivittää vahvempiin. tosin kyl vakiot viel menee hiukan aikaa, kunnes venahtaa.

Lähetetty: 10 Syys 2010, 12:46
Kirjoittaja Jaku
Dösällä kirjoitti:Jos männät laittaa vaihtoon niin ilmeisesti ainakin kevyt hoonaus kannattaa tehdä.
Ei kai tota nyt hoonailla?? ???

Lähetetty: 10 Syys 2010, 16:40
Kirjoittaja Dösällä
Jaku kirjoitti:
Dösällä kirjoitti:Jos männät laittaa vaihtoon niin ilmeisesti ainakin kevyt hoonaus kannattaa tehdä.

Ei kai tota nyt hoonailla?? ???
Kait se on vähän siitä kiinni missä kunnossa putket on.. en jättäis tekemättä jos vähänkin kynnystä.

Lähetetty: 10 Syys 2010, 16:56
Kirjoittaja Dösällä
Paljonko nuo säädätykset suurinpiirtein kustantaa? Siis jos kaikki menee hyvin, muutenhan saa varata varmasti loputtoman limiitin.

Lähetetty: 10 Syys 2010, 17:22
Kirjoittaja 107-1089231881
Dösällä kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
Dösällä kirjoitti:Jos männät laittaa vaihtoon niin ilmeisesti ainakin kevyt hoonaus kannattaa tehdä.

Ei kai tota nyt hoonailla?? ???

Kait se on vähän siitä kiinni missä kunnossa putket on.. en jättäis tekemättä jos vähänkin kynnystä.
Haloo..... Sylinterit pinnoitettu; ainut mitä hoonauksessa tapahtuu niin koneistamoiden hoonikivet huutaa hoosiannaa.
Timantti hooneja ei ihan joka paikassa ole...
Ja sitäpaitti noi busan pytyt ei kulu ollenkaan......
Ai mistäkö tiedän ? No on tullut vastaan n. 100 tkm ajettuja ryhmiä pöydälle ja ihan mitoissaan on ollut.

Lähetetty: 10 Syys 2010, 17:32
Kirjoittaja Dösällä
Kuten jo totesin, noviisina liikkeellä. Aina oppii..

Lähetetty: 11 Syys 2010, 19:33
Kirjoittaja BussiJussi
Suosittelen lukemaan Bomberista Uskalin ihmeen turbottamisjutun... Aikalailla "ruususen" kuvan antanut tähän asti, katotaas kuinka jatkuuu, kun setti vaihtu......

edit:
ps. turbotus kannattaa silti aina...vastoinkäymisten kautta voittoon!?




Edited By BussiJussi on 1284229421

Lähetetty: 11 Syys 2010, 23:20
Kirjoittaja Dösällä
Jepa, tulee kyllä panpers lehti ja seurannut olen tuota juttuketjua. Taitaa B1 kassa olla toisella kymmenellä miinuksella egeissä mutta kenties levikki paikkaa... Ihan pohdintaa vain.
Jos itse saisin 5-8k€ väliin oman projektin niin hyvä. Silleen että ei amiskorollat enää valoissa kiusis... :skootteri:

Lähetetty: 12 Syys 2010, 10:46
Kirjoittaja tetsa
Entäs jos amis heittää talven aikana ISOn holsetin korollan keulalle, sit se taas kiusaa... pohdintaa vaan :D
Laita kerralla kunnolla, "nimimerkillä köyhäl ei o varaa tehdä paskaa"

Lähetetty: 12 Syys 2010, 14:45
Kirjoittaja Dösällä
tetsa kirjoitti:Entäs jos amis heittää talven aikana ISOn holsetin korollan keulalle, sit se taas kiusaa... pohdintaa vaan :D
Laita kerralla kunnolla, "nimimerkillä köyhäl ei o varaa tehdä paskaa"
Ei amiksilla oo varaa...
Kerralla kunnolla olisi tarkoitus tehdä ettei tarvi paikkailla.

Lähetetty: 18 Syys 2010, 02:28
Kirjoittaja 83-1175441819
Dösällä kirjoitti:
tetsa kirjoitti:Entäs jos amis heittää talven aikana ISOn holsetin korollan keulalle, sit se taas kiusaa... pohdintaa vaan :D
Laita kerralla kunnolla, "nimimerkillä köyhäl ei o varaa tehdä paskaa"

Ei amiksilla oo varaa...
Kerralla kunnolla olisi tarkoitus tehdä ettei tarvi paikkailla.
Ja sit kun tulee se iso mitsu niin jäät ihmetteleen siihen valoihin kun dösäs kusee alleen?
Sieltä kuuluu vaan se klassinen tsuh ääni kun revit sitä cee kolmostas auki ja huudat bluetoottiin että vitun homo :p